Bike uit Duitsland

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ray
Bike uit Duitsland

Bericht door Ray » za okt 06, 2012 10:09 am

Beste medeforummers,

Graag jullie mening, advies of ervaring over het volgende.
Ik sta op het punt om een bike uit Duitsland te kopen, maar moet hier totaal 1200km voor afleggen (heen en terug wel te verstaan).
Auto en brandstof is voor mij geen enkel probleem, maar ben niet zo happig op de te bereizen afstand.

Iemand een idee welke mogelijkheden er bestaan om de bike via een pakketdienst, transporteur oid in Nederland te krijgen? En natuurlijk niet onbelangrijk, welke kosten dat met zich mee brengt?

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

sampers

Bericht door sampers » za okt 06, 2012 11:06 am

Zoiets vraag je over het algemeen aan de verkoper,

Maar je kan natuurlijk zelf kijken op de website van de verschillende beschikbare verzendsbedrijven. En aangezien het duitsland is zeker en vast DHL, dat is namelijk de officiële post in Duitsland.

Verder is dat zeker mogelijk om te versturen, en dat wordt over het algemeen in een kartonnen doos gedaan en de fiets gedeeltelijk gedemonteerd. Nieuwe fietsen versturen ze altijd op die manier. Of het nu naar je thuis is of naar de winkel.

Als ik mijn nieuwe fiets kocht in Duitsland waren de verzendingskosten geloof ik rond de 60euro. Meestal hangt daar een verzekering aan vast.
dead straight to live wrong

Ray

Bericht door Ray » za okt 06, 2012 11:09 am

Dank je voor je reactie Sampers!
Ik heb het natuurlijk gevraagd aan de verkoper, echter was hij niet zo happig om te versturen. Vandaar dat ik het hem graag makkelijk wil maken, en eventueel een verzendbedrijf de bike bij hem op laat halen.

Via de site van DHL kom ik er niet echt uit. Wellicht een telefoontje a.s. maandag.

stennis

Bericht door stennis » za okt 06, 2012 12:20 pm

volgens mij kost het 35 euro voor het verzenden via dhl

degoe
Contacteer:

Bericht door degoe » za okt 06, 2012 3:55 pm

dpd of hermes. dat zijn de meest gangbare in Duitsland. Gaat je ongeveer 40 a 50€ kosten.Probleem is wel dat de verkoper hem moet wegbrengen,maar als hij graag zijn fiets wilt verkopen,moet hij dat er maar voor over hebben hoor.

WinDH

Bericht door WinDH » za okt 06, 2012 7:07 pm

Zou jij een verkoper geloven op zijn advertentie of zou je de fiets graag van te voren willen zien/nakijken. Een foto is tenslotte niks meer als een mooi plaatje.

Bij een2dehands bike zou ik hem graag eerst zien. Tenzij je al hebt ingecalculeerd dat alle slijtage onderdelen vervangen moeten worden.
Pinkbike Photo Album Knolly Podium, Prophet SL en een Klein Adroit

Plaats reactie