
Specialized Demo 7 Custom - Klaar (opnieuw) p. 7 !!!
Moderator:Beheerders
-
- Berichten:2883
- Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
- Locatie:Elburg
Klopt inderdaad Flip
Nu ja, niet helemaal, schuift een houder op van topeak waar ik dan mijn gsm en soms ook geld en zo'n dingen in stop, gsm gebruik ik namelijk ook soms als km-teller en Gps en blijft zo ook lekker droog wat zondag weer zeer nodig was
Dus ideaal dingetje, je kunt ze ook monteren op stuurpen of stuur maar zo beschadig je alleen maar deze dingen dus Topcap van balhoofd vervangen door dit leek me ideaal

Nu ja, niet helemaal, schuift een houder op van topeak waar ik dan mijn gsm en soms ook geld en zo'n dingen in stop, gsm gebruik ik namelijk ook soms als km-teller en Gps en blijft zo ook lekker droog wat zondag weer zeer nodig was

Dus ideaal dingetje, je kunt ze ook monteren op stuurpen of stuur maar zo beschadig je alleen maar deze dingen dus Topcap van balhoofd vervangen door dit leek me ideaal

S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
-
- Berichten:2883
- Lid geworden op:zo jan 23, 2011 8:42 pm
- Locatie:Elburg
Merci 
De uwe mochten er anders ook wel zijn hoor
Opmerkingen mogen ook hoor
, leer graag bij
Maar blijkbaar is hij van de eerste keer redelijk goed, ben er dan ook zelf zeer tevreden van wat uiteindelijk het belangrijkste is natuurlijk.
Al is de perfectionist in mij wel benieuwd hoe ik die 0,2 punten nog kan halen om de 10 te halen...?

De uwe mochten er anders ook wel zijn hoor

Opmerkingen mogen ook hoor


Maar blijkbaar is hij van de eerste keer redelijk goed, ben er dan ook zelf zeer tevreden van wat uiteindelijk het belangrijkste is natuurlijk.
Al is de perfectionist in mij wel benieuwd hoe ik die 0,2 punten nog kan halen om de 10 te halen...?

S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
Zijn terechte opmerkingen
Maar zullen er toch niet direct aankomen vrees ik
Deze schijven hebben ze niet met rode spider helaas..
En naar hope-schijven ga ik niet direct veranderen omdat je toch ook wat problemen zou tegenkomen volgens mij, problemen bij wisselen wielset door verschillende dikte, ook uitlijnen schijnt soms probleem te zijn en haperen met adapters en zo.
En X-0 derrie's kosten redelijk wat, moest ik nu een koopje kunnen slaan, ok, maar nieuw
Het zal bij 9.8 op 10 blijven


Maar zullen er toch niet direct aankomen vrees ik

Deze schijven hebben ze niet met rode spider helaas..
En naar hope-schijven ga ik niet direct veranderen omdat je toch ook wat problemen zou tegenkomen volgens mij, problemen bij wisselen wielset door verschillende dikte, ook uitlijnen schijnt soms probleem te zijn en haperen met adapters en zo.
En X-0 derrie's kosten redelijk wat, moest ik nu een koopje kunnen slaan, ok, maar nieuw

