"Te betalen" alternatief voor een stealth electric

Toon hier je fiets! Ook voor je nieuwe project in opbouw. (s.v.p. één onderwerp per fiets).

Moderator:Beheerders

Paddleless

Bericht door Paddleless » vr sep 05, 2014 10:27 pm

stennis schreef:Verder is het wel een geinig project hoor, begrijp mij niet verkeerd.
Thx.
Ik ben hier al ruim 2 jaar mee bezig en dit is echt zo'n beetje het maximale wat je uit dit budget kan persen kwa specs ;)

richard_librium

Bericht door richard_librium » za sep 06, 2014 8:50 am

ik snap de lol er niet van... als je niet wilt trappen koop een cross motor... waarom zoiets als dit bouwen? zeker op de NL mtb paden kan je zo een hoop verzieken voor de nederlandse mtb-scene...

Paddleless

Bericht door Paddleless » za sep 06, 2014 1:10 pm

richard_librium schreef:ik snap de lol er niet van... als je niet wilt trappen koop een cross motor... waarom zoiets als dit bouwen? zeker op de NL mtb paden kan je zo een hoop verzieken voor de nederlandse mtb-scene...
Als ik me als een aso zou gedragen ja dan snap ik je punt.

De lol ervan is. Gemotoriseerd + de "vrijhied" om te gaan waar je wil zonder geluids overlast of idiote snelheden.
Met een crossmotor kun je alleen op een crossbaan en ook al zijn er een paar gekken die hiermee toch het bos in gaan. De kans dat je word aangehouden of andere mensen iriteerd met zo'n ding is een stuk groter.
Als ik echt maling zou hebben aan de mtb scene deed ik dat wel.

Jean-Pierre

Bericht door Jean-Pierre » zo sep 07, 2014 10:03 pm

Ik zou een crossmotor kopen voor dat geld.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma sep 08, 2014 1:48 am

Bijna 200 jaar geleden zeiden de meeste mensen dat ze liever een paard namen dan een fiets ;)
Wat wit is kan nog witter.
Vraag het de witte reus!

http://wittereus.pinkbike.com/

marten

Bericht door marten » ma sep 08, 2014 7:22 am

WitteReus schreef:Bijna 200 jaar geleden zeiden de meeste mensen dat ze liever een paard namen dan een fiets ;)
De draisine (loopfiets) is 1817, Michaux 1865.

En nog weer later werd de verbrandingsmotor enthousiast ontvangen omdat die een einde maakte aan de milieuvervuiling in de stad, met al die stront en dooie paarden ;)

:idea: Als we nou eens weer de man met de rode vlag invoeren voor alle E-bikes :D
/Marten

Paddleless

Bericht door Paddleless » ma sep 08, 2014 12:02 pm

Jean-Pierre schreef:Ik zou een crossmotor kopen voor dat geld.
Als ik in de ardenne ofzo zou wonen sure. Maar hier in nederland kun je nog geen 100 meter met zo'n ding rijden zonder dat mensen de politie bellen...
En natuurlijk is dit ook niet toegestaan maar je hebt heel wat meer "gunning" op iets wat geen herrie maakt.

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » ma sep 08, 2014 12:21 pm

En ondertussen zijn we toch iets intelligenter dan toen marten ;)
Vraag het de witte reus!

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » ma sep 08, 2014 12:29 pm

+1

Er is al zoveel tegenstand tegen mtb'en, en dit doet er zeker geen goed aan...

Een mtb met trapondersteuning ja, want niet iedereen heeft een goede gezondheid, maar dit... Dit is gewoon geen mtb meer...
Heeft ronde wielen

Paddleless

Bericht door Paddleless » ma sep 08, 2014 1:58 pm

=Pashley= schreef:
+1

Er is al zoveel tegenstand tegen mtb'en, en dit doet er zeker geen goed aan...

Een mtb met trapondersteuning ja, want niet iedereen heeft een goede gezondheid, maar dit... Dit is gewoon geen mtb meer...
Wat denk je hoeveel tegenstand er is tegen crossmotors...
Of zelfs bmx en skateboards. Alles wat een beetje extreem is heeft tegenstanders.
Als ik genoeg geld had om ergens een eigen parcour te bouwen zou ik dat meteen doen maar ik heb het ook niet zo breed...
Dit is voor mij een manier om een beetje lol te hebben met een beperkt budget.
Anders zou ik wel elk weekend naar winterbergen rijden om echt te downhillen.
Laatst gewijzigd door Paddleless op ma sep 08, 2014 2:02 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

