Hoge bomen vangen veel wind.....

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
sherlock
Contacteer:
Hoge bomen vangen veel wind.....

Bericht door sherlock » vr aug 24, 2012 9:44 am

Ik weet dat sommige nu zullen gaan stuiteren en zullen zeggen dat het niet kon zonder doping maar laat me even uitpraten.....

En toen?
Ik ben al een bewonderaar van Armstrong sinds ik hem in 1995 met zijn vingers omhoog wijzend over de finish zag komen 2 dagen na de dood van zijn teammaat Casartelli. Die bewondering werd alleen maar groter in de jaren erna. Zijn gevecht tegen kanker was voor mij een bron van inspiratie. Het niet willen accepteren van zijn ziekte en gewoon keihard doorknokken en proberen zijn normale leven door te zetten. Zijn boeken hebben bij mij tot kippenvel geleid en zelfs tranen.

Afbeelding

Ik heb hem altijd gevolgd en genoot van zijn ritten in de tour. De controle was controversieel. Het zou te saai zijn dat zijn ploeg alles controlleerde. Ik vond het juist een mooi stukje drama.
Voor zover je in de 21e eeuw nog kan spreken van helden is hij dat wel voor mij. En niet alleen voor mij maar voor miljoenen anderen. Zowel fietsend als niet fietsend volk volgden de man en vormde een inspiratie. En nog steeds.

En nu?
Nu bereikt de heksenjacht een climax en ik erger me er kapot aan. Het kan er bij mij gewoon niet in dat er constant partijen zijn die hem op het schavot willen hebben. Begrijp me goed.... Ik ben me er degelijk van bewust dat een tour winnen vrijwel niet gaat zonder "hulp", maar waarom iemand de grond intrappen die zoveel heeft betekend voor mensen? Laat het gaan!! Al is het alleen maar voor al die mensen die hem nog veel meer als held zien dan ik.

En straks?
Armstrong geeft het gevecht op en moet dan zijn tourzeges inleveren. En dan? Kijk dan eens naar de nummers 2 in de jaren van zijn overwinningen die dan dus tourwinnaar worden:

1999-Zulle-betrapt
2000-Ullrich-betrapt
2001-Ullrich-betrapt
2002-Doronsorro
2003-Ullrich-betrapt
2004-Kloden-in 2009 beschuldigd van doping
2005-Basso- betrapt

En daarvoor?
1998-Pantani-betrapt
1997-Ullrich-betrapt
1996-Riis-betrapt
1991-1995-Indurain-toegegeven

Dat zegt toch wel heel wat over de sport denk ik zo. Waar hebben we het over??? Waarom zijn er altijd partijen die de held moeten hebben? Hoge bomen vangen veel wind

http://www.nytimes.com/2012/08/24/sport ... d=fb-share
Laatst gewijzigd door sherlock op vr aug 24, 2012 10:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.

cyberhawk
Contacteer:

Bericht door cyberhawk » vr aug 24, 2012 10:01 am

welkom in de 21ste eeuw die geregeerd wordt door de media en het circus eromheen

t gaat niet om hem,. t gaat om aandacht..

t maakt ook niet uit wat ze kapot maken..

paparazzi heeft geen ziel :x

en toch blijf ik anti racefoets.. en alle shit eromheen.. :ban:

maar als de rest net zoals bij voetbal het leuk vind.. gun ik ze het :arms:

fucalot

Bericht door fucalot » vr aug 24, 2012 3:23 pm

Nog een geluk dat ze van Merckx geen bloedstalen meer hebben...

Remmes

Bericht door Remmes » vr aug 24, 2012 4:18 pm

ach
alle race fietsers zitten aan de doping

gaat er bij niet in dat die gasten 250 km op 1 dag fietsen en tussen door nog een 10 bergruggen beklimmen op een bak yoghurt met banaan
en dat alles met zo'n 40 km/u gem., en bergop boven de 30 km/u

ze zitten allemaal aan de dope, en zijn huichelaars als ze zeggen dat het niet zo is
daarbij is de tour geen tour meer, maar enkel een commercieel media circus, het zelfde als met dat voetbal gedoe

fucalot

Bericht door fucalot » vr aug 24, 2012 4:20 pm

Helaas niet enkel de racefietsers, het zijn wel de meest gecontroleerde.

Remmes

Bericht door Remmes » vr aug 24, 2012 4:21 pm

fucalot schreef:Helaas niet enkel de racefietsers, het zijn wel de meest gecontroleerde.
en das niet voor niets, blijkt al die jaren :)

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 24, 2012 6:28 pm

Dus als iemand goed doet voor de rest van de wereld mag hij alles doen en laten en moeten we hem met rust laten? Sorry die link zie ik niet.

Overigens kan je ook vraagtekens zetten bij hoeveel goed hij doet. Livestrong gaat niet over het uitroeien van kanker. Alleen over het leven met overleven van kanker. Er gaat al tijden weinig tot geen geld van livestrong naar onderzoek. Alleen naar awareness en survivorship.

En meneer Lance heeft zijn naam dusdanig gekoppeld aan livestrong en alles wat daarbij hoort dat zonder het een het andere niet meer bestaat. Dat is zijn keuze geweest. tactisch? Denk het niet. Mediageil? Denk het wel.