Het zal bij 9.8 op 10 blijven


S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
Toch nog eens een update over de Demo, als ontspanning tussen mijn studeren en examens door beetje aan gewerkt
Eerste werkje die wat langer duurde dan normaal was het balhoofd plaatsen, het oude wilde er nu eens niet uit, maar dan ook totaal niet...dan maar dremel en slijpschijf er in gezet en wat verzwakt...
Het waren nog stalen cups, weet niet of dit de oorzaak is...
Maar goed, het is er uit geraakt en het nieuwe er in en het ziet er goed uit
Dan begonnen aan de Fox 40, hij is bijna af, alleen nog andere glijlagers in de onderpoten.
Dan zal hij helemaal weer als nieuw lopen denk ik of hoop ik
Want nieuwe buizen/'nieuwe' titanium-veer/nieuwe rubbers/nieuwe olie/catridge ook open gedaan, gereinigd en nieuwe olie voorzien.
Even een spannend momentje bij installeren, dacht niet dat dit zo close ging zijn, het zijn namelijk 2011-vorkbuizen en die zijn iets korter (1,2 cm). Maar zoals je ziet op foto is het eigenlijk perfect, geen spacers onder kroon en geen buizen die ver uit de bovenkroon uitsteken
Volgende werkje zal de service van de demper worden, dan frame vergaren, en dan opbouwen
Ook montagestandaard gekocht en dat werkt ferm handig merk ik





Eerste werkje die wat langer duurde dan normaal was het balhoofd plaatsen, het oude wilde er nu eens niet uit, maar dan ook totaal niet...dan maar dremel en slijpschijf er in gezet en wat verzwakt...

Maar goed, het is er uit geraakt en het nieuwe er in en het ziet er goed uit

Dan begonnen aan de Fox 40, hij is bijna af, alleen nog andere glijlagers in de onderpoten.
Dan zal hij helemaal weer als nieuw lopen denk ik of hoop ik

Want nieuwe buizen/'nieuwe' titanium-veer/nieuwe rubbers/nieuwe olie/catridge ook open gedaan, gereinigd en nieuwe olie voorzien.
Even een spannend momentje bij installeren, dacht niet dat dit zo close ging zijn, het zijn namelijk 2011-vorkbuizen en die zijn iets korter (1,2 cm). Maar zoals je ziet op foto is het eigenlijk perfect, geen spacers onder kroon en geen buizen die ver uit de bovenkroon uitsteken

Volgende werkje zal de service van de demper worden, dan frame vergaren, en dan opbouwen

Ook montagestandaard gekocht en dat werkt ferm handig merk ik





S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
- cyberhawk
- Berichten:3917
- Lid geworden op:wo jan 03, 2007 9:16 am
- Locatie:het leed dat dordrecht heet
- Contacteer:
about the discs..
dikte is standaard.. alleen als je idd wisselt tussen floating en non floating en verschillende wielsets zal je ze idd soms bij moeten stellen ,.
voor de rest of hope venteds na.. is alles even dik .
maar mooi blauw acros headsetje !
ik weet niet of de foto true colour is.. maar alles matched wel redelijk lijkt t zo,.
dikte is standaard.. alleen als je idd wisselt tussen floating en non floating en verschillende wielsets zal je ze idd soms bij moeten stellen ,.
voor de rest of hope venteds na.. is alles even dik .
maar mooi blauw acros headsetje !

ik weet niet of de foto true colour is.. maar alles matched wel redelijk lijkt t zo,.
cyberhawk schreef:voor de rest of hope venteds na.. is alles even dik .
gekartelde zwevende hope tech M4 schijven zijn smaller dan
gekartelde zwevende hope tech V2 schijven. zelf de non vented schijven dus.
je kan anders ook eens kijken naar superstar schijven.
http://superstar.tibolts.co.uk/product_ ... qdc7dhjpo6
dead straight to live wrong
Omtrent de schijven, het minst problemen zal zijn deze schijven laten zitten denk ik
Rode spider zou inderdaad wel mooi zijn natuurlijk
Maar zou toch wat problemen geven denk ik, ook door dat Hope-schijven niet in 185 mm te vinden zijn dacht ik.
Als ook die superstar-schijven, en heb daar niet altijd positieve dingen over gehoord ook.
Andere adapter zou dat waarschijnlijk wel oplossen maar dan moet ik de schijven op mijn 2de wielset ook terug aanpassen en zo...
En dat alles zou natuurlijk weer wat kosten ook, en functioneel doen deze schijven het prima en dat is wat we willen toch
En omtrent het blauw, het ziet er inderdaad niet mis uit, nog beter in het echt zelfs hoor
Want foto's zijn met flits...
Je ziet wel dat het soorten blauw zijn, lak versus anodisatie maar die kleur komt dan wel weer terug in stuur en zo.
Het komt goed
En bedankt Rik
Bmw-teken heb je inderdaad goed gezien, het is wel meer de moto's van bmw dat hij restaureert en staan heeft.
Ik rij ook al op ééntje in bruikleen
Plus mijn eigen Honda Xr om eens mee 'dom' te doen
Dus ik ben er ook door gebeten
Maar ik ook van hun auto's, M5 touring om mee te gaan bike'n, beter kan het niet worden 

