Information about Dirty Pages in English
Nickname   Wachtwoord 

Bandendruk ZoekenZoeken

Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Rijtechniek
Auteur Bericht
Basvis99

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 3:43 pm    Onderwerp: Bandendruk Reageer met quote

L.S.,

Misschien wel het grootste geheim van iedere mountainbiker, maar ik ga het toch vragen. Ik twijfel de laatste tijd over de druk in mijn banden. Ik ben namelijk 68kilo en ik rij met een combinatie Schwalbe Rocket Ron en Schwalbe Thunder Burt. ik rij meestal tussen de 2.0 en 3.0 bar, afhankelijk van hoeveel modder er is.

Welke banden druk zouden jullie adviseren op een redelijk droog parcours? Denk aan een zomerdag in op het parcours in Zeist of Amerongen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
marten

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 4:10 pm    Onderwerp: Re: Bandendruk Reageer met quote

Basvis99 schreef:
L.S.,

Misschien wel het grootste geheim van iedere mountainbiker, maar ik ga het toch vragen. Ik twijfel de laatste tijd over de druk in mijn banden. Ik ben namelijk 68kilo en ik rij met een combinatie Schwalbe Rocket Ron en Schwalbe Thunder Burt. ik rij meestal tussen de 2.0 en 3.0 bar, afhankelijk van hoeveel modder er is.

Welke banden druk zouden jullie adviseren op een redelijk droog parcours? Denk aan een zomerdag in op het parcours in Zeist of Amerongen.

Korte antwoord: dat hangt er vanaf. Bandenspanning is om te beginnen afhankelijk van de bandbreedte (+velgbreedte) . Bij tubeless kun je wat lager, als het karkas heel stijf is beter wat hoger. Met vering kun je je ook iets meer permitteren. Gewoon proberen dus, stuurt de band zwaar, dweilt de fiets, veert de band bij iedere trap of slaat de band door dan zit je te laag en moet er wat bij. Uiteindelijk zoek je een gevoel dat bij jou en jouw rijstijl past, wat een ander er van vindt is niet jouw probleem
fbkona

BerichtGeplaatst: Wo Apr 12, 2017 6:47 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Lagere bandenspanning= meer grip en meer rolweerstand.
Hogere bandenspanning= minder grip en minder rolweerstand.
Bij tubeless banden is de rolweerstand minder afhankelijk van bandenspanning.
generalst

BerichtGeplaatst: Wo Jun 21, 2017 3:16 pm    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is altijd een leuk onderwerp.
Verschilt heel erg wat je graag wilt of vaak lek rijd. Ik rijd voornamelijk op de DH bike en daar zit (met tubeless) minimaal 2 bar altijd in als ik ga rijden. Weet dat het veel is maar anders valt bijna de band van de velg met lompe rijstijl Laughing
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de bikes van deze gebruiker
Chmod

BerichtGeplaatst: Ma Jul 03, 2017 9:06 pm    Onderwerp: Reageer met quote

bij DH is 2 bar echt wel vrij normaal. Op enduro zak ik nooit onder 1.8.
Hoe smaller de band, hoe meer druk er nodig is. Met cushcore ofzo kan je wat lager.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail Bekijk de bikes van deze gebruiker
Berichten van afgelopen:   
Plaats reactie    Dirty Pages forum index -> Rijtechniek
Pagina 1 van 1

Ga naar: