Wielverlichting

Voor woon-werk verkeer op een snelle fiets en light camping.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
urban waste
Wielverlichting

Bericht door urban waste » vr jan 06, 2012 8:26 am

De meeste mensen kennen het probleem vast wel....je zichtbaarheid vanaf de zijkant is altijd beperkt en in combinatie met slaperige of niet uitkijkende bestuurders levert dit regelmatig irritaties op. Vooral auto's die van rechts komen, maar geen voorrang hebben zien mij regelmatig niet of te laat. Nu heb ik wel van die knipperende bandjes om mijn armen wat al iets scheelt, maar nog schijnen veel automobilisten niet te begrijpen dat er een fiets aan komt.
Vanochtend zag ik toevallig een fietser met een groene lichtgevende stip in/op zijn voorwiel (soort lichtgevende variant op de reflectiestrip die vaak op de buitenband zit). Veel duidelijker dan 2 lichtgevende cirkels kan niet lijkt me :). Even gezocht op internet en volgens mij zijn dit ze:

http://www.digigadgets.nl/slbridge-bicy ... light.html#

Leek me wel een handige tip voor mede commuters en misschien kent iemand nog vergelijkbare produkten.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 06, 2012 1:11 pm

leuk.. maar [past t ook op auto ventiel ?

en ik kan nergens een kleur selecteren > ?

urban waste

Bericht door urban waste » vr jan 06, 2012 1:18 pm

Er staat dat ie op auto's past, dus ik neem aan ook auto ventiels ;) . Ik zal er binnenkort wat bestellen en laat mijn bevindingen wel weten!

Ik ben meer benieuwd of je ook nog goed zichtbaar bent (dus of je een ononderbroken verlichte cirkel ziet) bij lage snelheden (afremmen bij kruisingen).

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr jan 06, 2012 2:12 pm

als ze m ook in t rood hebben wil ik ook wel een setje.. ;)

leuk met trial 8)

Plaats reactie