Rode spider zou inderdaad wel mooi zijn natuurlijk

Maar zou toch wat problemen geven denk ik, ook door dat Hope-schijven niet in 185 mm te vinden zijn dacht ik.
Als ook die superstar-schijven, en heb daar niet altijd positieve dingen over gehoord ook.
Andere adapter zou dat waarschijnlijk wel oplossen maar dan moet ik de schijven op mijn 2de wielset ook terug aanpassen en zo...
En dat alles zou natuurlijk weer wat kosten ook, en functioneel doen deze schijven het prima en dat is wat we willen toch

En omtrent het blauw, het ziet er inderdaad niet mis uit, nog beter in het echt zelfs hoor

Je ziet wel dat het soorten blauw zijn, lak versus anodisatie maar die kleur komt dan wel weer terug in stuur en zo.
Het komt goed

En bedankt Rik

Bmw-teken heb je inderdaad goed gezien, het is wel meer de moto's van bmw dat hij restaureert en staan heeft.
Ik rij ook al op ééntje in bruikleen





S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
Hmm, nog nooit dat gevoel gehad van een boxermotor...?cyberhawk schreef:nou heb je een hele mooie fiets..
en dan begin je over de lelijkste motoren die er zijn..
Dat is gewoon niet te beschrijven

En lelijk..., mijn favoriet is de Bmw Gs met adventure-pakket, lelijk kun je dit toch niet noemen...

Zoiets bv. mogen ze hier wel komen afzetten


S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
En hier is hij dan eindelijk
En ben er best tevreden van
Hier en daar wel een probleempje gehad bij opbouwen maar is allemaal goed gekomen of komt nog goed
Dus let niet op de veel te lange achterremleiding, die komt ook nog blauw natuurlijk maar heb nog olijfjes te kort
En stickers voor de vork liggen hier maar moeten er ook nog op
Nog een minpuntje of tip, laat het me gerust weten














En nu zo vlug mogelijk testen

En ben er best tevreden van

Hier en daar wel een probleempje gehad bij opbouwen maar is allemaal goed gekomen of komt nog goed

Dus let niet op de veel te lange achterremleiding, die komt ook nog blauw natuurlijk maar heb nog olijfjes te kort

