Re:Wie wint de Tour & waarom?
Moderator:Beheerders
Het is zo jammer dat Ramussen geen tijdrit kan rijden anders kon dat nog wel eens een serieuze bedreiging worden.
Kijken wat er vandaag allemaal gebeurd.
Laatst trouwens een stukkie over Rasmussen gezien en dat schijnt de Urnyke van het peloton te zijn; boutjes afzagen, koersbroeken wegen, kop kaal scheren & nog meer van dat soort praktijken.
Hij was daar trouwens vrij nuchter over en had zoiets van:
Dit zijn dingen die je kan controleren, waarom zou je het dan niet doen. Het scheelt allicht, hoe weinig het ook is.
dussssss©
Kijken wat er vandaag allemaal gebeurd.
Laatst trouwens een stukkie over Rasmussen gezien en dat schijnt de Urnyke van het peloton te zijn; boutjes afzagen, koersbroeken wegen, kop kaal scheren & nog meer van dat soort praktijken.
Hij was daar trouwens vrij nuchter over en had zoiets van:
Dit zijn dingen die je kan controleren, waarom zou je het dan niet doen. Het scheelt allicht, hoe weinig het ook is.
dussssss©
- Arnetteman
ja hij draaft het echt geweldig door, een echte gewichtneuker.
Je kunt zien dat hij geen stuurlint heeft, binnen de shifters heeft ie zelfs stukjes materiaal weg laten halen, hij heeft geen lak op de fiets omdat dat ook gewicht scheelt.
En zoals mart laatst al zei in een interview met Erik Breukink dat het een echt MTB trekje was.
Je kunt zien dat hij geen stuurlint heeft, binnen de shifters heeft ie zelfs stukjes materiaal weg laten halen, hij heeft geen lak op de fiets omdat dat ook gewicht scheelt.
En zoals mart laatst al zei in een interview met Erik Breukink dat het een echt MTB trekje was.
even een woordje over Lance ,
een echt atleet maar toch blijft hij een PATATTEN COURUER !!!
Waarom ???
Wel ; als hij in de grote klasiekers ook eens iets zou winnen dan was het een echte klasbak maar nu .... t"ja ??
Waarom ???
Wel ; als hij in de grote klasiekers ook eens iets zou winnen dan was het een echte klasbak maar nu .... t"ja ??
Xtreem schreef:
even een woordje over Lance ,
Waarom ???
ik zie het verband niet helemaal, maar goed.
Dus alle "grote renners" die al 7 jaar de tour niet winnen maar soms een klassieker zijn volgens jou DE helden van de wilersport............
De tour is een schaakspel, een 1-dags koers een potje dammen imo.
dussssss©
Lance is niet de eerste die op die manier zijn seizoen indeelt. Fignon was er ook een die alleen maar voor de tour ging en Lemond dacht ik ook. Ook niet de minste. Trouwens die Lance is een trainingsbeest waar de meeste renners niet eens in de buurt komen, ook wat betreft voorbereiding. Dat moet hij weten, hij wint wel de tour. Hij heeft het gewoon voor elkaar en dat kan je van Ulli bijv. niet echt zeggen. Want die moet eerst altijd gewicht lossen in de lente om tot prestaties te komen. Lance is doet dat niet. Die komt amper aan. Dat zijn dingen die je gewoon een voorsprong geven t.o.v. van anderen, ook een kwestie van mentaliteit denk ik.
Maar ik zou ook wel weer eens een andere toerwinnaar willen zien hoor
Maar ik zou ook wel weer eens een andere toerwinnaar willen zien hoor

