Gear Clamp op Ebay?
Moderators:JJ, Beheerders
Zag net dit op Ebay nog nooit gezien of heb ik het gemist, zou het echt werken?
Edit: het werkt wel, http://gearclamp.com/reviews.html
Edit: het werkt wel, http://gearclamp.com/reviews.html
-
Grappig idee, maar ik vraag me af of het voordeel t.o.v. spacers opweegt tegen de meerprijs van 30 dollar.
Voordeel van spacers met een lockring is bovendien dat je het kransje stevig inklemt, en er dus nauwelijks risico is op speling. Bij deze klemmetjes heb je niets meer dan de kracht in je vingers om het nauw aansluitend te monteren.
Voordeel van spacers met een lockring is bovendien dat je het kransje stevig inklemt, en er dus nauwelijks risico is op speling. Bij deze klemmetjes heb je niets meer dan de kracht in je vingers om het nauw aansluitend te monteren.
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Van de spacers aan de linkerkant van mijn tandwiel heb ik geen last: 1x goed uitmeten en daarna nooit meer naar omkijken, daar heb ik geen GearClamp voor nodig.
Leuke aan die GearClamp is natuurlijk dat je met 1 inbusje je verzet kunt wisselen, alleen ik twijfel om ie hard genoeg klemt. Lockring + stevig aanhaalmoment gaat natuurlijk ook wiebelen en invreten van je krans tegen.
Ik wissel zelden van verzet trouwens, dus voorlopig ga ik geen GearClamp bestellen.
Leuke aan die GearClamp is natuurlijk dat je met 1 inbusje je verzet kunt wisselen, alleen ik twijfel om ie hard genoeg klemt. Lockring + stevig aanhaalmoment gaat natuurlijk ook wiebelen en invreten van je krans tegen.
Ik wissel zelden van verzet trouwens, dus voorlopig ga ik geen GearClamp bestellen.
This ain't no sun tan, we got a mud tan!
- didadunlop
Aangezien de stuurpennen en zadelpennen ook met 2 of 1 inbusjes vastzetten denk ik dat dit ook wel blijft zitten hoor. Bij een beetje nette kettinglijn zijn de zijdelingse krachten minimaal.
Maar dit hoort iedereen natuurlijk bij zich te hebben:
http://www.m-gineering.nl/nbt.htm
Maar dit hoort iedereen natuurlijk bij zich te hebben:
http://www.m-gineering.nl/nbt.htm
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
-
- didadunlop
wiel op zijn zij leggen vingers erop. aanduwen en klaar.
En de topcap geeft maar minimale spanning anders loopt je balhoofd te zwaar. Het ging mij er meer om dat op je zadelpen en stuurpen veel grotere krachten komen en dat die met 1 a 2 m5 inbusjes ook blijven zitten.
Leuke uitvinding maar idd gewoon een goede sleutel en een NBT voor onderweg en je bent er ook.
En de topcap geeft maar minimale spanning anders loopt je balhoofd te zwaar. Het ging mij er meer om dat op je zadelpen en stuurpen veel grotere krachten komen en dat die met 1 a 2 m5 inbusjes ook blijven zitten.
Leuke uitvinding maar idd gewoon een goede sleutel en een NBT voor onderweg en je bent er ook.
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
Dit mag je zo niet vergelijken. Je moet de krachten in verhouding zien tot de hoeveelheid materiaal, en dat valt bij een tandwiel beslist ongunstiger uit. De bedoeling van de lockring is dat de splines van het tandwiel altijd tegen de freehub duwen zonder speling. ALs de tandwielen los op de cassettebody rammelen knallen ze aldoor met een aanloop in de splinerand als je aanzet en dat geeft maar verhoogde slijtage (en lawaai, en verhoogd breukgevaar van krans of body))didadunlop schreef:wiel op zijn zij leggen vingers erop. aanduwen en klaar.
/Marten
- didadunlop
idd en ik denk dat met de hand aanduwen en vastzetten afdoende is om dat loszitten etc tegen te gaan. Net zoals dat je een lockring ook maar stevig vastzet en niet als een gorilla.
Maar een lockring lijkt mij daarvoor nog steeds een betere oplossing.
Maar een lockring lijkt mij daarvoor nog steeds een betere oplossing.