TNNZ - Prelude
Moderator:Beheerders
Mooie sig!fools schreef:Winter miles=winter smiles .dader schreef:Winter Miles = Summer smiles
De preso is vandaag in Beernem.
"Morgenavond (12/9) geven we een voorstelling over onze succesvolle fietsuitdaging Tour Divide 2013, 4.500kms self-supporting mountainbike van Banff (Canada) naar Antelope Wells (Mexico border), en dit in 20 dagen. Waar : OC Kleine Beer, Marichalstraat 5, Beernem om 19:30 http://lnkd.in/FRmXxG

Die Gunther Desmedt moest een uitgenodigd worden in onze streken zijn verhaal te doen.
Humps are for camels
- didadunlop
Günther laat via LinkedIn weten open te staan voor een bezoek aan ons land, vermits er voldoende belangstellenden zijn. Die handschoen moet op te pakken zijn. Ik kan wel een zaal regelen in Veenendaal.didadunlop schreef:Jah zou een goede zijn. Vanavond eens die link bekijken.
belangstellingsregistratie. Wie?
Humps are for camels
-
-
-
tour divide
hier ook, zet mij maar op de lijst
Foto's van Noorderlingen. Geplaatst op verzoek.
Noordkaap

Op weg naar eerste onverharde stuk

Opgerulde klei langs Eemskanaal

Hazepad op het Balloërveld

28 Graden

Vlak voor Wilsum (D) - geheimtipp zum wildkamperen

Achterhoek

Half zeven 's ochtends niet ver van Doetinchem

Here we go again

Woorden schieten tekort

Waar is die verrekte brug?

Brug bij Emmerich

Reichswald

Maasduinen

Noordkaap

Op weg naar eerste onverharde stuk

Opgerulde klei langs Eemskanaal

Hazepad op het Balloërveld
28 Graden
Vlak voor Wilsum (D) - geheimtipp zum wildkamperen
Achterhoek
Half zeven 's ochtends niet ver van Doetinchem

Here we go again
Woorden schieten tekort
Waar is die verrekte brug?

Brug bij Emmerich
Reichswald
Maasduinen
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl
Ja,
even flink doorgoogelen op bike packing bijvoorbeeld:
http://www.adventure-journal.com/2013/0 ... your-bike/
en hier boven in het draadje het verhaal van Gunther.....
even flink doorgoogelen op bike packing bijvoorbeeld:
http://www.adventure-journal.com/2013/0 ... your-bike/
en hier boven in het draadje het verhaal van Gunther.....
-geld uitgeven, wat je mee neemt wordt daar een stuk kleiner en lichter vanfloepert schreef:Respect ! Kan iemand eens uit de doeken doen hoe je een tent/slaapzak/luchtbedje in een paar van die tasjes krijgt
-geld in je zak houden, alles wat je niet meesjouwt is echte winst
-geld meenemen, niet meesjouwen wat je onderweg kunt kopen
/Marten
marten schreef: -geld uitgeven, wat je mee neemt wordt daar een stuk kleiner en lichter van

Ik ben meer van het laatste en heb geen tent,dus mijn plan is als volgt: (wellicht ook interessant als een groepsstart toch onverhoopt gaat plaatsvinden)
dag 1: reizen naar de Noordkaap voor een foto en 65km naar http://www.devledders.nl/nl/p_tehuur/tr ... -1000.html
dag 2: 160km (oef) naar http://www.dezwaaikom.tk/
dag 3: 145km (moet kunnen) naar http://www.turnery.nl/trekkershut.php
Dag 4: 120km naar http://www.bohmerwald.nl/web2013_bestanden/page0003.htm
Dag 5: uitbollen naar de finish 75km en terug naar huus reizen
Kosten voor een trekkershut zijn gemiddeld 40 euro, over het algemeen met 4 bedden. http://www.trekkershutten.nl/

Investeer in een goede lichte mat, ..ding van mij woog 360 gram was 185 lang en 6 cm dik met bovendien een zeer kleine pakmaat.marten schreef:-geld uitgeven, wat je mee neemt wordt daar een stuk kleiner en lichter vanfloepert schreef:Respect ! Kan iemand eens uit de doeken doen hoe je een tent/slaapzak/luchtbedje in een paar van die tasjes krijgt
Voor de prijs van een paar loopschoenen.
Over de shelter is het laatste woord nog niet gezegt, ..Jan had een six moon lunar solo van 850 gram, ..heb je nog wel een stok nodig. Slim ding. Erg luchtig.
Ik had een vaude power lizard, snel opzetten en afbreken, dubbeldaks en 1100 gram.
Lang genoeg voor mijn 1.95 maar naar mijn idee veel te weinig vetilatie ( wel warm dus je kan met een lichtere slaapzak toe) En duur.
Ik bleef welliswaar droog in de tent maar condensvorming was die regennacht
aanzienlijk. Hadden we overigens allemaal last van.
Bert had een coleman tent met een super prijs- gewicht verhouding die ook lekker hoog was.
Is toch wel lekker als je rechtop te kunnen zitten zonder je hoofd in het tentdoek te
boren.
Bivakzakken (ademend) een andere optie die ik ook nog es ga proberen, lekker simpel om als het echt niet meer gaat langs de track een tukkie te gaan doen. Of het met condensatie e.d. ook echt gaat werken weet ik niet.
Slaapzak is wegens pakvolume en gewicht een dons type van hoge kwaliteit met modern nylon tijk weefsel. Gewicht kan op bespaard worden door een niet helemaal doorlopende rits of een quilt model te kiezen.
Ik ging voor een mummie tot 0 graden gaat. 800 gram en ook nog es lang genoeg.
De highlight absolut 0 xl voor een aanbiedings prijs. Prima ding.
Kijk uit met dons en nattigheid, ..als je dons nat is dan is de isolatie waarde 0,0 geworden en dan heb je een groot probleem.
Ik had ook nog een kooksetje mee om koffie te zetten, ..discutabel ik weet het maar paste er nog wel bij. Trangia 330 gram met ortlieb filterhouder, filters, busje koffie en een flesje spiritus maakt toch wel weer een dikke 600 gram voor deze service.
Heupflesje wiskey laat ik volgende keer toch maar thuis, ..na een dag buffelen hadden de heren geen zin in een polonaise.
En in een merinohemd voel je je nadat je het drie dagen aanhebt nog steeds o.k., ..een craft is lichter maar stinkt als de hel. Een licht ademend regenjasje is een must. .hoeft niet meer dan 250 gram te wegen; Vaude fly jacked is een super dingetje. Er is ook een bijpasssende broek bij te krijgen.
Je proiriteitenlijst zou moeten zijn; 1 pakmaat, 2 gewicht, 3 prijs
Eten onderweg; stokbrood past in je frametas en is lekker ( met hartig beleg) yoghurt lepel je bij de supermarkt direct naar binnen, Soyamelk is een prima hersteldrank en de Chinees is altijd in de buurt voor veel en goedkoop eten, ..je wordt er ook niet raar aangekeken als je vuil en bezweet in je kloffie binnenkomt. Eet zoveel als je kan, ..ook als je door de inspanning geen trek hebt want je verbruikt enorm veel calorieen.
Als je niet eet loop je vast.
Vocht; camelback zorgt dat je makkelijk drinkt, nadeel is dan wel dat je weer iets op je rug hebt hangen. Je kan de blaas ook in je frametas kwijt die dan wel weer meteen half vol is, de slang is bij een camelback type net te kort dus niet ideaal. Ik heb een halve revelate frametas maar een tas die de hele 'triangle' opvult lijkt mij nu ideaal, heb je wel ruimte om er een blaas in te leggen. Topcap bidonhouder is een wereld uitvinding, van harte aanbevolen. Drie 750 ml flessen waar dan ook is wat je voor deze tocht minimaal bij je moet hebben.
Dat bikepacken is natuurlijk een persoonlijk proces, .. Is ook voor een groot deel de lol toch!?
Dank aan Herr Diplom Ir Marten voor zijn hulp om alle belangrijke zaken weer eens simpel te maken.
Dank aan Floepert voor zijn suggesties voor de overnachtingen. Laf als ik ben, durf ik het op zo'n manier wel aan. Ik ben niet zo'n lastdier.
Dank ook aan Frodo Sloof en zijn gezelschap voor de betoverende foto's. In De Ban Van De Ring is er niks bij. In de ban van TNNZ zult u bedoelen.
Dank aan Floepert voor zijn suggesties voor de overnachtingen. Laf als ik ben, durf ik het op zo'n manier wel aan. Ik ben niet zo'n lastdier.
Dank ook aan Frodo Sloof en zijn gezelschap voor de betoverende foto's. In De Ban Van De Ring is er niks bij. In de ban van TNNZ zult u bedoelen.
Humps are for camels
Dames,
Ik heb er alle begrip voor dat de TNNZ een totale levenservaring is en daardoor al het andere slechts rand- en bijzaken zijn geworden. De TNNZ is immer alomvattend.
Toch zou ik één ieder willen verzoeken om de mogelijkheden van dit prachtige forum beter te benutten en aparte topics aan te maken voor "Weersverwachting voor de TNNZ", "Lichtgewicht fietskamperen tijdens de TNNZ zonder arm te worden" en het nu al legendarische topic "Bandenkeuze voor TNNZ".
Hartelijk dank.
Ik heb er alle begrip voor dat de TNNZ een totale levenservaring is en daardoor al het andere slechts rand- en bijzaken zijn geworden. De TNNZ is immer alomvattend.
Toch zou ik één ieder willen verzoeken om de mogelijkheden van dit prachtige forum beter te benutten en aparte topics aan te maken voor "Weersverwachting voor de TNNZ", "Lichtgewicht fietskamperen tijdens de TNNZ zonder arm te worden" en het nu al legendarische topic "Bandenkeuze voor TNNZ".
Hartelijk dank.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl