www.alibaba.com of www.aliexpress.com

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Smittie
www.alibaba.com of www.aliexpress.com

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 12:55 pm

Via marktplaats wordt een Scott Gambler 10 voor 3000 euro nieuw aangeboden
http://link.marktplaats.nl/639558092

ik heb contact gehad met deze verkoper.
hij zegt via China en andere Aziatische landen (www.alibaba.comof www.aliexpress.com) deze Gamblers in te gaan kopen voor de handel...
hij zegt dat hij al ervaring heeft met inkopen via deze site en zegt dat hij fietsen voor 600 euro kan inkopen.

dit onder andere:
Scott Gambler
http://www.alibaba.com/product-free/138 ... er_10.html

Kona Operator
http://www.aliexpress.com/item/2011-Kon ... 41956.html

Giant Glory
http://www.alibaba.com/product-free/137 ... _2013.html

ik vind het iets wat vreemd maar ben wel benieuwd.

wie heeft hier ervaringen mee?

baconstrips

Bericht door baconstrips » wo jan 30, 2013 1:52 pm

die eerste foto komt van dirty pages zelf

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=57141

baconstrips

Bericht door baconstrips » wo jan 30, 2013 1:53 pm

ah je wist het al

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 1:59 pm

baconstrips schreef:die eerste foto komt van dirty pages zelf

http://www.dirty-pages.net/forum/viewtopic.php?t=57141
ja klopt en om dat topic niet vol te spammen met verhalen hier over heb ik dit topic geopend.

wat ik begrijp is dat alibaba.com en aliexpres.com de marktplaats van Azië.
met velen verschillende verkopers. (de ene niet te vertrouwen en de ander misschien wel)

de marktplaats verkoper zegt dat hij zorgvuldig contact opneemt met de verkopers op alibaba. en vraag op specifieke gedetailleerde foto's om er zeker van te zijn dat de verkopers op alibaba ook echt in het bezit zijn van de fietsen voordat hij met ze in zee gaat.

heeft iemand hier wel is via alibaba bij een verkoper fietsspullen gekocht?

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » wo jan 30, 2013 2:00 pm

Unverified suppliers, geen feedback en iemand die een foto van iemand anders gebruikt op marktplaats..

1+1=2. If its too good to be true, it is!

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 2:05 pm

maarten.verhoeven schreef:Unverified suppliers, geen feedback en iemand die een foto van iemand anders gebruikt op marktplaats..

1+1=2. If its too good to be true, it is!
hij gebruikt die foto op marktplaats enkel als voorbeeld
in de eerste mails gaf hij al eerlijk aan dat hij ze uit China vandaan haalt.
hij heeft deze er op gezet om te kijken of er interesse is in zulke fietsen.

in principe ligt het risico bij de marktplaats verkoper als hij hem koopt.
dan betaal je hem als je de fiets op haalt en hem dus daadwerkelijk vast hebt.

natuurlijk niet eerder want dan kun je misschien fluiten naar je geld ;)

maarten.verhoeven

Bericht door maarten.verhoeven » wo jan 30, 2013 2:16 pm

Smittie schreef:natuurlijk niet eerder want dan kun je misschien fluiten naar je geld ;)
Maak van dat misschien maar een zeker ;).

In de meeste gevallen zijn fietsen/onderdelen daar helemaal niet goedkoper zijn maar juist duurder..

Alibaba is de grootste oplichterssite ter wereld, daarom sprak ik ook over de unverified supplier en de niet aanwezige feedback. Ik heb er vaker iets gekocht maar dan van een verified supplier met genoeg positieve feedback.

Google maar eens op alibaba fraud e.d. Een wereld gaat voor je open!

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 2:32 pm

maarten.verhoeven schreef: Alibaba is de grootste oplichterssite ter wereld, daarom sprak ik ook over de unverified supplier en de niet aanwezige feedback. Ik heb er vaker iets gekocht maar dan van een verified supplier met genoeg positieve feedback.

Google maar eens op alibaba fraud e.d. Een wereld gaat voor je open!
Alibaba zelf is vergelijkbaar met marktplaats dus dat is zijn geen oplichters alleen sommige verkopers met de status "unverified supplier zonder aanwezige feedback"
zoals jij zelf ook al aan geeft.

ook zijn er verkopers die sinds gister lid zijn... die zullen ook niet te vertrouwen zijn.

ik heb inderdaad naar dat soort dingen gegoogled en er zijn inderdaad veel gevallen van: "das pech geld weg" maar ook wel wat mensen aangeven dat sommige wel te vertrouwen zijn.

DUS we weten nu dat je niet bij "unverified supplier zonder aanwezige feedback" moet zijn. (daar is de kans op oplichting groot)

maar zijn er hier mensen die wel een bij "verified supplier" hebben gekocht?

baron062

Bericht door baron062 » wo jan 30, 2013 3:03 pm

Als die aziaten het kunnen verkopen tegen die prijzen heeft de gemiddelde fietsensupply lijn wel een heel gunstig business model.

600 dollar voor de Gambler zei je? Dan 400 dollar? inkoop voor de man, voor een fiets waarvan de avp 5600 euro is.

