Hee hallo,
Ik ben marijn. Kom uit schagen en hou van fietsen! Haha. Ik ben 28 jaar oud.
Ik heb mezelf hier aangemeld omdat ik een paar vragen heb. Ik ben sinds gister de trotse eigenaar van een kona unit. Dit is me eerste 29er. Echt wat een mooie fiets. Ik fiets over het algemeen wel aardig wat maar al tijden niet meer op een mtb. Ben de laatste jaren veel met cruisers en choppertjes bezig geweest. Ik wil nu een beetje aan mijn conditie gaan werken en weer een beetje gaan mountainbiken in schoorl. Eerst wil ik wat kilometers op de weg gaan maken met de unit. Dat is nou ook net mijn vraag. Wat zijn een beetje vette bandjes voor op de weg en welke tandwiel verhouding raden jullie aan. Ik vind hem nu wel licht fietsen. Ik hoop dat jullie wat goeie tips voor me hebben. Klopt het bijvoorbeeld dat er gewoon 28 inch banden om de velgen passen?
Alvast bedankt voor de moeite!
Groetjes marijn.
Eerst even voorstellen!
Moderators:JJ, Beheerders
-
het 32-18 versnellingsgetal waar de Unit mee komt is voor op de weg nogal licht inderdaad. Een bekende van me rijdt met 32-15 op de weg.
Bijna alle 28 inch banden passen om de velg; let op: ETRTO velg maat: 622.
(dus bijv. 47-622 of 50-622 het eerste getal is de breedte zeg maar)
Schwalbe Big Apple of Super Moto zijn mooie ballonbandjes voor op je 29er
Succes en have fun!
Bijna alle 28 inch banden passen om de velg; let op: ETRTO velg maat: 622.
(dus bijv. 47-622 of 50-622 het eerste getal is de breedte zeg maar)
Schwalbe Big Apple of Super Moto zijn mooie ballonbandjes voor op je 29er
Succes en have fun!
SurlyPugs&KonaUnit&VagaciniPista&KonaZingDeLuxe&RidleySSCX
-
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Hoi Marijn,
welkom op DP! Ik zou gewoon op Schoorl aan mijn conditie gaan werken als ik jou was! Verzet laten zitten en hup naar schoorl, daar kom je met dat verzet prima rond. Al zal de nok een beetje pijn doen
Off road is zoveel leuker dan die lange rechte wegen bij jullie in de omgeving 
Veel plezier met je bike, op schoorl rijden wel meer singlespeeders rond, spreek ze eens aan als je ze ziet, de meesten zijn relaxte kerels!
JJ
welkom op DP! Ik zou gewoon op Schoorl aan mijn conditie gaan werken als ik jou was! Verzet laten zitten en hup naar schoorl, daar kom je met dat verzet prima rond. Al zal de nok een beetje pijn doen

Veel plezier met je bike, op schoorl rijden wel meer singlespeeders rond, spreek ze eens aan als je ze ziet, de meesten zijn relaxte kerels!
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
-