Slaat nergens op, Mavic maakt oerdegelijke velgen en dit heeft meer met canyon dan met mavic zelf te maken, mavic gaat ze heus niet beschadigt geleverd hebben. Dit is bij transport of bij canyon gebeurt...Wasmachineman NL schreef:Protip TS: Geen mavic velgen kopen.
Canyon... een keer en nooit meer!
Moderator:Beheerders
Precies, enige conclusie die je hooguit zou kunnen trekken tot nu toe is dat je geen Canyon moet kopen.Tommie ;D schreef:Slaat nergens op, Mavic maakt oerdegelijke velgen en dit heeft meer met canyon dan met mavic zelf te maken, mavic gaat ze heus niet beschadigt geleverd hebben. Dit is bij transport of bij canyon gebeurt...Wasmachineman NL schreef:Protip TS: Geen mavic velgen kopen.
Mavic bashen heeft weinig zin.
-
- Berichten:319
- Lid geworden op:di aug 30, 2011 2:15 pm
Ja lol, goede conclusie...als je op die manier redeneert zal je geen enkele vierwieler kunnen kopen, omdat er bij letterlijk elk merk wel eens iemand pech heeft gehad. Dat geldt onverkort voor de fietsbranche...Trek Scratch valt uit elkaar als je enduro rijdt (niks van gemerkt) om maar eens wat te noemen...en oh ja, de Trek Session..wat een colablikjes waren dat zeg ..poehpoehLars TB schreef:Precies, enige conclusie die je hooguit zou kunnen trekken tot nu toe is dat je geen Canyon moet kopen.Tommie ;D schreef:Slaat nergens op, Mavic maakt oerdegelijke velgen en dit heeft meer met canyon dan met mavic zelf te maken, mavic gaat ze heus niet beschadigt geleverd hebben. Dit is bij transport of bij canyon gebeurt...Wasmachineman NL schreef:Protip TS: Geen mavic velgen kopen.
Mavic bashen heeft weinig zin.
Ik heb toevallig ook een canyon (xcbike) en die doet het al twee jaar prima, geeft geen krimp -> topkwaliteit en zou er zo weer een kopen. Helaas blijven goede consumenten ervaringen minder goed hangen op het internet

Nu draai je het om! Je vergelijkt slechte kwaliteit met slechte service. Trek had wat meer problemen, maar loste dat snel en netjes op. Canyon heeft weinig problemen, maar op het moment dat je een Canyon met problemen hebt dan zijn ze niet altijd thuis blijkbaar.Thomas_mtb schreef:Ja lol, goede conclusie...als je op die manier redeneert zal je geen enkele vierwieler kunnen kopen, omdat er bij letterlijk elk merk wel eens iemand pech heeft gehad. Dat geldt onverkort voor de fietsbranche...Trek Scratch valt uit elkaar als je enduro rijdt (niks van gemerkt) om maar eens wat te noemen...en oh ja, de Trek Session..wat een colablikjes waren dat zeg ..poehpoehLars TB schreef:Precies, enige conclusie die je hooguit zou kunnen trekken tot nu toe is dat je geen Canyon moet kopen.Tommie ;D schreef: Slaat nergens op, Mavic maakt oerdegelijke velgen en dit heeft meer met canyon dan met mavic zelf te maken, mavic gaat ze heus niet beschadigt geleverd hebben. Dit is bij transport of bij canyon gebeurt...
Mavic bashen heeft weinig zin.
Ik heb toevallig ook een canyon (xcbike) en die doet het al twee jaar prima, geeft geen krimp -> topkwaliteit en zou er zo weer een kopen. Helaas blijven goede consumenten ervaringen minder goed hangen op het internet
En ik beweer niet dat dat de conclusie is die je MOET trekken. Zoals eerder gezegd heb ik niets tegen hun producten, maar ik hoop dat de service-afdeling hier mee leest en snel wat verandert. Voordat jij een probleem met je Canyon gaat krijgen... .
- baconstrips
- Berichten:65
- Lid geworden op:do jan 05, 2012 6:39 pm
- Locatie:Vlaams-Brabant/Limburg
+1DESL schreef:al die "pro" tips van onze Wasdrogerman, zou niet weten wat ik moest zonder al deze top adviezen.
Poe hee, ik denk dat ik m'n Mavic's nu maar snel verkoop voordat iedereen het weet

Pinkbike: http://baconstrips.pinkbike.com/
-
- Berichten:319
- Lid geworden op:di aug 30, 2011 2:15 pm
Hmm, ja dat is waar. Misschien is dat een beetje de filosofie - lage prijs, niet zeiken...(in dit geval zou die lijn natuurlijk nergens op slaan, aangezien het een nieuwe bike betreft). Er kan gewoon niet worden ontkend dat dit beter afgehandeld had kunnen en moeten worden.
Ik hoop samen met jou dat ik geen probs krijg met mijn canyon btw
(hoewel na 2 jaar de ogen toch altijd wel weer wat gaan rondstruinen naar volgende begeerlijke tweewielers :P)
Ik hoop samen met jou dat ik geen probs krijg met mijn canyon btw