Zoveel marge zit er nu ook weer niet bij de importeur en LBS. In dit geval is het idd een gevalletje oplichting, denk ik.

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 3:05 pm

Aliexpress op zich is een betrouwbare site met kopers bescherming. Ik heb er al meerdere items van gekocht en dat werkt altijd snel en zeer correct. En zou er zo weer iets kopen

Maar je moet natuurlijk het lot niet tarten door veel geld te betalen aan een onbekende gebruiker zonder enige feedback die pas lid is geworden en dan nog met zo'n buiten gewone aanbiedingen komt. Deze aanbiedingen lijken mij verdacht en ik zou hier zeker niet op in gaan.

Als je iets van die site wil kopen moet je kijken naar de feedback scores van de gebruikers en naar de commentaren die de kopers geplaatst hebben na ontvangst van hun produkt,zo kom je al veel te weten
Laatst gewijzigd door GW op wo jan 30, 2013 3:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 3:14 pm

ik denk dat mocht deze fietsen wel echt geleverd worden dat het geen eerlijk verkregen fiets is.

hij lijkt mij sterk dat scott, kona en giant (zoals in de voorbeelden) zelf hun fietsen voor zulke dumpprijzen verkoopt aan Aziatische handelaren.
hiermee zouden zij hun eigen markt verzieken.
en ook denk ik niet dat de leveranciers van de OEM onderdelen (vork demper schakelwerk enz...) daar blij mee zullen zijn.

en ik denk dat fabrieksgarantie gevallen wel lastig zullen zijn mocht er iets stuk gaan

stennis

Bericht door stennis » wo jan 30, 2013 3:17 pm

Ik heb net even gekeken maar ze geven allemaal hetzelfde aan, mint condition en carbon frame. ( Kona operator) geen van alle hebben ze reviews oid .
Daarbij zet die mp jongen er dus 2400 euro bovenop de prijs wat mij onwaarschijnlijk lijkt dat dit kan.

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 3:20 pm

Gewoon laten is mijn mening.

Als je iets van china wil kopen kun je best een gekende verkoper met goede commentaren zoeken ;)

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 3:26 pm

stennis schreef: Daarbij zet die mp jongen er dus 2400 euro bovenop de prijs wat mij onwaarschijnlijk lijkt dat dit kan.
MP jongen gooit er inderdaad een bedrag bovenop omdat hij er wat aan wilt verdienen en het risico loopt om er mee te blijven zitten.

zelf fietst hij ook dus wie weet is er iemand hier de hem kent?
Nick Bijster uit Rotterdam?

hij bied mij al een stuk lagere prijs aan als ik met 2 andere er 3 af neem.
opzich blijft het risico bij hem

ik zou bij hem betalen na inspectie.... dus niks van de voren!

maar dan zit ik alleen in twijfel mocht er iets voor garantie moeten...

stennis

Bericht door stennis » wo jan 30, 2013 4:03 pm

En dan nu nog iets .. Wie zegt dat het frame echt van Scott is? Ik heb ooit contact gehad met Specialized en die vertelde toen dat ze er last van hadden dat hun frames werden nagemaakt .
Als het daadwerkelijk wordt geleverd voor 800 dollar dan moet er iets mee zijn.

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 4:08 pm

stennis schreef:En dan nu nog iets .. Wie zegt dat het frame echt van Scott is? Ik heb ooit contact gehad met Specialized en die vertelde toen dat ze er last van hadden dat hun frames werden nagemaakt .
ja er moet sowieso iets zijn wat niet klopt...
misschien dat de frames worden nagemaakt maar de rest van de onderdelen zullen toch niet allemaal nagemaakt zijn?

royal DIGGER

Bericht door royal DIGGER » wo jan 30, 2013 4:09 pm

Leuk om te volgen deze topic. Het is allemaal te mooi om waar te zijn.
Ik ben net terug uit China ik heb 2 weken in Beijing gezeten ik heb daar een aantal
mountainbike zaken en BMX winkels bezocht maar de prijzen zijn niet veel goedkoper
dan hier in Nederland, het scheelt misschien 200 euro dat je voor een demo8 bijv goedkoper uit bent.
En als je Nick googled ziet hij er niet kapitaal krachtig uit om dit allemaal voor te schieten alvorens je de bij hem zou kopen. En wat als je een fiets bij hem besteld
en hem toch niet afneemt. Naar mijn idee grote oplichterij.
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 4:14 pm

royal DIGGER schreef:Leuk om te volgen deze topic. Het is allemaal te mooi om waar te zijn.
Ik ben net terug uit China ik heb 2 weken in Beijing gezeten ik heb daar een aantal
mountainbike zaken en BMX winkels bezocht maar de prijzen zijn niet veel goedkoper
dan hier in Nederland, het scheelt misschien 200 euro dat je voor een demo8 bijv goedkoper uit bent.
En als je Nick googled ziet hij er niet kapitaal krachtig uit om dit allemaal voor te schieten alvorens je de bij hem zou kopen. En wat als je een fiets bij hem besteld
jongen is inderdaad 14 jaar dus dat maakt het niet echt geloofwaardig ;)
maar als hij echt in zijn verhaal en in alibaba gelooft moet hij er gewoon 1 bestellen.

