Hulp nodig chainguide/bottombracket

Alles over downhill, freeride en slopestyle fietsen.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
igonnaownu
Hulp nodig chainguide/bottombracket

Bericht door igonnaownu » ma aug 26, 2013 9:07 pm

Goeiedag.

ik ben mijn eerste fiets aan het bouwen(Een transition Double )

Alleen ik had een aantal onderdelen van een forum genoot overgenomen:
een trapas:
howitzer xt 68/68e 73/72e shell(dit staat er op)
1 kant wil er prima in draaien, maar die ander gaat heel stroef is het wel de bedoeling om hem helemaal door te blijven draaien(ik heb het gewoon met de hand geprobeerd)

of kan ik beter een ander kopen?(Het gaat wel om een 2e handse)
en qua lengte zou die toch goed moeten zijn? (zie foto)
de andere kant wil er wel helemaal in.

en nog een chainguide van het merk Blackspire, Alleen de gaten op mijn framen zitten verder weg, kan iemand mij hier bij helpen wat ik dan nodig heb? of heeft iemand nog een goedkoop 2ehandsje liggen?

En ik heb tevens een bash ring van Blackspire kan ik deze nog wel blijven gebruiken met een chainguide van een andere merk?

Alvast bedankt voor de hulp!

Afbeelding
Afbeelding

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma aug 26, 2013 9:55 pm

Bottem bracket hoor je er met een bb sleutel in te draaien dus ja dat kan stroef gaan op een gegeven moment. Kijk heel goed naar de draad van de cups van je bb. Als er een beschadiging op het draad zit zou ik hem niet gebruiken. Zo als ik hem op de foto zie ziet hij er al wel flink gebruikt uit.

Toevallig gister nog een post bijgewerkt in de koopjes sectie. Een Saint bb voor €22. Dan ben je eigenlijk al gek als je 2e hands koopt. :D Nou heb jij een Howitzer bb dus ook de bijbehorende cranks dus gaat dat in jouw geval niet op maar toch.

Ik heb trouwens nog Race Face Ride cranks te koop. Zien er heel goed uit. Die in combinatie met bv die saint bb zou een stuk beter zijn dan Isis. http://www.dirty-pages.nl/forum/viewtopic.php?t=59400

Wat betreft je chain guide. Die past niet. ;) Ik weet zo niet welk type het is maar als het een ISCG is dan moet je ISCG old hebben en vise versa.
Laatst gewijzigd door Technicks op di aug 27, 2013 3:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » ma aug 26, 2013 10:03 pm

Maar hoebedoel je gek als je 2ehands koopt? kan ik zn as beter nieuw kopen of?

Passen die cranks +bb zo op mijn frame?

groetjes

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma aug 26, 2013 10:51 pm

Hey.

Is natuurlijk voorkeur maar ik heb mijn bb liever nieuw idd. Ik bedoelde dat je tegenwoordig sommige onderdelen zo goedkoop kunt kopen. Stel jij hebt bv 10 euro voor de jouwe betaald dan kun je net zo goed een nieuwe van 20 kopen toch?

En ja die cranks van mij passen op jouw frame. Zou je alleen even de bb moeten bestellen.
Heb je voor een kleine 70 euro alles helemaal goed. Die cranks zijn technisch 100%. Optisch zo 90%. In combinatie met deze een mooi setje. ;)

http://www.bike-components.de/products/ ... tmcl=saint
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€￾

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » ma aug 26, 2013 10:59 pm

Ik heb trouwens zelf hussefelt cranks passen die ook op die Trapas?

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma aug 26, 2013 11:16 pm

Nee die zijn (correctie) Howitzer. Als je alleen een nieuwe bb wil kopen moet je een (correctie) Howitzer bb kopen maar die zijn wel wat duurder dan 20. Reken maar op min 30 a 40 voor een niet zo hele goede.
Laatst gewijzigd door Technicks op di aug 27, 2013 9:45 am, 1 keer totaal gewijzigd.

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » ma aug 26, 2013 11:24 pm

hmm, achja mn cranks zijn wel in goeie staat ik kan je 30 euro bieden op die cranks, anders kijk ik nog even voor een andere oplossing^^

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » ma aug 26, 2013 11:37 pm

Maak er €40 inclusief verzenden (€6.75) van en we hebben een deal. Zal ik zelfs nog voor je kijken of ik er nog een bb bij heb. Beloof niks maar als ik nog wat heb liggen doe ik het erbij. Zal niet nieuw zijn maar ik doe ook geen troep weg, dat gooi ik in de vuilnisbak. ;)
Maar hoe dan ook zou ik je aanraden om een verse bb te monteren. €20 is niks ja als je het over fiets onderdelen hebt.
Laatst gewijzigd door Technicks op ma aug 26, 2013 11:41 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » ma aug 26, 2013 11:38 pm

is goed deal. Ik pb je mn mail addres wel ff dan handelen we het zo ff verder af

Smittie

Bericht door Smittie » di aug 27, 2013 9:07 am

edit: ik was nog niet helemaal wakker.....
Laatst gewijzigd door Smittie op di aug 27, 2013 10:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.

mool

Bericht door mool » di aug 27, 2013 9:36 am

Smittie schreef:sla die deal maar weer af!

tr250 heeft een 83mm BB dus die van Technicks gaan niet passen:
http://transitionbikes.com/2013/Bikes_TR250.cfm
In beginpost staat dat het een Double is, geen tr250...