En stickers voor de vork liggen hier maar moeten er ook nog op

Nog een minpuntje of tip, laat het me gerust weten
















En nu zo vlug mogelijk testen

S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
Merci Rik
Ik noem hem gewoon mijn Demo
En waarom de bash ring er af? Staat wel mooi zo en hoort samen met de Gamut-chainguide. En functioneel heeft het toch ook wel zijn nut, met de sx eens rots geraakt, 2 tandjes zo goed als af van het buitenblad...
Was ook wel niet slim om daar zo'n groot buitenblad op te zetten maar volgens mij ging een 36 het ook raken dus ja. En zo kan hij er zeker niet afvallen ook.
En ook merci Dany
Lac blanc zit er inderdaad dik in é hopelijk
Morgen volgt de test al in Filthy, zal voornamelijk terug beetje gewenning en afstelling worden vrees ik, maar zal leuk dagje worden, weer gaat allezins al meevallen
En zo ben ik hem al wat gewend tegen Lac blanc, dak wat mee kan met u
Nu versta ik trouwens waarom jij niet aan zo'n bochtige trails/northshores was, dat stuurt echt niet scherp é merk ik zo'n dualcrown
En dat stuur, zo breed, zal moeten oppassen van de boompjes morgen
En nog eens merci 'illuminatastigmata', kleuren vallen inderdaad heel goed samen, nog mooier in het echt zelfs.
Inderdaad moest dat groen op de banden blauw zijn geweest was het nog beter, maar de banden hebben wel iets vin uk, en er zit ook blauw in de banden als je goed kijkt
En nu over de dropper, dat oranje is inderdaad niet zo mooi...
Maar verder nog iets verkeerd aan dan? Dat blauwe zadel er op is toch zeer mooi?
Of heb je het meer dat dit niet past op een Demo?
Hij zal er zeker niet altijd in zitten hoor, maar voor uitstapjes in skigebieden waar je soms toch redelijk wat 'verbindingswegen' moet trappen van lift naar lift of van lift naar camping/parkeerplaats/... zal hij me zeker van pas komen schat ik.
Plan ook ooit eens de MegaAvalanche te doen, en als ik tegen dan geen enduro heb zal hij daar ook zeker zijn nut bewijzen denk ik.
Dus zo dom is dit toch niet?
Maar zoals ik zei, soms gaat hij er in, voor morgen in Filthy lijkt hij me vrij overbodig dus gaat de Thomson er in.
En joplin past ook gewoon in mijn Epic, dus daar komt hij ook wel eens in.

Ik noem hem gewoon mijn Demo

En waarom de bash ring er af? Staat wel mooi zo en hoort samen met de Gamut-chainguide. En functioneel heeft het toch ook wel zijn nut, met de sx eens rots geraakt, 2 tandjes zo goed als af van het buitenblad...
Was ook wel niet slim om daar zo'n groot buitenblad op te zetten maar volgens mij ging een 36 het ook raken dus ja. En zo kan hij er zeker niet afvallen ook.
En ook merci Dany

Lac blanc zit er inderdaad dik in é hopelijk

Morgen volgt de test al in Filthy, zal voornamelijk terug beetje gewenning en afstelling worden vrees ik, maar zal leuk dagje worden, weer gaat allezins al meevallen

En zo ben ik hem al wat gewend tegen Lac blanc, dak wat mee kan met u

Nu versta ik trouwens waarom jij niet aan zo'n bochtige trails/northshores was, dat stuurt echt niet scherp é merk ik zo'n dualcrown


En nog eens merci 'illuminatastigmata', kleuren vallen inderdaad heel goed samen, nog mooier in het echt zelfs.
Inderdaad moest dat groen op de banden blauw zijn geweest was het nog beter, maar de banden hebben wel iets vin uk, en er zit ook blauw in de banden als je goed kijkt

En nu over de dropper, dat oranje is inderdaad niet zo mooi...
Maar verder nog iets verkeerd aan dan? Dat blauwe zadel er op is toch zeer mooi?
Of heb je het meer dat dit niet past op een Demo?
Hij zal er zeker niet altijd in zitten hoor, maar voor uitstapjes in skigebieden waar je soms toch redelijk wat 'verbindingswegen' moet trappen van lift naar lift of van lift naar camping/parkeerplaats/... zal hij me zeker van pas komen schat ik.
Plan ook ooit eens de MegaAvalanche te doen, en als ik tegen dan geen enduro heb zal hij daar ook zeker zijn nut bewijzen denk ik.
Dus zo dom is dit toch niet?

Maar zoals ik zei, soms gaat hij er in, voor morgen in Filthy lijkt hij me vrij overbodig dus gaat de Thomson er in.
En joplin past ook gewoon in mijn Epic, dus daar komt hij ook wel eens in.
S-Works Epic '11 - Specialized Enduro '10 - Demo '08
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer: