Xc vork voor dirt

Dirt, street of flatland fietsen met 26", 24" of 20" wielen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Beerfly
Xc vork voor dirt

Bericht door Beerfly » zo jan 27, 2013 5:49 pm

Ik zie wel eens dirt bikes met een xc vork. Bv een fox op 100mm. Is dat sterk genoeg?
Iemand ervaring mee?

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » zo jan 27, 2013 7:35 pm

Met sommige kan het ja. Ik ken zat mensen die met bijvoorbeeld een Reba rijden. Ik ook trouwens

colinvanassen

Bericht door colinvanassen » zo jan 27, 2013 8:32 pm

Met sommige kan het idd ja, maar als je echt goed begint te worden zou ik toch overstappen op een dirt vork. Voordat de boel begint krom te trekken :)
Dartmoor Cody 2013
Canyon DHX Whipzone 2014

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » ma jan 28, 2013 1:40 pm

colinvanassen schreef:Met sommige kan het idd ja, maar als je echt goed begint te worden zou ik toch overstappen op een dirt vork. Voordat de boel begint krom te trekken :)
Juist omgekeerd. In het begint rij je heel lomp en heb je vaak hang ups. Een xc vork houdt het dan niet lang vol en zal gevaarlijk zijn.

Pas als je later heel smooth leert rijden (wat overigens lang niet bij iedereen gebeurt) kan je eventueel overswitchen naar een lichtere vork.

Smittie

Bericht door Smittie » ma jan 28, 2013 1:56 pm

Mattin schreef: Juist omgekeerd. In het begint rij je heel lomp en heb je vaak hang ups. Een xc vork houdt het dan niet lang vol en zal gevaarlijk zijn.

Pas als je later heel smooth leert rijden (wat overigens lang niet bij iedereen gebeurt) kan je eventueel overswitchen naar een lichtere vork.
helemaal mee eens!
tot het punt dat je 3tjes gaat springen en gaat flippen...
dan is een sterkere vork weer handig ;)

Mattin
Contacteer:

Bericht door Mattin » wo jan 30, 2013 3:26 pm

Smittie schreef:
Mattin schreef: Juist omgekeerd. In het begint rij je heel lomp en heb je vaak hang ups. Een xc vork houdt het dan niet lang vol en zal gevaarlijk zijn.

helemaal mee eens!
tot het punt dat je 3tjes gaat springen en gaat flippen...
dan is een sterkere vork weer handig ;)
Zeker waar.
Alleen is het aantal Nederlandse rijders (24/26) wat 3tjes of flips over dubbels heen kan is op 2 handen te tellen :P

Plaats reactie