Overpersen balhoofdpen
Moderator:Beheerders
-
Is het mogelijk om van een willekeurige singlecrown rockshox vork de balhoofdpen eruit te persen en in een andere rockshox vork te persen?
Iemand ervaring?
Iemand ervaring?
-
Nee dit kan niet! Waarom niet? Omdat Rockshox dmv kou de crown of stuurbuis laat krimpen. Zo kan het makkelijk in elkaar gezet worden. Als het dan weer op temperatuur komt zet het materiaal weer uit en zit het dus muurvast. Als je dus op kamertemperatuur gaat proberen om dat ding eruit te krijgen wens ik je veel succes.

-
ik heb het bij 2 vorken gedaan waren wel bombertjes maar nooit geen problemen gehad hoe het nu met de nieuwe lichte vorkjes gaat weet ik niet maar je moet eerst aan een nieuwe stuur buis zien te komen voor de bombertjes waren ze toen gewoon te leveren maar voor de huidige vorken ben ik ze nogniet tegen gekomen
volgens mij zijn de oude 'zochi's hierin ook makkelijker te doen. rockshox ed. gaat idd zeer moeilijk indien je niet de exacte procedures weet. qua risico's zou ik het absoluut nooit doen, misschien dat het bij mx vorken makkelijker gaat? (de Heugten's in Achterveld doen toch aan wedstrijden ed?) je kunt van de meeste merken wel de complete bovenkroon los kopen, alleen is dit 1/3rde of meer van de totale nieuwprijs van de vork. dus jaartal en gebruiksduur kunnen een goede indicatie geven of je niet beter een nieuwe vork kan kopen.
-
Hoeveel te kort? Je zou eventueel een andere stem kunnen proberen. Ik heb bv een Funn stem en die is maar iets van 3cm. En dan kun je nog wel wat smokkelen als je stem maar voor 75% over de stuurbuis valt is dat niet zo'n probleem. Als je de inbus van de starnut nog goed aan kunt draaien blijft het echt wel op zijn plek. 
Als dat niet werkt kun je hier voor rond €160 een nieuwe assembly kopen. Altijd nog beter als een nieuwe vork.
http://www.gabelprofi.de/RockShox/Ersat ... hreinheit/

Als dat niet werkt kun je hier voor rond €160 een nieuwe assembly kopen. Altijd nog beter als een nieuwe vork.
http://www.gabelprofi.de/RockShox/Ersat ... hreinheit/
een starnut is NIET bedoeld om veel kracht mee op te vangen, die trek je er met een dikke shoarma scheet zo uit... als je het wél degelijk wil doen trap je de starnut eruit en haal je een stuk draadeind met dikke ring onder de kroon. en met kortere stem heb je gelijk, maar 75% insert is leuk voor je zondag morgen xc rondje zoals in dit geval, maar niet voor een downhiller die drukt zo de stuurbuis aan puin als je pech hebt. de krachten die erop komen te staan zijn gene kattenpis.
maar beter gewoon een nieuw kroonstuk, het spul op mtb's is al zo licht en afgepast-sterk dat je er nauwelijks mee kan rommelen.
maar beter gewoon een nieuw kroonstuk, het spul op mtb's is al zo licht en afgepast-sterk dat je er nauwelijks mee kan rommelen.
Ja dat weet ik zelf ook wel.
Maar hij hoort wel goed vast te zitten. In zijn geval kan het dus wel werken en daar gaat het om. En hoor je mij praten over dh dan? Op het moment dat de stem goed vast zit gaat die starnut echt geen kant meer op. Ik bedoel het was ook maar een voorbeeld aangezien de ts nu niet heel erg veel met info loopt te strooien over bv hoeveel hij eigenlijk te kort komt. Ik bedoel ik kan ook gewoon zeggen koop dit of koop dat ipv enige hulp te bieden.

Laatst gewijzigd door Technicks op wo jun 26, 2013 6:31 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
je draait een stuurbuis niet kapot met het aandraaien van de boutjes, maar wel door er goed mee te rijden. paar keer een foto op pinkbike gezien, ugh das best bizar.

wat ik bedoelde neem die margins voor zeker lage inbouw stem's serieus! een halve cm smokkelen kan je niet. en mijn opmerking over de starnut is dat dit het niet helpt te voorkomen.
maar inderdaad de ts mag wel wat meer info posten.

wat ik bedoelde neem die margins voor zeker lage inbouw stem's serieus! een halve cm smokkelen kan je niet. en mijn opmerking over de starnut is dat dit het niet helpt te voorkomen.
maar inderdaad de ts mag wel wat meer info posten.
Hahaa. Je had het al gelezen. Ik dacht na dat ik het getyped had dat je dit waarschijnlijk niet bedoelde.
Maar idd. Je hebt daarin ook wel gelijk en ik ben zelf ook zo van beter goed anders niet. Maar ja in zijn geval had ik zoiets van altijd beter dan de stuurbuis zelf proberen te fitten.
En die gast op je foto heeft ook wel zijn best gedaan als ik het zo zie. 
Ik had eigenlijk moeten zeggen dat als het echt niet anders kan dat dit nog wel acceptabel is voor xc.

Ik had eigenlijk moeten zeggen dat als het echt niet anders kan dat dit nog wel acceptabel is voor xc.