Kopen op Pinkbike

Deel hier je goede en slechte ervaringen met betrekking tot service of garantie van een product, merk of dealer.

Moderator:Beheerders

LucKierkels
Kopen op Pinkbike

Bericht door LucKierkels » wo sep 25, 2013 4:58 pm

Ik zie alleen nog een topic open staan over verkopen op pinkbike, maar nog geen over kopen. Ben zelf geregeld aan het kijken om iets binnen europa te laten opsturen.
Iemand hier ervaring mee? Wat is de veiligste betaalmethode en verzendoptie? En waar moet ik voor oppassen?

Thanks alvast :D
All you need is a bike, a rider and a place to ride!

Specialized Epic 2010 | Orange 224 World Cup | Canfield CanCan

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo sep 25, 2013 6:13 pm

Keer een vork verzekerd laten verzenden via bankrekening overschrift en ging gewoon netjes vanuit frankrijk naar mij..
Alsnog check alles goed en vraag om zoveelmogelijk gegevens!

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo sep 25, 2013 7:02 pm

http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... did=113294

Lees dit eens door, al is de beste tip PB links te laten liggen en op Bikemarkt te kijken.

Ik heb via PB al een paar keer onderhandeld met verkopers die achteraf scammers bleken te zijn (wat ik al vermoedde). Op BM heb ik al zo'n 8 keer wat gekocht en altijd mijn spullen mooi en op tijd binnen gekregen.

Om de prijs hoef je het ook niet te laten, de meeste verkopers op PB zijn Brits dus kom je toch op hogere prijzen uit dan in Duitsland.
www.electronicexplorations.org

Make it idiot-proof, and someone will make a better idiot.

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » wo sep 25, 2013 8:15 pm

Ja klopt, veel Britten inderdaad.. Heb nu een frame uit Oostenrijk, hij vraagt euro's en hij geeft mij de mogelijkheid om via IBAN/BIC te betalen.
Kan ik dit vertrouwen of moet ik hier gewoon nog niet eens aan beginnen en alleen via paypal goods betalen?

Thanks iig

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » wo sep 25, 2013 8:16 pm

Ja klopt, veel Britten inderdaad.. Heb nu een frame uit Oostenrijk, hij vraagt euro's en hij geeft mij de mogelijkheid om via IBAN/BIC te betalen.
Kan ik dit vertrouwen of moet ik hier gewoon nog niet eens aan beginnen en alleen via paypal goods betalen?

Thanks iig

BQDHFR

Bericht door BQDHFR » wo sep 25, 2013 8:25 pm

paypal heeft wel aankoop bescherming inderdaad,lees dat eens goed door.
Maar zoek alles van top tot teen uit voordat je eraan begint..
en zoals delachendederde zegt, bikemarkt heeft ook vaak goede deals en wat betrouwbaarder (qua verkopersrating etc)

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo sep 25, 2013 8:32 pm

LucKierkels schreef:Ja klopt, veel Britten inderdaad.. Heb nu een frame uit Oostenrijk, hij vraagt euro's en hij geeft mij de mogelijkheid om via IBAN/BIC te betalen.

Thanks iig
Maakt naar mijn idee weinig uit qua bescherming. Paypal wordt meestal als veiliger gezien maar niet helemaal terecht.

Punt is dat als je bij een geschil in het gelijk gesteld wordt je je geld alleen terug krijgt als dit nog op de rekening van de ander staat. Er vanuit gaand dat je opgelicht wordt heeft die verkoper ruim de tijd het geld eraf te halen voordat jij je twijfels krijgt..

stennis

Bericht door stennis » wo sep 25, 2013 9:10 pm

inderdaad is bikemarkt echt een goede site en heb verschillende dingen daar gekocht en alles netjes zoals afgesproken enzo.
Pinkbike gaat allemaal wat stroever en moeilijker heb ik zo het idee, heel veel (britse)verkopers willen niet naar het buitenland versturen.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » wo sep 25, 2013 9:22 pm

stennis schreef:inderdaad is bikemarkt echt een goede site en heb verschillende dingen daar gekocht en alles netjes zoals afgesproken enzo.
Pinkbike gaat allemaal wat stroever en moeilijker heb ik zo het idee, heel veel (britse)verkopers willen niet naar het buitenland versturen.
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad, zelfs niet uit de VS. Standaardmail werkt bij mij prima:

"Hi,

I might be interested in buying your [spullen]. Would you consider shipping it to the Netherlands if I pay for postage and such?

Best regards,
[naam]"

Ik snap ook niet waarom ze dat weigeren, geld is geld en of je het nou binnenlands of naar het buitenland verstuurt, je moet toch naar het postkantoor..

stennis

Bericht door stennis » do sep 26, 2013 6:37 am

de lachende derde schreef:
stennis schreef:inderdaad is bikemarkt echt een goede site en heb verschillende dingen daar gekocht en alles netjes zoals afgesproken enzo.
Daar heb ik eigenlijk nooit last van gehad, zelfs niet uit de VS. Standaardmail werkt bij mij prima:

"Hi,

I might be interested in buying your [spullen]. Would you consider shipping it to the Netherlands if I pay for postage and such?

Best regards,
[naam]"

Ik snap ook niet waarom ze dat weigeren, geld is geld en of je het nou binnenlands of naar het buitenland verstuurt, je moet toch naar het postkantoor..
Dan zal ik wel een paar keer de verkeerde zijn tegengekomen denk ik , luie britten denk ik dan maar.