Leerink schreef:
Maar ik zou ook wel weer eens een andere toerwinnaar willen zien hoor![]()
Wordt voor gezorgd, gewoon nog een jaartje geduld ...
Ik heb de indruk dat zolang Lance door zou gaan, we geen andere winnaar te zien krijgen. Rasmussen valt te licht uit om de tour te winnen. In de bergen is dat een voordeel, maar bij tijdrijden zal hij nooit bij de top geraken. Bovendien kunnen de Rabo"s een wedstrijd nooit zo controleren als Discovery dat kan. De Rabo"s zijn aanvallers, en dat mag wat mij betreft zo blijven. Waarom overigens overal grammen proberen afprutsen als ze perfect fietsen kunnen maken die lichter zijn dan toegelaten? Over betrouwbaarheid zullen we het dan maar niet hebben natuurlijk.
Misschien discussie interessanter maken met de vraag: wie wint volgend jaar?
Misschien discussie interessanter maken met de vraag: wie wint volgend jaar?
Lijkt mij vrij makkelijk te voorspellen: der Jan, zeker als hij volgend jaar even professioneel met zijn voorbereiding kan bezig zijn als dit jaar. De vorige jaren was er geen excuus, maar dit jaar denk ik dat hij meer last gehad heeft van die duik in de ploegwagen dan we wel denken ... Degenen die momenteel voor hem in het klassement staan zijn allemaal gasten die hij in de tijdritten aankan.
In de eerste tijdrit was de dichtstbijzijnde Leipheimer op +/- 5", en Ulrich had dus een zeer slechte tijdrit gereden ...
In de eerste tijdrit was de dichtstbijzijnde Leipheimer op +/- 5", en Ulrich had dus een zeer slechte tijdrit gereden ...
Yo ,
Met alle respect voor de "Lance-fanaten" , maar ,
ik HOOP dat ie NIET wint !!
Dat ie kanker heeft overwonnen ,
en daardoor sterker uitkomt en paar keer tour wint = RESPECT .
Maar heren , iemand die kanker heeft gehad , gaat geen 6 X keer de tour winnen .
Dan mag je zelfs "He-man" of "Superman" zijn,.....
Zoals onze vriend Luc onlangs tegen mij zei ; "get real man"
Of zoals onze vriend Marco B. ; zou zingen ; "dromen zijn bedrog"
Greetz & Respect ,
-camou-
PS.: Als je aan doping wilt geraken , die ni te detecteren valt , moet je in de VS zijn .
Met alle respect voor de "Lance-fanaten" , maar ,
ik HOOP dat ie NIET wint !!
Dat ie kanker heeft overwonnen ,
en daardoor sterker uitkomt en paar keer tour wint = RESPECT .
Maar heren , iemand die kanker heeft gehad , gaat geen 6 X keer de tour winnen .
Zoals onze vriend Luc onlangs tegen mij zei ; "get real man"
Of zoals onze vriend Marco B. ; zou zingen ; "dromen zijn bedrog"
Greetz & Respect ,
-camou-
PS.: Als je aan doping wilt geraken , die ni te detecteren valt , moet je in de VS zijn .
En ik zeg het nogmaals, nu alleen niet meer tegen jou, maar tegen het hele wielrenminnend publiek: get real, en ga nu eens eindelijk beseffen dat al die ongelofelijke gemiddeldes en geweldige bergritten en aprilklassiekers met heroïsche gevechten niet gebeuren op een boterham met choco en een glas melk!!! Ik wil hier niet in een dopingdiscussie verzeilen, maar ik heb er een eigen opinie over die er heel in het kort op neer komt dat ik er niet onconditioneel en ongenuanceerd tegen ben. Als ik mij niet vergis bestaat er al een topic over waar ik mijn idee hierover vrij uitgebreid toegelicht heb.
@Luc ;
Blijkbaar , zijn we het toch nog over een zaak eens !

Greetz & Respect,
-camou-
Wat hoor ik.......?
ach lijkt me nu wel duidelijk:)
Erg druk in die bergen
Rasmussen heb je nog wat over? Zou leuk zijn of niet ....
Rasmussen heb je nog wat over? Zou leuk zijn of niet ....
-
- Contacteer:
Beetje flauw dit laatste.. Tzal allemaal vast wel op t randje zijn wat men neemt en niet neemt. Maar hij blijft blijkbaar wel binnen de grenzen. En wat de een kan kan de ander ook en dat zal dan ook wel vrijwel gelijk zijn. Dus de prestatie wordt er niet minder knap om. Lui die echt doping gebruiken worden denk ik echt wel gepakt!

Hééle aparte lay-out, heb ik teveel EPO geslikt?
Erikje
Erikje
FREAKaZOID schreef:
Beetje flauw dit laatste.. Tzal allemaal vast wel op t randje zijn wat men neemt en niet neemt. Maar hij blijft blijkbaar wel binnen de grenzen. En wat de een kan kan de ander ook en dat zal dan ook wel vrijwel gelijk zijn. Dus de prestatie wordt er niet minder knap om. Lui die echt doping gebruiken worden denk ik echt wel gepakt!![]()
Mooie layout idd, komt dat van mijn post?
flauw, ik zou het leuk vinden als er nog iets gebeurd binnen de top 3 en dat heeft niets met jouw uitleg van mijn flauwekul te maken, flauw is het dat een zekere meneer Boogie liever zelf wat laat zien ipv dat hij zich verdienstelijk opstelt tov Rasmussen
wat vinden jullie daarvan?
Boogie stelde zich weldegelijk verdienstelijk op tegenover Rasmussen, Botero had aangekondigd de bolletjestrui aan te willen vallen. Die aanval is vereideld en en passant hebben Boogerd, Dekker en Kroon samen het gros van de punten weggekaapt in de ettape die voor die bolletjestrui het belangrijkste was, om Rasmussen werk te besparen dus. Als de kopgroep bovendien niet zo"n idiote voorsprong had gekregen had het mooi als springplank kunnen dienen, ware het niet dat Rasmussen niet sterk genoeg was voor een degelijke aanval.
Mooiste beeld van de dag vond ik gister Mensjov die stevig als waterdrager aan de bak ging voor Rasmussen, de Rabo"s hebben het als team héél goed voor mekaar.
Na de Discovery ploeg is Rabobank ook de ploeg die het meeste verdient (aan bonussen e.d.) deze tour, ook leuk meegenomen.
Mooiste beeld van de dag vond ik gister Mensjov die stevig als waterdrager aan de bak ging voor Rasmussen, de Rabo"s hebben het als team héél goed voor mekaar.
Na de Discovery ploeg is Rabobank ook de ploeg die het meeste verdient (aan bonussen e.d.) deze tour, ook leuk meegenomen.
Erikje schreef:
Hééle aparte lay-out, heb ik teveel EPO geslikt?
Erikje
Er ging een qoute tag de fout in, is gefixxxxed

