www.alibaba.com of www.aliexpress.com

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

Smittie

Bericht door Smittie » wo jan 30, 2013 5:46 pm

GW schreef:Op of in de verpakking was er telkens niks van te merken dat het eigelijk om een gekocht item ging. Zo proberen die chinezen die invoer taks te om zeilen denk ik.
dit zal met een fiets wat lastig gaan ;)

stennis

Bericht door stennis » wo jan 30, 2013 5:50 pm

GW schreef:
Smittie schreef:
stennis schreef:En dan nu nog iets .. Wie zegt dat het frame echt van Scott is? Ik heb ooit contact gehad met Specialized en die vertelde toen dat ze er last van hadden dat hun frames werden nagemaakt .
Als het daadwerkelijk wordt geleverd voor 800 dollar dan moet er iets mee zijn.
ja er moet sowieso iets zijn wat niet klopt...
misschien dat de frames worden nagemaakt maar de rest van de onderdelen zullen toch niet allemaal nagemaakt zijn?
En wie zegt dat het namaak is?? Waar worden de grote merken hun frames gebouwd denk je? Juist ja,China,Taiwan...

Wie weet zelfs in het fabriek waar die goedkope vandaan komen. Er zijn meerde gevallen bekend van produkten die in een andere verpakking gewoon duurder verkocht worden maar eigelijk net hetzelfde zijn.

Nu China heeft wel zen reputatie tegen,die gasten maken werkelijk alles na dus de kans dat het namaak is is wel heel reeel.
Ik zeg ook niet dat het zeker namaak is maar stel dat het zo is en er wordt bespaard op het type alu en lasnaden anders, weet ik niet of ik daar 3000 euro voor wil neertellen, of 600

royal DIGGER

Bericht door royal DIGGER » wo jan 30, 2013 6:15 pm

GW schreef:Mij hebben ze wijs gemaakt dat het een loterij is en dat als je pech hebt en jou pakje er uit genomen wordt door de douane je tot wel 47% invoertaks moet betalen om de europese unie te beschermen tegen de goedkope chinese markt.

Daarom wordt er door de verkopers ook meestal op het pak vermeld dat het een geschenk is ;)
Dan hebben ze jou idd iets wijs gemaakt, geloof me bijna alles wat uit Azie komt
wordt gecontroleerd. En denk je echt dat het geloofwaardig is als er een complete fiets
wordt verzonden dat het een gift is. In China moet je alles opgeven voordat je kan verzenden. Bovendien zijn het de merken zelf die de prijzen bepalen voor de fiets.
En is het onmogelijk gelijk vanuit de fabriek fietsen te verkopen.
Het blijft te mooi om waar te zijn, en als het gelukt is bestel ik ook gelijk een fiets bij die jongen, zeker als ik niet vooruit hoeft te betalen
als je niet kan graven ga dan ook niet dirten

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 6:20 pm

stennis schreef:
Ik zeg ook niet dat het zeker namaak is maar stel dat het zo is en er wordt bespaard op het type alu en lasnaden anders, weet ik niet of ik daar 3000 euro voor wil neertellen, of 600
Inderdaad,dat is het risico En als je dan ook nog eens de pech hebt dat ze jou pakje uit kiezen de grote extra kost van de invoerrechten op een item van 600 euro...

Zelf vind ik het ook wat risicovol. Mijn pakjes waren veel goedkoper (-75 euro) :D

GW

Bericht door GW » wo jan 30, 2013 6:25 pm

royal DIGGER schreef:
GW schreef:Mij hebben ze wijs gemaakt dat het een loterij is en dat als je pech hebt en jou pakje er uit genomen wordt door de douane je tot wel 47% invoertaks moet betalen om de europese unie te beschermen tegen de goedkope chinese markt.

Daarom wordt er door de verkopers ook meestal op het pak vermeld dat het een geschenk is ;)
Dan hebben ze jou idd iets wijs gemaakt, geloof me bijna alles wat uit Azie komt
wordt gecontroleerd. En denk je echt dat het geloofwaardig is als er een complete fiets
wordt verzonden dat het een gift is. In China moet je alles opgeven voordat je kan verzenden. Bovendien zijn het de merken zelf die de prijzen bepalen voor de fiets.
En is het onmogelijk gelijk vanuit de fabriek fietsen te verkopen.
Het blijft te mooi om waar te zijn, en als het gelukt is bestel ik ook gelijk een fiets bij die jongen, zeker als ik niet vooruit hoeft te betalen
Ik weet het dat ze me iets wijs gemaakt hadden,daarom dat ik in men volgende post deze link plaatste naar de correcte informatie

http://fiscus.fgov.be/interfdanl/nl/citizens/pakket.htm

Dat is nu net men punt dat het met een bike veel te risico vol is en dat de kans dat je de taks kan om zeilen veel kleiner is dan met een helmmutsje ofzo...

En alles paseerd de douane maar niet alles wordt gecontroleerd en geopend hoor. ;) ;)

Smittie

Bericht door Smittie » di feb 05, 2013 8:38 am

volgens de marktplaats verkoper haalt de Aziatische handelaar de fietsen bij een lokale vestiging van Evans Cycles vandaan.
dit lijkt mij heel sterk aangezien de gamblers daar 5800 euro kosten.

de jongen moest betalen met western union dus nu vertrouwd hij het niet meer.

hij gaat nu op zoek naar andere handelaren met andere downhill fietsen.
ik ben benieuwd waar die straks mee aan komt, en of hij ooit iets in NL krijgt.

mool

Bericht door mool » di feb 05, 2013 9:56 am

Ik geloof hier helemaal niks van. Ik ben een paar jaar geleden in Indonesië geweest, en heb daar rondgekeken naar een bike om evt. mee te nemen.
Maar prijzen zijn daar ongeveer hetzelfde als hier. Niet zo bizar goedkoop als hier wordt vermeld.

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di jun 18, 2013 11:28 pm

Ik geloof er ook helemaal niks van.

Plaats reactie