Evil Uprising, REVIEW Oval chainring.
Moderator:Beheerders
Er zitten een paar kleine ritjes op, het echte werk moet nog gedaan worden, maar dan heb ik toch weer terug een onderste geleider nodig. Dit tandwiel werkt voor mij niet zoals de designer/maker het bedoeld heeft. Tijdens xc rondjes geen probleem, al is er wel duidelijk meer geklapper en kabaal van de ketting die tegen de bash slaat. De een maakt dat geluid niks uit, de ander wel. Mij maakt het uit, heb mijn bike graag stil. Vandaag richting Plons Vijver gegaan om de bike eens te testen met jumpen, kom daar al redelijk lang dus ken de jumps wel en zie mezelf wel als een smooth jumper. Bij elke grotere jump vloog mijn ketting eraf. Fuck, dit wil ik niet. Dus terug naar het oude vertrouwde, er komt terug een nieuwe taco op met de onderste geleider.
Er gaat wel een mailtje naar de designer/maker.
Wat betreft de Evil, Ondanks het teveel aan veerweg voor xc, rijdt het uitermate goed xc, fietst lekker licht en een fijne houding. Je voelt dat het frame/achterbrug ontzettend stijf is, laag zwaartepunt waardoor je de bike lekker de bochten in kan knallen. En zodra het zadel omlaag gaat en de tracks heftiger worden heb je het gevoel dat je op een kleine freeride/dh bike zit. Erg stabiel en springt lekker.
Dit is een korte impressie, het echte werk moet nog komen!
Er gaat wel een mailtje naar de designer/maker.
Wat betreft de Evil, Ondanks het teveel aan veerweg voor xc, rijdt het uitermate goed xc, fietst lekker licht en een fijne houding. Je voelt dat het frame/achterbrug ontzettend stijf is, laag zwaartepunt waardoor je de bike lekker de bochten in kan knallen. En zodra het zadel omlaag gaat en de tracks heftiger worden heb je het gevoel dat je op een kleine freeride/dh bike zit. Erg stabiel en springt lekker.
Dit is een korte impressie, het echte werk moet nog komen!
Life begins at the end of your comfortzone.
Hey,stunior schreef:Ik was vandaag ook bij plons. Jammer dat ik je niet gezien heb want had de bike graag in het echt gezien!
ik was er al redelijk op tijd en nadat ik erachter kwam dat de ketting elke keer van tandwiel afschoot ben ik ook niet lang meer gebleven. Zullen elkaar nog wel tegen komen!
Life begins at the end of your comfortzone.
Dit is wat de designer/maker van het tandwiel zegt:
oh, got it now. Uff what i can say. Seems you do really big stuff then:) and it will be difficult to not to have a proper chainkeeper in your case. That's why most hard enduro/dh guys still use full guide with my or any other brand rings. Anyway if you fill dissatisfied please write me an email, so i will help to sort that out.
Hij is erg behulpzaam en als ik wil kan ik hem terug opsturen.
oh, got it now. Uff what i can say. Seems you do really big stuff then:) and it will be difficult to not to have a proper chainkeeper in your case. That's why most hard enduro/dh guys still use full guide with my or any other brand rings. Anyway if you fill dissatisfied please write me an email, so i will help to sort that out.
Hij is erg behulpzaam en als ik wil kan ik hem terug opsturen.
Life begins at the end of your comfortzone.
De tandjes zijn langer, breder en zijn een beetje gehaakt. Waardoor ze hetzelfde effect als een narrow/wide tandwiel zouden hebben. Als je testen leest komt die goed eruit, maarja blijkbaar rijden die niks heftigs, haha.Chmod schreef:dat tandwiel is toch geen narrow-wide. Waarom zou het beter werken dan een normaal?
Als je een paar pagina's terug kijkt zie je ook een mooie afbeelding waarbij er aan een ketting dit tandwiel hangt met een crank en gevulde bidon eraan vast. Dat gaf wel wat vertrouwen in het rijden zonder onderste Guide. Maar dit vertrouwen is nu wel weg.
Ook geeft het meer geluidsoverlast, ketting klappert flink tegen de bash/achterbrug aan, zelfs met type 2 derailleur.
Life begins at the end of your comfortzone.
Damn, moet eerlijk bekennen dat ik je idee een beetje heb gestolen en ook mijn LG1 hetzelfde heb aangepast.
Ook omdat dat tandwieltje in de guide nogal snel vast was gelopen en gaar is.
Ik heb alleen wel een Raceface narrow-wide i.c.m. een Zee derailleur, wou hem morgen eens goed testen met ''de heftigste'' '''jumps'' hier.
Hoop dat ie beter bevalt als bij jou, heb met deze derailleur nog geen geklapper gehad zonder N-W tandwiel, dus ben wel benieuwd...
Let you know!
Ook omdat dat tandwieltje in de guide nogal snel vast was gelopen en gaar is.
Ik heb alleen wel een Raceface narrow-wide i.c.m. een Zee derailleur, wou hem morgen eens goed testen met ''de heftigste'' '''jumps'' hier.
Hoop dat ie beter bevalt als bij jou, heb met deze derailleur nog geen geklapper gehad zonder N-W tandwiel, dus ben wel benieuwd...
Let you know!
Zeker laten horen hoe dat tandwiel bevalt!Cabessa schreef:Damn, moet eerlijk bekennen dat ik je idee een beetje heb gestolen en ook mijn LG1 hetzelfde heb aangepast.
Ook omdat dat tandwieltje in de guide nogal snel vast was gelopen en gaar is.
Ik heb alleen wel een Raceface narrow-wide i.c.m. een Zee derailleur, wou hem morgen eens goed testen met ''de heftigste'' '''jumps'' hier.
Hoop dat ie beter bevalt als bij jou, heb met deze derailleur nog geen geklapper gehad zonder N-W tandwiel, dus ben wel benieuwd...
Let you know!
Het geklapper is vooral het geluid van de ketting die tegen de bash slaat en de ketting dus van links naar rechts beweegt als de tracks heftiger worden. Met ene onderste guide is dit ook weg en dan ben ik er zeker van dat mijn bike muis stil is.
Life begins at the end of your comfortzone.
-
- Berichten:2836
- Lid geworden op:za jul 02, 2005 12:36 am
- Locatie:limburg
- Contacteer:
Haha, nee hoor. Vind het zelfs een behoorlijk mooie guide.illuminatastigmata schreef:Straitline SilentGuide.
Geen vastlopende wieltjes,en voor een guide behoorlijk stil.
Zal wel te zwaar zijn
Maar geen zin om nu ff over de 100eu aan een guide uit te geven.
Al als ik me het geld had gespaard van het tandwiel en de nieuwe taco...

