Wat: Cannondale Prophet SL, maat Large.
Staat: Optisch goed, technisch perfect. Frame uit 2006. Nieuwe achterbrug in 2009. Fiets is niet erg veel gebruikt en ziet er goed uit voor zijn leeftijd. Uiteraard wel wat krasjes, en een sticker op het frame die onder druk van de fietsendrager wat verfrommeld is, maar niets groots. Verder zijn alle onderdelen in de loop der tijd geupgrade, met de meest recente in 2011, waarbij ik zo ongeveer de gehele drivetrain vervangen heb voor Shimano SLX. Ik heb er sinds 2009 nauwelijks meer op gefietst. Garantiekaart heb ik erbij.
Waar: Amsterdam.
Prijs: 1200 euro.
Specs:
- Frame: Cannondale Prophet, 120 mm veerweg achter.
- Vork: Rock Shox Revelation 426 Maxle Lite, Air U Turn, 110-140mm, uit 2009. Met pushlock voor op het stuur (erbij, heb ik er niet op gezet).
- Achterdemper: Fox Float R, getuned en verbouwd met een speciale PUSH service. Werkt fantastisch goed!
- Wielen: DT Swiss XR 4.2d velgen op Hope Pro 2 naven, Nobby Nic banden, extra lichte binnenbanden.
- Crank, derailleurs, shifters: Shimano SLX.
- Cassette: Shimano XT.
- Zadel en dergelijke: WTB Rocket V met titanium rails op een Cannondale Fire, Hope snelsluiter.
- Remmen: Avid Juicy 7, 180 mm voor, 160 mm achter, lichte Alligator schijven, Goodridge leidingen.
- Cockpit: FSA Gravity Carbon riser stuur, 710 mm breed (of eventueel een FSA XC Carbon riser, wat smaller); ESI silicone handvatten; FSA 90mm stuurpen.
- Headset: Hope 1.5" reducer.