Paddleless

Bericht door Paddleless » ma sep 08, 2014 1:59 pm

sry dubble post

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » ma sep 08, 2014 2:29 pm

Voor 1700euro doe ik al heeeeeeeeel veel tripjes, dus dat is al geen reden...
Heeft ronde wielen

Paddleless

Bericht door Paddleless » ma sep 08, 2014 3:07 pm

=Pashley= schreef:Voor 1700euro doe ik al heeeeeeeeel veel tripjes, dus dat is al geen reden...
Ik weet niet hoe zuinig jou auto is? kost mij toch op z'n minst 50/60 euro aan benzine. En dan nog een 20 ritten lift kaart 44 euro (al ben na 10 keer meestal al bek af dus een 10 ritten kaart van 22 euro kan ook nog) plus eten etc.
Plus hotel wan't je gaat geen 5 uur rijden om een paar uur te downhillen en dan weer 5 uur terug rijden.
Is die 1700 euro er zo door heen dacht ik.

stennis

Bericht door stennis » ma sep 08, 2014 3:27 pm

3,5 uur is goed te doen voor 1 dag.
Dagkaart en fietsen tot je neervalt.
flinke hap mc donalds en redbull erin je weer naar huis.
Doe je denk ik wel leukere dingen dan dat je met een electrocrosser op de xc route in de buurt.
Dus als ik moet kiezen....

Paddleless

Bericht door Paddleless » ma sep 08, 2014 5:23 pm

stennis schreef:3,5 uur is goed te doen voor 1 dag.
Dagkaart en fietsen tot je neervalt.
flinke hap mc donalds en redbull erin je weer naar huis.
Doe je denk ik wel leukere dingen dan dat je met een electrocrosser op de xc route in de buurt.
Dus als ik moet kiezen....
Kwa afdaling ja. Maar als ik ergens een hekel aan heb is het drukte dus dat is ook nog een heel obstakel voor mij om naar winterbergen te gaan.
Ik wil me niet verschuilen achter het feit dat ik autistisch ben maar het maakt het er niet makkelijker op.
En nu vragen jullie je misschien af waarom ik in mijn start post een groepje wil beginnen maar dat is het meer ter uitbreiding van mijn hobby. ervaringen delen etc.
Over de techniek babbelen je kent het wel. ;)
Electro nerds meets mtb nerds :arms:

richard_librium

Bericht door richard_librium » di sep 09, 2014 6:28 am

Paddleless schreef:
=Pashley= schreef:Voor 1700euro doe ik al heeeeeeeeel veel tripjes, dus dat is al geen reden...
Ik weet niet hoe zuinig jou auto is? kost mij toch op z'n minst 50/60 euro aan benzine. En dan nog een 20 ritten lift kaart 44 euro (al ben na 10 keer meestal al bek af dus een 10 ritten kaart van 22 euro kan ook nog) plus eten etc.
Plus hotel wan't je gaat geen 5 uur rijden om een paar uur te downhillen en dan weer 5 uur terug rijden.
wij reden regelmatig 4.5 uur heen en 4.5 uur terug op 1 dag, prima te doen, zeker als je met meerdere personen ben die allemaal kunnen autorijden... nam altijd een 20 rittenkaart, maakte ik die niet op, dan nam ik em de keer daarop weer mee.

ik snap dat electro techniek je hobbie is, maar ga et niet verzieken in de bossen voor de rest van de mtb-ers... er mag al zo weinig in NL (1 van de redenen dat ik weg ben uit NL) dus verziek het niet verder... en met zo een apparaat als jij hebt gebouwd is de kans heel groot dat het wel verziekt word! het mag nou eenmaal niet... klaar...

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di sep 09, 2014 9:05 am

Complimenten.
Laatst gewijzigd door bert op do nov 26, 2015 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Humps are for camels

Paddleless

Bericht door Paddleless » di sep 09, 2014 1:45 pm

richard_librium schreef:
Paddleless schreef:
wij reden regelmatig 4.5 uur heen en 4.5 uur terug op 1 dag, prima te doen, zeker als je met meerdere personen ben die allemaal kunnen autorijden... nam altijd een 20 rittenkaart, maakte ik die niet op, dan nam ik em de keer daarop weer mee.

