NK Fourcross op 26 augustus 2007

Fourcross wedstrijden, parcoursinformatie en napraat. Alle wedstrijdgerelateerde informatie is hier terug te vinden.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Arnetteman

Bericht door Arnetteman » do aug 16, 2007 6:50 pm

Trekrules schreef:mag je bijvoorbeeld ook een rondje zelf maken als je zelf niet mee doet met de slopestyle of is het alleen voor de slopestyle deelnemers :? .Is maar een vraag hoor.
Ik denk dat we dat pas na het evenement toe kunnen laten en op zaterdag.

In principe mag de fourcross alleen maar gebruikt worden door de mensen die fourcross gaan rijden en de slopestyle alleen maar door mensen die de slopestyle gaan rijden, dit ivm met heel veel zakelijk dingen en risico's.

Hier zal overigens toezicht op gehouden worden. Voldoende baancommissarissen en veiligheid om een en ander goed en veilig te laten verlopen....all for your own good!

Infloto

Bericht door Infloto » vr aug 17, 2007 10:57 am

Nog even terugkomend op het uci-punten verhaal:

UCI punten zijn er voor de eerste 16 elite/beloften(!) licentiehouders, Dit geldt voor zowel dames als heren. Dus niet voor junioren, masters enz.
Dus alleen uci-punten als je Elite of Under 23's op je licentie hebt staan.

En voor wat betreft die trui: Da's toch een luxeprobleem, of niet?
huh?

Wiggy

Bericht door Wiggy » vr aug 17, 2007 12:37 pm

Floris,

Den kje aan het mailadres dat je me nog zou mailen.

Cheers
Joost

xRemcox

Bericht door xRemcox » vr aug 17, 2007 1:46 pm

Kun je morgen de 4x baan op?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr aug 17, 2007 7:52 pm

xRemcox schreef:Kun je morgen de 4x baan op?
De Fourcrossbaan is raceklaar, alleen aan de slopestyle zal nog gewerkt worden. Volgende week zullen we de laatste punten nog op de i zetten voor wat betreft de fourcrossbaan en waar dat ook maar nodig is.

Je bent dus van harte welkom op de baan.

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » vr aug 17, 2007 8:49 pm

Infloto

Bericht door Infloto » za aug 18, 2007 9:44 am

Nog een week en dan is het zover, op 26 augustus aanstaande zal op Bikepark Groningen de Fujitsu Siemens Computers King of the Hill georganiseerd worden.

De onderdelen van dit evenement zijn de finale van de Dutch 4X Series; de Summer Race en het officiële Nederlands Kampioenschap 4X. Hiernaast zal voor het eerst in de Benelux een Slopestyle evenement georganiseerd gaan worden; the King of Slopestyle.

Er zullen tijdens het Nationaal Kampioenschap Fourcross UCI punten te verdelen zijn onder de Nederlandse Elite, Elite dames en Under23 licentiehouders (klik hier). Iedere Nederlandse licentiehouder doet mee in de strijd om het Nederlands Kampioenschap.

Programma 26 augustus:

9.00 uur – 10.30 uur: Inschrijven
9.00 uur – 10.45 uur: Training (4X en Slopestyle)
11.00 uur: Briefing deelnemers
11.30 uur: Kwalificatie 4X (3 heats)
13.45 uur: Slopestyle Run 1 (parcours 4X afgesloten)
14.45 uur: 1/16 finale Dutch Fourcross Series

Vanaf ongeveer 16.30 uur: finales D4XS, NK 4X, Slopestyle

Aanvangstijden D4XS en Slopestyle onder voorbehoud.

Belangrijke informatie:

1. Het is verplicht om het stuurbord te gebruiken wat je hebt gekregen bij de D4XS Spring Race en/of de D4XS Oranje Race. Dit is jouw persoonlijke nummer en hiermee ben je geregistreerd voor de D4XS Cup.
2. Alle rijders, dames en heren, met een officiële KNWU licentie (geen ledenkaart) strijden om de officiële titel van Nederlands Kampioen Fourcross en de daarbijbehorende kampioenstruien.
Je bent verplicht om je licentie te tonen bij je inschrijving.
3. Alleen licentiehouders met een Nederlandse Elite, Elite dames of Under 23 licentie komen in aanmerking voor UCI punten.
4. Iedereen strijdt mee in de finale wedstrijd van de D4XS. Op basis van de uitslag van de finale wedstrijd van de D4XS zullen er aparte finales georganiseerd worden voor licentiehouders voor het Nederlands Kampioenschap.
5. Vóór de training dien je jezelf ingeschreven te hebben als deelnemer, dit om verzekeringstechnische redenen.
6. Trainingen voor 4X en Slopestyle zijn tegelijkertijd. Er zit een kleine overlapping in het pacours maar er staan baancommissarissen om de trainingen in goede banen te leiden. De 4X-deelnemers hebben bij de overlap ten allen tijde voorrang ten opzichte van de Slopestyle-rijders.
7. Afgezien van de overlap is het Fourcross parcours alleen toegankelijk voor deelnemers die zich hebben ingeschreven voor de Summer Race en/of het NK 4X. Het Slopestyle parcours mag alleen gebruikt worden door deelnemers die zich hebben ingeschreven voor de King of Slopestyle. Ook dit heeft te maken met verzekeringtechnische redenen.
8. Zonder inschrijving is het niet toegestaan gebruik te maken van de parcoursen op Bikepark Groningen tijdens de Fujitsu Siemens Computers King of the Hill.
9. Parkeren is alleen toegestaan op de parkeerplaats van recreatiegebied Kardinge, dus niet op het evenemententerrein.
10. Kamperen met een tent is niet toegestaan op Kardinge, kamperen in een camper mag wel.

Voor eventuele aanvullende informatie met betrekking tot de Fujistsu Siemens King of the Hill in de week voor het evenement: www.bikepark.nl
huh?

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » zo aug 19, 2007 4:56 pm

Bericht door #4 » zo aug 19, 2007 8:02 pm

wat ik me nou afvraag?..aangezien ik de 1e 2 races niet kon komen ivm werk. Kan ik deze race dan nog eventueel wel meedoen?.. just for fun?

groetjes.
I bet you won't fall on your face... Your belly will hold you in place
Rollin' on 24's

rene st

Bericht door rene st » zo aug 19, 2007 8:18 pm

ja volgens mij wel wordt ook mijn 1e keer en was van harte welkom

maare zijn er ook nog leuke prijze te winnen dan ?

Segunda3

Bericht door Segunda3 » zo aug 19, 2007 9:03 pm

#4 schreef:wat ik me nou afvraag?..aangezien ik de 1e 2 races niet kon komen ivm werk. Kan ik deze race dan nog eventueel wel meedoen?.. just for fun?

groetjes.
same here;
alleen toegankelijk voor deelnemers die zich hebben ingeschreven voor de Summer Race en/of het NK 4X.
Is wel een beetje vaag...

Arnetteman

Bericht door Arnetteman » zo aug 19, 2007 9:41 pm

Natuurlijk geen probleem. Er zijn heel wat prijzen weg te geven namelijk:

Summer Race plaats 1, 2, 3 (heren, dames en junioren)
D4XS overall klassement 1, 2, 3 (heren, dames en junioren)
NK 4X 1, 2, 3 (heren en dames, alleen met espoirs dames en elite licentie KNWU)
King of Slopestyle plaats 1, 2, 3.

Voor jullie zou het dus zo zijn dat jullie niet meer voor het algemeen klassement mee zullen doen, jullie zullen hier niet voldoende punten meer voor halen maar jullie kunnen nog wel meedingen naar de prijzen voor de Summer Race.

We hadden 3 races, spring, oranje en summer. 3 onafhankelijke wedstrijden maar alle 3 leveren ze wel een algemeen klassement op.

De slopestyle is sowieso een aparte wedstrijd.

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is.

Voor meer vragen, stel ze hier gerust of mail naar info@bikepark.nl.

Groeten,

Floris - Team SBG

Cheeta

Bericht door Cheeta » zo aug 19, 2007 10:07 pm

Krijg toch sterk de indruk dat jullie je zo onderhand aan het tegenspreken zijn (of verzuimen essentiele zaken expliciet te melden) daar waar het om titels, punten en licenties (soort) gaat.
Infloto schreef:2. Alle rijders, dames en heren, met een officiële KNWU licentie (geen ledenkaart) strijden om de officiële titel van Nederlands Kampioen Fourcross en de daarbijbehorende kampioenstruien.
Arnetteman schreef:NK 4X 1, 2, 3 (heren en dames, alleen met espoirs dames en elite licentie KNWU)

Mathijs

Bericht door Mathijs » ma aug 20, 2007 3:00 pm

Zo, jullie zijn lekker bezig geweest terwijl ik in Frankrijk zat... Het gaat de goede kant op... Ik moet nog even bezien of ik aanwezig ben, maandag t/m zaterdag tot sluit werken in t café, zal wel niet de fitste zijn op zondag.