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di aug 27, 2013 9:36 am

Hij heeft een Transition Double Smittie. ;) Dus dat gaat gewoon passen. Weet ook niet waar je dat TR verhaal weghaalt. :? En met Isis bedoelde ik eigenlijk de as die bij hem door de bb gaat en je daar op beide kanten de cracks op monteert. Niet zoals het bv bij mijn cranks zijn dat de spindle aan 1 crank vast zit. Sorry dat ik het Isis noemde maar wist er geen andere benaming voor!! :oops: Dacht echt dat dat de benaming was. Zie net het verschil tussen beide.
Laatst gewijzigd door Technicks op di aug 27, 2013 10:00 am, 3 keer totaal gewijzigd.

xRemcox

Bericht door xRemcox » di aug 27, 2013 9:38 am

Hij heeft het over een Double, dat is een andere fiets dan een TR250

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di aug 27, 2013 9:39 am

Thanks guys!

igonnaownu

-

Bericht door igonnaownu » di aug 27, 2013 9:49 am

Naja Techniks zal zelf ook goed begrijpen,
dat als het niet past we de koop gewoon terug draaien.

Maar daar ga ik niet van uit.

Tevens haal ik van de week al een e-thirteen chainguide op.
Maar dan een ISG-05 die moet als het goed is wel gaan passen.(aangezien mijne een ISG - 03 is)

Hopelijk past mijn Bash ring en tandwiel gewoon weer op de Raceface crank.

Dan komt het allemaal wel goed.

Thanks voor alle hulp mensen

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di aug 27, 2013 9:57 am

Dat zeker. Mocht er iets zijn dan kan het natuurlijk weer terug mits er niets mee is. ;)
Kijk dat ik een foutje maak over de benaming kan de beste overkomen, toch Smittie.
igonnaownu heb je hier ook op het forum gekeken voor een chain guide? Staan wel een paar leuke te koop.

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » di aug 27, 2013 10:03 am

Toevallig ben ik afgelopen zaterdag even langs Cyclenation geweest.(fietsenzaak in Arnhem)

Omdat ik die 3 boutjes niet had voor mn chainguide.(die had hij nog van zn oude)

Uiteindelijk die jongen die daar werkte had een Rohllnoff naaf in zijn kona gebouwd.
En nu was zn chainguide overbodig. Dus gister toen ik alles in elkaar wou zetten.
En erachter kwam dat die niet paste.
Hem nog ff gauw gemaild en had net een reactie dat ik hem voor 35 mocht overnemen.(50km oud)

En die e-thirteen moet 100% zeker passen want ik had mn frame meegenomen om te passen met die boutjes en hij had dus ff zijn chainguide erop gebruikt om te testen met die lengte van die boutjes.

Dus leek me wel een mooi prijsje

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di aug 27, 2013 10:17 am

€35 voor een zgan E Thirteen is een nette prijs!

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » di aug 27, 2013 10:22 am

Yup en hij is de fietsenmaker daar, hij was echt in super staat. Leek wel nieuw

Smittie

Bericht door Smittie » di aug 27, 2013 10:35 am

Technicks schreef:Hij heeft een Transition Double Smittie. ;) Dus dat gaat gewoon passen. Weet ook niet waar je dat TR verhaal weghaalt. :? En met Isis bedoelde ik eigenlijk de as die bij hem door de bb gaat en je daar op beide kanten de cracks op monteert. Niet zoals het bv bij mijn cranks zijn dat de spindle aan 1 crank vast zit. Sorry dat ik het Isis noemde maar wist er geen andere benaming voor!! :oops: Dacht echt dat dat de benaming was. Zie net het verschil tussen beide.

oow jezus ik lag nog te slapen denk... sorry :coffee:

igonnaownu

Bericht door igonnaownu » di aug 27, 2013 10:47 am

Haha noo worrys Smittie,

Ben in iedergeval al heel blij dat iedereen probeert te helpen!

Technicks
Contacteer:

Bericht door Technicks » di aug 27, 2013 11:37 am

Op zoek naar een paar cups kwam ik nog een Howitzer bb tegen. Allejezus wat is dat ding zwaar. Alleen daar ga je er al flink op vooruit. :lol:

Plaats reactie