ik snap dat electro techniek je hobbie is, maar ga et niet verzieken in de bossen voor de rest van de mtb-ers... er mag al zo weinig in NL (1 van de redenen dat ik weg ben uit NL) dus verziek het niet verder... en met zo een apparaat als jij hebt gebouwd is de kans heel groot dat het wel verziekt word! het mag nou eenmaal niet... klaar...
Ik wil niet vervelend doen maar ik hoef hem maar iets aan te passen en hem als snorfiets te laten keuren (wat dus blijkbaar wel mogelijk is) en dan mag ik er iig mee het bos in. En voor zover ik weet staat er nergens in de wet dat mtb routes niet onder fiets paden vallen dus wettelijk gezien zijn er geen regels voor. Dus Ik kan me vergissen maar ik weet zo net nog niet of het wettelijk gezien niet mag.
Dat is het problemen gaat opleveren als een stel idioten op deze dingen gaan rijden snap ik maar dat heb je met alles en wie weet valt het allemaal wel mee.
Laten we eerlijk zijn de echte snelheids freaks gaan wel voor iets dat herrie maakt ;)

bert
Contacteer:

Bericht door bert » di sep 09, 2014 2:19 pm

Paddleless schreef:En voor zover ik weet staat er nergens in de wet dat mtb routes niet onder fiets paden vallen dus wettelijk gezien zijn er geen regels voor.
Laatst gewijzigd door bert op do nov 26, 2015 8:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Humps are for camels

Paddleless

Bericht door Paddleless » di sep 09, 2014 3:39 pm

Maar dus er mogen geen snorfietsen op onverharde fietspaden in het bos?
Dat is nieuw voor mij..

http://www.staatsbosbeheer.nl/contact/v ... ieden.aspx

Fietspad is fietspad dacht ik?
Of het nu prive eigendom is of niet..

bert
Contacteer:

Bericht door bert » za nov 22, 2014 6:54 pm

---
Laatst gewijzigd door bert op zo nov 23, 2014 6:28 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Humps are for camels

=Pashley=

Bericht door =Pashley= » za nov 22, 2014 10:46 pm

bert schreef:Afbeelding

e-bikes verbod op mtb trails in Moab

http://reviews.mtbr.com/moab-blm-bans-e ... ed-trails?

Soms nemen Amerikanen wél een verstandige beslissing.
Dus mensen met een fysieke beperking die alleen met een ebuke nog van hun hobby kunnen genieten mogen niet meer mtb'en.... Beetje bij het haar gegrepen beslissing...
Heeft ronde wielen

voltage

Bericht door voltage » zo nov 23, 2014 12:40 am

Elektrische weg(tour) fietsen vind ik al gevaarlijk op fietspaden en fietsroutes
Laat staan een elektrische mtb
Ik heb vaak genoeg meegemaakt dat op tourtochten mensen in de wielen krijgt die (in de eerste plaats uitgerust zijn en meestal wakko in de bovenkamer)
Deze proberen dan de wedstrijd rijders te volgen en dan gebeuren er ongevallen (nooit gewoon van met hoge snelheden te sturen in de bos. Laat staan bruusk remmen

Ga ergens horen voor een privee bos terrein waar je deze bikes mag inzetten en testen

Ebikes is gord voor mensen met verstand maar het is hieral eens gezegd
Met het kind en de hamer. Net hetzelfde als de ebikers 70% weet niet deftig te rijden op dit soort fietsen
Iedereen maar dan ook iedereen wil graag de limieten testen
Van de bike en andere bijkomende snufjes en dat maakt het extra gevaarlijk voor de meeste onervaren mtbikers die nu plots toch snel kunnen mtbiken
Laat staan de zeikerds van bosbeheer en in
Belgie de groene mannen. Hier beginnen ze al met de nodige poortjes en
Hekken te plaatsen zodathetfietsen
Niet meer mogelijk is (zelfs in grotere bos omgevingen )

WitteReus
Contacteer:

Bericht door WitteReus » zo nov 23, 2014 7:42 am

Heren,

Moeten we voor deze discussie niet een apart topic openen ?
Dit topic is aangemaakt om te laten zien wat de topic starter als hobby mee bezig is, of niet?

Groeten, Rik.
Vraag het de witte reus!

mool

Bericht door mool » zo nov 23, 2014 8:42 am

Terug naar dat electroding in de startpost:
Mooi gemaakt, lijkt me supergaaf om zelf zo lang met iets bezig te zijn en dan het gewenste resultaat te krijgen. Tuurlijk wil je daar dan mee het bos in.
Ben ook eigenlijk wel benieuwd naar actie foto's/filmpjes hoe je nou met zo'n ding rijdt.

Opzich snap ik de discussie over wel/niet in het bos mogen rijden.
Maar zo lang ik ook nog buiten de toegestane paden fiets, vind ik dat ik daar ook geen commentaar op mag leveren...

Plaats reactie