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » do sep 26, 2013 9:54 am

Thanks voor alle reacties!
Okee, dus Paypal is helemaal niet zo superveilig als ik jullie zo hoor? Ik dacht altijd dat paypal de way to go was voor internationale aankopen zeg maar..

Dan denk ik dat ik gewoon via IBAN/BIC betaal en alle informatie van hem opvraag voordat ik iets overmaak. Mocht ik dan opgelicht worden, kan ik hem altijd nog een bezoekje brengen :evil:

Als jullie nog tips voor me hebben, let me know!

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » do sep 26, 2013 11:45 am

en btw, meer mensen last van een nietwerkende bikemarkt.mtb-news.de?
Bij mij werktie in ieder geval niet..

stennis

Bericht door stennis » do sep 26, 2013 11:53 am

ja je moet je aanmelden en met google chrome kan je 9 van de 10 keer niet reageren , werkt niet helemaal goed.
Ik moet dat ook met een andere browser doen.

LucKierkels

Bericht door LucKierkels » vr sep 27, 2013 9:35 am

okee, eens met een andere browser proberen dan..

Even terug on-topic ;) de kerel uit Oostenrijk heeft mij al zijn gegevens doorgestuurd (naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres). Heb even wat research gedaan en het nummer klopt met de woonplaats.
Klinkt vrij safe allemaal toch?

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr sep 27, 2013 3:49 pm

LucKierkels schreef:okee, eens met een andere browser proberen dan..

Even terug on-topic ;) de kerel uit Oostenrijk heeft mij al zijn gegevens doorgestuurd (naam, adres, postcode, woonplaats, telefoonnummer, emailadres). Heb even wat research gedaan en het nummer klopt met de woonplaats.
Klinkt vrij safe allemaal toch?
Klinkt alsof het wel goed zit.

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr sep 27, 2013 3:49 pm

dubbelpost.

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr sep 27, 2013 5:12 pm

Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Duitsers en Oostenrijkers als verkopers en denk dat het niet zoveel uitmaakt of je via pinkbike of via mtbnews.de/bikemarkt koopt bij de buren, als je maar goed oplet want er zitten overal rotte appels tussen dus altijd je gezonde verstand gebruiken!
What goes up must come down(hill)

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr sep 27, 2013 5:30 pm

Flip van Veen schreef:Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Duitsers en Oostenrijkers als verkopers en denk dat het niet zoveel uitmaakt of je via pinkbike of via mtbnews.de/bikemarkt koopt bij de buren, als je maar goed oplet want er zitten overal rotte appels tussen dus altijd je gezonde verstand gebruiken!
Maakt wel degelijk uit. Via BM kan je alleen verkopen nadat je per post je inloggegevens hebt gekregen en BM dus je adres weet, daarnaast heb je dat ratingsysteem waardoor je ziet hoe eerdere transcties zijn verlopen, geeft ook al meer zekerheid. Pinkbike staat er juist om bekend dat er veel scammers tussen zitten.

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr sep 27, 2013 6:42 pm

de lachende derde schreef:
Flip van Veen schreef:Over het algemeen heb ik goede ervaringen met Duitsers en Oostenrijkers als verkopers en denk dat het niet zoveel uitmaakt of je via pinkbike of via mtbnews.de/bikemarkt koopt bij de buren, als je maar goed oplet want er zitten overal rotte appels tussen dus altijd je gezonde verstand gebruiken!
Maakt wel degelijk uit. Via BM kan je alleen verkopen nadat je per post je inloggegevens hebt gekregen en BM dus je adres weet, daarnaast heb je dat ratingsysteem waardoor je ziet hoe eerdere transcties zijn verlopen, geeft ook al meer zekerheid. Pinkbike staat er juist om bekend dat er veel scammers tussen zitten.
Om een beetje het idee te krijgen dat er op Pinkbike veel scammers aanwezig zijn,dan is dit topic wel handig om door te lezen.

http://www.pinkbike.com/forum/listcomme ... &pagenum=1
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr sep 27, 2013 7:39 pm

Op BM zitten ook oplichters ooit gehoord van valse acounts, overal zitten rotte appels op Marktplaats op Ebay op Speurders.nl op Pinkbike op Bikemarkt maakt geen hol uit je moet altijd zelf opletten punt!

Trekrules

Bericht door Trekrules » vr sep 27, 2013 7:49 pm

Flip van Veen schreef:Op BM zitten ook oplichters ooit gehoord van valse acounts, overal zitten rotte appels op Marktplaats op Ebay op Speurders.nl op Pinkbike op Bikemarkt maakt geen hol uit je moet altijd zelf opletten punt!
Nope klopt zelfs op de Nederlandse bike forums zitten ook rotte appels,zal mij niks verbazen dat op dit forum ook oplichters rond zwerven
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr sep 27, 2013 7:54 pm

Zelfs hier en op mtb.nl kan het ook voorkomen. Altijd zelf opletten en als je iets niet vertrouwd dan klopt het meestal ook niet!

de lachende derde
Contacteer:

Bericht door de lachende derde » vr sep 27, 2013 8:19 pm

Flip van Veen schreef:veel
Systeem is idd niet 100% waterdicht maar feit is wel dat er veel meer oplichters op PB actief zijn dan op BM. Als je goed leest zie je ook dat dat precies is wat ik eerder al zei.

Punt!!!

:roll:

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr sep 27, 2013 8:31 pm

Prima je hebt gelijk!

Flip van Veen

Bericht door Flip van Veen » vr sep 27, 2013 8:32 pm

Prima je hebt gelijk!

Plaats reactie