dan kom ik bij hem kijken en als het wat is koop ik het.
ga niet van te voren bestellen en dan pas kijken wat het is

baron062

Bericht door baron062 » wo jan 30, 2013 4:28 pm

Sommige kinderen bescherm je natuurlijk tegen zichzelf, zeker die van 14 jaar!
Niet mee doorgaan dus.

royal DIGGER

Bericht door royal DIGGER » wo jan 30, 2013 4:32 pm

Smittie schreef:
royal DIGGER schreef:Leuk om te volgen deze topic. Het is allemaal te mooi om waar te zijn.
jongen is inderdaad 14 jaar dus dat maakt het niet echt geloofwaardig ;)
maar als hij echt in zijn verhaal en in alibaba gelooft moet hij er gewoon 1 bestellen.

dan kom ik bij hem kijken en als het wat is koop ik het.
ga niet van te voren bestellen en dan pas kijken wat het is
Als hij het risico wilt nemen is er niks aan de hand idd.
Hou ons maar op de hoogte als het wat geworden is, dan overweeg ik ook om een DH fiets bij hem te bestellen. (zijn de invoer kosten ook voor zijn rekening of komt die er nog bovenop) of is de prijs zoals op marktplaats inclusief invoer kosten.
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 4:45 pm

royal DIGGER schreef: Als hij het risico wilt nemen is er niks aan de hand idd.
Hou ons maar op de hoogte als het wat geworden is, dan overweeg ik ook om een DH fiets bij hem te bestellen. (zijn de invoer kosten ook voor zijn rekening of komt die er nog bovenop) of is de prijs zoals op marktplaats inclusief invoer kosten.
3000 euro is verkoopprijs....
voor 3 zou het 7000 euro worden :P

dan besteld hij er eerst 1
die kan ik dan komen bewonderen en kopen.
daarna besteld hij van dat geld de andere 2....

mocht ik er mee in zee gaan ;)

hij moet er gewoon 1 bestellen en laten zien dat het kan.
als dat het geval is koop ik hem'
zo niet dan niets (misschien zijn geld weg) ;)

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 4:56 pm

Mij hebben ze wijs gemaakt dat het een loterij is en dat als je pech hebt en jou pakje er uit genomen wordt door de douane je tot wel 47% invoertaks moet betalen om de europese unie te beschermen tegen de goedkope chinese markt.

Daarom wordt er door de verkopers ook meestal op het pak vermeld dat het een geschenk is ;)

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 5:05 pm

Smittie schreef:
stennis schreef:En dan nu nog iets .. Wie zegt dat het frame echt van Scott is? Ik heb ooit contact gehad met Specialized en die vertelde toen dat ze er last van hadden dat hun frames werden nagemaakt .
ja er moet sowieso iets zijn wat niet klopt...
misschien dat de frames worden nagemaakt maar de rest van de onderdelen zullen toch niet allemaal nagemaakt zijn?
En wie zegt dat het namaak is?? Waar worden de grote merken hun frames gebouwd denk je? Juist ja,China,Taiwan...

Wie weet zelfs in het fabriek waar die goedkope vandaan komen. Er zijn meerde gevallen bekend van produkten die in een andere verpakking gewoon duurder verkocht worden maar eigelijk net hetzelfde zijn.

Nu China heeft wel zen reputatie tegen,die gasten maken werkelijk alles na dus de kans dat het namaak is is wel heel reeel.

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 5:18 pm

GW schreef: Wie weet zelfs in het fabriek waar die goedkope vandaan komen. Er zijn meerde gevallen bekend van produkten die in een andere verpakking gewoon duurder verkocht worden maar eigelijk net hetzelfde zijn.
dit is inderdaad overal het geval
ook op mijn werk.
de private label koeken van de c1000 zijn precies hetzelfde als van de appie heijn, aldi, lidl, dekamarkt, plus enzovoort...
de appie heijn huismerk koeken zijn hetzelfde als de budgetkoeken (euroshopper van de appie heijn terwijl het huismerk duurder is

dit zal met fietsmerken ook wel het geval zijn.

met goedkope fietsen is dat ook heel goed te zien. de wat meer kwaliteitsfietsen toch wat minder

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 5:44 pm

Hier vind je info over invoeren van buiten de europese unie

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

Onder de 45 euro krijg je vrijstelling van invoer belasting. Is je pakje meer waard moet je in principe btw(21%) en invoerrechten (hangt af van het produkt) betalen.

Ik heb al 5 items gekocht van ali express en heb nog nooit iets van extra kosten moeten betalen. Het was telkens in gepakt in een doos met plastic rond met een etiket met naam en adres op en daar stond op aan geduid dat het een geschenk was. Op of in de verpakking was er telkens niks van te merken dat het eigelijk om een gekocht item ging. Zo proberen die chinezen die invoer taks te om zeilen denk ik.

Plaats reactie