Bergamont Straitline 7.1 of 8.2 ???

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
vinnycorleone
Bergamont Straitline 7.1 of 8.2 ???

Bericht door vinnycorleone » za mei 19, 2012 5:46 pm

Ik ben op zoek naar een DH-bike van rond de 2000 euro. Ik heb mijn oog laten vallen op het merk Bergamont.
Nu heb ik de Straitline 7.1 zien staan voor 1800 en de 8.2 voor 2300.

Het grootste verschil zit hem in de vering:
Straitline 7.1: Een Rockshox Domain RC en een Fox Van R
Straitline 8.2: Een Rockshox Boxxer RC en een Rockshox Kage RC

Mijn vraag: is de combinatie van de 8.2 die 500 euro waard?

2e vraag (voor mensen die de fiets kennen): Hoe is de maatvoering van deze fiets? Ik ben 2 meter lang, zou de langste maat (L) lang genoeg voor mij zijn?

vinnycorleone

Bericht door vinnycorleone » ma mei 21, 2012 1:07 pm

niemand?

Smittie

Bericht door Smittie » ma mei 21, 2012 2:23 pm

vriend van me die ook rond de 2 meter is heeft er een keer 1 gehuurd in WB omdat zn eigen fiets stuk was gegaan.
hij vond hem verrassend goed rijden
maatje L zal dus wel goed zijn!

ik zelf zou wel voor de duurdere gaan want die domain DC is lomp zwaar ;)
Laatst gewijzigd door Smittie op do jan 03, 2013 1:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

IRI3dAILY

Bericht door IRI3dAILY » do jan 03, 2013 12:57 pm

En Vinny, heb je nog een Bergamont gekocht in 2012?

Ik rij zelf op de Bergamont Straitline team bike van 2012. Ik had deze bike gekocht vanwege enkele testritten op een huurfiets in Winterberg 2011 waarvan ik zo te spreken was! Veel ervaring in het downhillen heb ik nog niet, want afgelopen jaar was mijn 1e jaar in deze sport. Alleen na op meerdere merken getest te hebben paste deze bike het beste bij mij gezien het totaal plaatje.

De bike heeft nu na zon 200 runs zeker bewezen niet onder te doen voor de grote jongens onder de downhill bikes en ik ga er dan ook in 2013 wederom mee rocken!! Buitenom een ander stuur, stem, zadel en trappers is alles nog origineel ook.

Wat betreft de 2013 modellen...... :shock: Wederom erg zalig in elkaar gestoken met een zeer nice paint designs: Daarnaast hebben ze t.o.v. vorig jaar een MGN straitline bike ontworpen. Deze bike moet zon 5100€ kosten, maar dat is hij gezien de velevernieuwde parts ook wel waard. Ook zeer de moeite hem eens te bekijken op internet.
Stop working, go out and ride

Progravity teamrider

www.progravity.nl

Plaats reactie