En inderdaad, hoge bomen vangen veel wind. Vooral in een mediawereldje als het wielrennen. Het verbaast mij wel dat bij het eerste onderzoek wat daadwerkelijk leidt tot een aanklacht etc meneer de handdoek in de ring gooit. Voor zover mij bekend is er nooit eerder een zaak verder gekomen dan onderzoek. Lance deed alleen altijd in de media voorkomen alsof hij voortdurend zichzelf moest verdedigen. Ja inderdaad verdedigen in de media. Maar niet in rechtszaken of arbitragecommissies.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 24, 2012 6:38 pm

gaat er bij niet in dat die gasten 250 km op 1 dag fietsen en tussen door nog een 10 bergruggen beklimmen op een bak yoghurt met banaan
en dat alles met zo'n 40 km/u gem., en bergop boven de 30 km/u
Kijk eens wat de toppers van de Tour Divide rijden. Geen support/masseurs etc. regelmatig buiten slapen tussen de beren. En 4500KM offroad rijden in 20 dagen. De TdF is niet de zwaarste race ter wereld.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

fucalot

Bericht door fucalot » vr aug 24, 2012 6:57 pm

didadunlop schreef:Kijk eens wat de toppers van de Tour Divide rijden. Geen support/masseurs etc. regelmatig buiten slapen tussen de beren. En 4500KM offroad rijden in 20 dagen. De TdF is niet de zwaarste race ter wereld.
Zoals ik al zei, iedereen die top wil zijn in zijn sport, zoekt de limieten op. Al is het maar om extra te kunnen trainen in voorbereiding van een race (epo). Je zou ervan schrikken hoeveel helden er aan de "verboden" producten zitten. Als je nooit betrapt bent wil dat niet zeggen dat je nooit gebruikt...
Na 10 jaar moet je iemand's overwinning niet meer afnemen, zorg dat je die gasten op die moment betrapt. Merckx blijft de grootste wielerheld ter wereld en zelfs hij was niet zuiver (bewezen feit!!!).

didadunlop

Bericht door didadunlop » vr aug 24, 2012 7:04 pm

Pakken op het moment kan niet. Want doping gaat sneller dan de detectiemethode of de strafbaarheid.

Volgens mij was tijdens de tenure van Merckx heel veel legaal. Helaas.

Het is meer een geld plaatje. Er gaat teveel geld/media om in topsport. Dat leidt tot dit soort uitwassen. Ik ben daarom ook geen fan van topsport.

fucalot

Bericht door fucalot » vr aug 24, 2012 7:10 pm

didadunlop schreef:Pakken op het moment kan niet. Want doping gaat sneller dan de detectiemethode of de strafbaarheid.

Volgens mij was tijdens de tenure van Merckx heel veel legaal. Helaas.

Het is meer een geld plaatje. Er gaat teveel geld/media om in topsport. Dat leidt tot dit soort uitwassen. Ik ben daarom ook geen fan van topsport.
Idd, daarom zijn die niche-toestanden zoals het singlespeeden enz. eigenlijk veel interessanter. Ik vrees alleen dat bij de amateurs ook al veel producten aan het doorsijpelen zijn. Iedereen die wedstrijden doet, wil wel eens iets winnen. Al hangt daar dan nog geen geld aan vast. Doping zal er altijd zijn, helaas...
Ik schrok vooral van Meirhaeghe, mtb was zijn passie en toch laat hij zich ook vangen. :x

Pino

Bericht door Pino » vr aug 24, 2012 9:38 pm

Waar een klassement is, wordt valsgespeeld, helaas.
En dat begint in de peuteropvang.

Een hoop mensen reagren met een opgeheven domineesvingertje, uiterst politiek correct.

Ik weet niet aan welke categorie (valsspelers of dominees) ik de grootste hekel heb. Ik vermoed aan de tweede.

Wasmachineman NL

Bericht door Wasmachineman NL » za aug 25, 2012 5:34 pm

TS, welkom in 2012.

napalm

Bericht door napalm » za aug 25, 2012 8:41 pm

Terecht dat al zijn titels zijn ontnomen.

http://www.nu.nl/sport/2892883/armstron ... roles.html
555+111=666

stennis

Bericht door stennis » ma aug 27, 2012 6:44 pm

is het nu dirty-pages.nl of doping-pages.nl?

fucalot

Bericht door fucalot » ma aug 27, 2012 7:19 pm

napalm schreef:Terecht dat al zijn titels zijn ontnomen.

http://www.nu.nl/sport/2892883/armstron ... roles.html
De meeste zijn op de hoogte van het tijdstip van hun controles...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di aug 28, 2012 8:07 am

En bovendien geloof ik niet dat je zoiets geheim kan houden met bloed overvliegen en zo. De media duikt er bovenop en dan komen er ook allemaal cowboyverhalen jammergenoeg

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di aug 28, 2012 8:09 am

didadunlop schreef:Dus als iemand goed doet voor de rest van de wereld mag hij alles doen en laten en moeten we hem met rust laten? Sorry die link zie ik niet.
Dat zeg ik niet. Maar je hoeft ook niet tot in den treuren door te gaan terwijl je niks vindt

napalm

Bericht door napalm » di aug 28, 2012 1:24 pm

sherlock schreef:
didadunlop schreef:Dus als iemand goed doet voor de rest van de wereld mag hij alles doen en laten en moeten we hem met rust laten? Sorry die link zie ik niet.
Dat zeg ik niet. Maar je hoeft ook niet tot in den treuren door te gaan terwijl je niks vindt
Zijn oude ploeggenoten beweren toch anders. 8)
555+111=666

fucalot

Bericht door fucalot » di aug 28, 2012 1:28 pm

napalm schreef:
sherlock schreef:
Zijn oude ploeggenoten beweren toch anders. 8)
Pot verwijt de ketel...

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » di aug 28, 2012 1:29 pm

Ploeggenoten die allemaal een regeling aangeboden hebben gekregen

napalm

Bericht door napalm » di aug 28, 2012 2:05 pm

sherlock schreef:Ploeggenoten die allemaal een regeling aangeboden hebben gekregen
Een regeling met USADA zeker!
555+111=666

Plaats reactie