Afgelopen vrijdag ben ik naar Utrecht gereden om daar persoonlijk te laten zien dat er toch wel echt speling op de naaf zit. Mijn contactpersoon bleek ook monteur te zijn en hij merkte al vrij snel dat er inderdaad speling op zit. Eerst had hij het er over om het wiel weer naar mavic te sturen. Natuurlijk had ik hem dit al snel van zijn verstand gebracht en nu gaat hij er voor zorgen dat ik een nieuw wiel of naaf krijg. Tot die tijd heb ik toestemming gekregen om de fiets te gebruiken. Hij ging ook proberen er voor te zorgen dat ik het huidige wiel mag houden maar dat lag voor een groot deel aan Duitsland of dat kon.
Ik kan dus eindelijk gaan fietsen na 4 maanden en ga een nieuw wiel of naaf krijgen. Wanneer precies was nog niet bekend omdat de feestdagen voor de deur staan kon hij mij niet beloven of dit voor het nieuwe jaar geregeld is.
Wel grappig dat ze je per email proberen af te schepen en als je voor ze staat ze op eens wel willen mee werken en het zogenaamd rot voor je vinden dat het allemaal zo lang duurt.
Ik kan dus eindelijk gaan fietsen na 4 maanden en ga een nieuw wiel of naaf krijgen. Wanneer precies was nog niet bekend omdat de feestdagen voor de deur staan kon hij mij niet beloven of dit voor het nieuwe jaar geregeld is.
Wel grappig dat ze je per email proberen af te schepen en als je voor ze staat ze op eens wel willen mee werken en het zogenaamd rot voor je vinden dat het allemaal zo lang duurt.
Na een tijd niks meer gehoord te hebben van canyon over het nieuwe wiel vorige week maar eens een mailtje gestuurd met de vraag wanneer ik een nieuw wiel of naaf zou krijgen. Krijg ik vandaag een mailtje terug dat ze het wiel toch liever naar mavic opsturen en dat ik het klaar moet zetten om op te sturen.
Dit betekent dus dat ik weer zonder wiel zit en niet kan fietsen en weer een hele tijd moet gaan wachten tot ik het wiel terug krijg.
Ondertussen ben ik al 5 maanden verder kan nog steeds niks, ben al op eigen kosten een keer na utrecht rijden en het ziet er naar uit dat er nog steeds geen snelle en goede oplossing komt.
Zo'n slechte service heb ik nog nooit ergens meegemaakt!
Dit betekent dus dat ik weer zonder wiel zit en niet kan fietsen en weer een hele tijd moet gaan wachten tot ik het wiel terug krijg.
Ondertussen ben ik al 5 maanden verder kan nog steeds niks, ben al op eigen kosten een keer na utrecht rijden en het ziet er naar uit dat er nog steeds geen snelle en goede oplossing komt.
Zo'n slechte service heb ik nog nooit ergens meegemaakt!
Hoe is het hier nu mee afgelopen?
Omdat het niet altijd slecht moet zijn over canyon nog even dit. Onlangs heb ik een canyon strive gekocht. Van het eerste moment klopte er iets niet met de reverb. Die werkte als een verende zadelpen en heb hem dus meerdere keren ontlucht maar niets hielp.
Dan maar een mailtje gestuurd naar Jean Biermans van het canyon service center in Belgie. Even later al meteen antwoord dat ze de reverb zouden opsturen naar sram en dat ik mocht langskomen. Op 07/04 met de bike langs gegaan en gisteren alweer een mailtje gehad dat de bike klaar stond om op te halen met een nieuwe reverb.
Dus op een weekje tijd was men probleem opgelost. Toch wel erg netjes en snel afgehandeld van canyon en jean
Omdat het niet altijd slecht moet zijn over canyon nog even dit. Onlangs heb ik een canyon strive gekocht. Van het eerste moment klopte er iets niet met de reverb. Die werkte als een verende zadelpen en heb hem dus meerdere keren ontlucht maar niets hielp.
Dan maar een mailtje gestuurd naar Jean Biermans van het canyon service center in Belgie. Even later al meteen antwoord dat ze de reverb zouden opsturen naar sram en dat ik mocht langskomen. Op 07/04 met de bike langs gegaan en gisteren alweer een mailtje gehad dat de bike klaar stond om op te halen met een nieuwe reverb.
Dus op een weekje tijd was men probleem opgelost. Toch wel erg netjes en snel afgehandeld van canyon en jean