Life begins at the end of your comfortzone.
Is van bioniconratty schreef:sorry voor off topic, maar kan iemand me hier vertellen welke deze is?Chmod schreef:
Neen?
thx
http://www.pinkbike.com/news/Pinkbike-P ... 45678.html
Er is al een paar dagen een nieuwe taco voor mijn E13 LG1+ onderweg, ga met die guide dus gewoon compleet terug rijden.
Ondertussen heb ik van Canadian dirt Imports een downtube protector gekregen van www.allmountainstyle.com om te testen. Canadian Dirt wil deze misschien gaan verkopen en ik heb nu 1 setje gekregen om te testen. Eerste bevindingen zijn goed, makkelijk aan te brengen, makkelijk aan te passen, voelt dik en stevig aan en het verneukt de looks van je bike niet.


Meer info op hun site.
Ondertussen heb ik van Canadian dirt Imports een downtube protector gekregen van www.allmountainstyle.com om te testen. Canadian Dirt wil deze misschien gaan verkopen en ik heb nu 1 setje gekregen om te testen. Eerste bevindingen zijn goed, makkelijk aan te brengen, makkelijk aan te passen, voelt dik en stevig aan en het verneukt de looks van je bike niet.


Meer info op hun site.
Life begins at the end of your comfortzone.
Ziet er strak uit!! Denk dat ik me binnenkort de doorzichtige ga bestellen. Ben nog aan het denken hoe ik me het beste een guard kan maken zoals jij bij je bb hebt aangezien die niet te koop zijn voor mijn frame. Heb je trouwens ervaring met heli tape? Zag dat dat ook mooi spul is om je downtube te beschermen.
“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Denk dat als je die all mountain style protector lager plakt waar bij mij die kunstof protector zit, dat dan je probleem is opgelost. Dit spul is behoorlijk stevig en hard, voelt net aan of er nu gewoon een dun stuk carbon/plastic op het frame zit. Dat helicoptertape ziet er nogal dun en makkelijk buigzaam uit, dat is bij all mountain style niet, echt een stuk steviger. En de prijs, daar kan het niet aan gaan liggen.Technicks schreef:Ziet er strak uit!! Denk dat ik me binnenkort de doorzichtige ga bestellen. Ben nog aan het denken hoe ik me het beste een guard kan maken zoals jij bij je bb hebt aangezien die niet te koop zijn voor mijn frame. Heb je trouwens ervaring met heli tape? Zag dat dat ook mooi spul is om je downtube te beschermen.
Life begins at the end of your comfortzone.
Ok dat klinkt goed. Moet wel iets hebben wat ook een tik kan hebben. Nou doe ik niet veel DH ofzo maar wil mijn downtube toch wel beschermen tegen steenslag. En dan voornamelijk de wat grotere stenen.
Had zelf nog een stuk buis van een oude carbon Cadex. Die had ik doormidden gezaagd maar was net niet de juiste maat jammer genoeg.

“You don't stop having fun because you get old,you get old because you stop having fun!â€
Het gewicht is bekend, precies 14kg.
Had gehoopt dat het eronder zou zijn, maar daarin tegen knalt dit ding zo lekker en hard naar onderen. Vandaag eerste enduro ritje gedaan en dat is me meer als goed bevallen met deze bike. Het is nog even wennen, maar deze eerste goeie rit was amazing!
Had gehoopt dat het eronder zou zijn, maar daarin tegen knalt dit ding zo lekker en hard naar onderen. Vandaag eerste enduro ritje gedaan en dat is me meer als goed bevallen met deze bike. Het is nog even wennen, maar deze eerste goeie rit was amazing!
Life begins at the end of your comfortzone.
Bandjes ja, gravity soort, wegen iets van een 1 kg.Chmod schreef:14 is best in orde. Gewicht in de bandjes?
Wil denk ik wel nog voor zo'n set up als jouw gaan, met je csixx geleider en narrow wide kettingblad , wel 32t. Nu 34t, maar dat is soms toch doodgaan, haha.
Life begins at the end of your comfortzone.