Compressie boxxer
Moderator:Beheerders
Ik heb sinds kort een boxxer race uit 2010 en aanvankelijk leek dit lekker. Vorige week in winterberg merkte ik echter dat de compressie nogal stroef is. Bij harde opeenvolgende klappen deed mijn totem het veel beter en soepeler dan de boxxer. Zou het zin hebben om in het compressiedeel (rechter binnenpoot) er 2,5WT ipv de gebruikelijke 5WT in te gooien? Vroeg het ook al aan TFT. Die zeiden dat je demping het dan mogelijk misschien niet meer goed zou kunnen gaan doen. Maar er staat nu nauwelijks rebound open de compressie staat volledig open. Dus ik heb flink de mogelijkheid om eea dicht te draaien
- Hotsnail
- Contacteer:
Niet geprobeerd met lichtere olie, ik heb na een jaar uit pure ellende het binnenwerk vervangen voor dat uit een team 
Bij mij was het probleem dat ik met wat compressie moest rijden omdat ik anders door de veerweg heen vloog. Gevolg ee vrij harde vork over kleine oneffenheden, nog steeds hard door de veerweg heen gaan van tijd tot tijd en geen zinnige afstelling. de eerste drie kliekjes gebeurt niks, dan gebeurt er twee kliekjes heel veel qua verstelling, en het laatste dele van de verstelling gebeurt er weer niets.
Nu met de team cartridge nergens meer last van. Compressie staat zo goed als open (settings volgens de manuaal, geloof één kliekje meer low speed) en de vork is compleet veranderd. Duikt minder, is veel soepeler, veergewicht lijkt ineens goed te zijn doordat hij hoger in de veerweg blijft en dus minder vaak bottomd.
Tot dusver mijn ervaringen met de Race... Hoor er wel meer verhalen over dat hij slecht is op small bump....

Bij mij was het probleem dat ik met wat compressie moest rijden omdat ik anders door de veerweg heen vloog. Gevolg ee vrij harde vork over kleine oneffenheden, nog steeds hard door de veerweg heen gaan van tijd tot tijd en geen zinnige afstelling. de eerste drie kliekjes gebeurt niks, dan gebeurt er twee kliekjes heel veel qua verstelling, en het laatste dele van de verstelling gebeurt er weer niets.
Nu met de team cartridge nergens meer last van. Compressie staat zo goed als open (settings volgens de manuaal, geloof één kliekje meer low speed) en de vork is compleet veranderd. Duikt minder, is veel soepeler, veergewicht lijkt ineens goed te zijn doordat hij hoger in de veerweg blijft en dus minder vaak bottomd.
Tot dusver mijn ervaringen met de Race... Hoor er wel meer verhalen over dat hij slecht is op small bump....
Ijzeren paarden eten geen haver....
-
zou toch voor de medium gaan als deze de juiste sag heeft die andere is toch te hard met 20% lijkt me
heb ook wel eens dunnere olie getest in een lyrik met mission control en het werkte gewoon goed (had ff geen andere toen) en rij er nu nog steeds mee
dus je komt er op 1 manier achter hoe hij reageerd hierop
heb ook wel eens dunnere olie getest in een lyrik met mission control en het werkte gewoon goed (had ff geen andere toen) en rij er nu nog steeds mee
dus je komt er op 1 manier achter hoe hij reageerd hierop

In ons hobby groepje zitten we met 4 Boxxers,
en 1 daarvan krijgen we niet goed (een Team). Dat is net alsof die met een te zware veer zit (sag is goed).
Die voelt ook echt niet soepel op lagere snelheden en small bump trekt op geen hol.
Al opgestuurt naar Flooks, geen verbetering.
Maar al je ze opengooit en een kleine beurt geeft dan werkt ze voor een run of 2 gewoon super.
Het is precies een maandagochtend vork..
en 1 daarvan krijgen we niet goed (een Team). Dat is net alsof die met een te zware veer zit (sag is goed).
Die voelt ook echt niet soepel op lagere snelheden en small bump trekt op geen hol.
Al opgestuurt naar Flooks, geen verbetering.
Maar al je ze opengooit en een kleine beurt geeft dan werkt ze voor een run of 2 gewoon super.
Het is precies een maandagochtend vork..
- Hotsnail
- Contacteer:
Afgelopen week samen gereden met iemand met een Race, en ook die was heel stug. Zat een medium veer in, maar was een stuk minder soepel als de zware veer in de mijne met een team cartridge... Deze vork was ook recent voor een service en tune geweest, maar was er ook niet beter van geworden.
Ijzeren paarden eten geen haver....