-
IEDEREEN WIST VOOR AANVANG VAN DE TOUR AL DAT LANCE GING WINNEN, EN DAT IS NOG ALTIJD ZO!
Lance natuurlijk, niet omdat hij alleen de beste is, maar omdat er geen fatsoenlijke tegenstand is! De enige die hem een beetje kan volgen is Basso. De rest staat al snel op een grote afstand. De enige verrassing is Rasmussen. Maar goed hij was al een goede mountainbiker en nou heel typisch dat een mountainbiker het even moet laten zien.
Trouwens wie ook een goede renner is, Hincapie. Hij wint Brussel Kuurne en de koninginnen rit in de Tour. Waar Boogerd heel mooi vierde wordt.
Ik denk dat de grote mannen met de handen in het haar zitten omdat hun voorbereiding tegenover de voorbereiding van Lance onvoldoende is. Dat lijkt me heel frustrerend. Allemaal net niet.
mzzl
Gène
Trouwens wie ook een goede renner is, Hincapie. Hij wint Brussel Kuurne en de koninginnen rit in de Tour. Waar Boogerd heel mooi vierde wordt.
Ik denk dat de grote mannen met de handen in het haar zitten omdat hun voorbereiding tegenover de voorbereiding van Lance onvoldoende is. Dat lijkt me heel frustrerend. Allemaal net niet.
mzzl
Gène
Wat ik dan weer niet begrijp is het volgende:
Iedereen weet hoe en hoeveel Lance traint.
Waarom doen die anderen dat dan niet???
Lijkt mij een simpel optel sommetje......toch?
dusssss©
dusssss©
-
BOSS schreef:
dusssss©
omdat lance de meeste tijd heeft om te trainen. Hij rijdt maar enkele ritjes om zich op te warmen voor de tour, terwijl de meeste renners een heel seizoen met aardig wat wedstrijden rijden. Lance is de beste, omdat hij de tour als de belangrijkste ronderit beschouwd (wat natuurlijk ook zo is) en hier ook . Je zou voor de grap de ritten van Lance eens tegenover het aantal van de gemiddelde tourrenner moeten zetten.
Neemt niet weg dat ik het een fantastische renner vind, die mij toch elke keer weer verbaasd. Wat deze jongen soms laat zien grenst echt aan het onmogelijke.
Trouwens, dat Basso kan volgen, verbaast me vrij weinig. Het zijn elkaars beste vrienden. In een documentaire over CSC van vorig jaar legde armstrong basso aan de telefoon uit, dat hij in de pyreneeen bij hem moest blijven want daar ging hij stunten......Lekker verhaal ja...Ik kijk uit naar de tour van volgend jaar!!
mollius clay schreef:
[BOSS schreef:
dusssss©
omdat lance de meeste tijd heeft om te trainen. Hij rijdt maar enkele ritjes om zich op te warmen voor de tour, terwijl de meeste renners een heel seizoen met aardig wat wedstrijden rijden. Lance is de beste, omdat hij de tour als de belangrijkste ronderit beschouwd (wat natuurlijk ook zo is) en hier ook . Je zou voor de grap de ritten van Lance eens tegenover het aantal van de gemiddelde tourrenner moeten zetten.
Neemt niet weg dat ik het een fantastische renner vind, die mij toch elke keer weer verbaasd. Wat deze jongen soms laat zien grenst echt aan het onmogelijke.
Trouwens, dat Basso kan volgen, verbaast me vrij weinig. Het zijn elkaars beste vrienden. In een documentaire over CSC van vorig jaar legde armstrong basso aan de telefoon uit, dat hij in de pyreneeen bij hem moest blijven want daar ging hij stunten......Lekker verhaal ja...Ik kijk uit naar de tour van volgend jaar!!
Hey,
Kijk, Lance is zeker de beste !!! Niet alleen omdat hij zo hard traint en zijn hele team voor hem werkt, maar ook omdat het genetisch bepaald is. Ik zag laatst op Discovery Channel van alles over de lichaamsbouw van Lance en werd effe duidelijk uitgelegd waarom hij zo goed kan fietsen :P
Dan al die schijt verhalen dat hij doping gebruikt... Echt BULLSHIT !!! Hij de de meest gecontroleerde renner van het veld !!! Bovendien heeft hij mee betaalt aan apparatuur van de UCI om sporen van doping bij renners op te sporen !!! Dus schei uit met die verhalen van doping en die shit !!! HIJ GEBRUIKT NIETS

Groetjes,
Deefke

- Pieter en zijn V10
ze gebruiken allemaal....