We zullen het wel zien...

ciao!
Mathijs: De Benjamin

MichelWijnand
Contacteer:

Bericht door MichelWijnand » ma aug 20, 2007 7:22 pm

ik hoop trouwes dat het een beetje relaxt weer blijft, ik hou nie zo van water tijdens het fietse :D ik ga namelijk 4x/en op mn streetbike met kenda k-rads eronder en die hebbe nie echt superveel met echt mountainbiken te maken vind ik :lol: maar k neem voor de zekerheid ook mn DH-er mee :D

Infloto

Bericht door Infloto » ma aug 20, 2007 9:23 pm

Cheeta schreef:Krijg toch sterk de indruk dat jullie je zo onderhand aan het tegenspreken zijn (of verzuimen essentiele zaken expliciet te melden) daar waar het om titels, punten en licenties (soort) gaat.
Infloto schreef:2. Alle rijders, dames en heren, met een officiële KNWU licentie (geen ledenkaart) strijden om de officiële titel van Nederlands Kampioen Fourcross en de daarbijbehorende kampioenstruien.
Arnetteman schreef:NK 4X 1, 2, 3 (heren en dames, alleen met espoirs dames en elite licentie KNWU)
Scherp opgelet: Het bovenste klopt en het onderste inderdaad niet.
Zoals al eerder gezegd zit het zo: Iedere licentiehouder van de KNWU maakt aanspraak op de titel NK 4X. Maar alleen de Elite dames en heren en de espoirs hebben recht op UCI punten. That's all.
huh?

Trekrules

Bericht door Trekrules » ma aug 20, 2007 9:47 pm

Blijven de aangelegde dirts en northshores na de wedstrijd liggen als nieuw onderdeel van het bikepark.Zodat je alle dagen gebruik kunt maken of worden die de volgende dag weer afgebroken.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

Free-Wheelz

Bericht door Free-Wheelz » di aug 21, 2007 7:04 am

@ Trekrules, Dude !! je denkt toch niet dat we hier 35 uur in de week aan het spitten zijn om het vervolgens weer te slopen ?

Uiteraard blijft alles liggen en ook na het event zullen we blijven doorbouwen dus kom gewoon fietsen wanneer je wilt !

Martijn

Trekrules

Bericht door Trekrules » di aug 21, 2007 9:13 am

Free-Wheelz schreef:@ Trekrules, Dude !! je denkt toch niet dat we hier 35 uur in de week aan het spitten zijn om het vervolgens weer te slopen ?

Uiteraard blijft alles liggen en ook na het event zullen we blijven doorbouwen dus kom gewoon fietsen wanneer je wilt !

Martijn
bedankt ik dacht dat alles speciaal voor de slopestyle gebouwd werd :oops: .Maar wel vet dat het blijft liggen 8) .Kom zeker vaker langs :D .Ben er zaterdag weer.
Downhill is where it’s at – real proper scrambling on tracks rougher than Ryan Gigg’s home life

fly high

Bericht door fly high » di aug 21, 2007 9:52 am

ik heb nog nooit me gedaan aan een bike wedstrijd, kan ik me zondag ochtend gewoon inschrijfen enzo? of moet ik eerst nog iets doen voordat dat kan.
8)
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!

xRemcox

Bericht door xRemcox » di aug 21, 2007 10:01 am

Julio ga je zondag nog meerijden?

Trekrules

Bericht door Trekrules » di aug 21, 2007 10:16 am

xRemcox schreef:Julio ga je zondag nog meerijden?
Jazeker Remco ik doe weer mee :D en doe jij ook mee of ga je weer foto's en filmpjes schieten :) .

xRemcox

Bericht door xRemcox » di aug 21, 2007 10:19 am

Trekrules schreef:
Jazeker Remco ik doe weer mee :D en doe jij ook mee of ga je weer foto's en filmpjes schieten :) .
ik ga ook meedoen voor het eerst :D

Trekrules

Bericht door Trekrules » di aug 21, 2007 10:27 am

xRemcox schreef:
Trekrules schreef:
ik ga ook meedoen voor het eerst :D
mooi dan zie ik je zondag wel verschijnen 8)

rene st

Bericht door rene st » do aug 23, 2007 4:19 pm

is er ook nog inschrijfgeld voor de slopestyle ? zo ja hoeveel ?

Plaats reactie