mary bar / jones bar enz
Moderators:JJ, Beheerders
Cloxxki schreef:Als je eens aan de hoek van een Mary wilt snuffelen, koop dat een Bontrager Satellite bar of misschien beter te verkrijgen : een Zoom stuur. Ik heb 2 zooms, 1tje zit op een oudere beach/woon-werk Fisher gemonteerd met 130mm stuurpen. normaal zou ik 90mm gebruiken met een recht stuur, maar de Zoom heeft bijna geen corrigerende voorwaardse knik. wel identieke 38º hoek als de Mary, en maar iets smaller. Geniaal voor woon/werk, maar misschien net-niet veilig genoeg voor hardcore MTB'en. 1/2" rise, ik gebruik de mijne ondersteboven, dan heb je ook een extra fijne aero positie dichter naast de stuurpen.Het TUIG schreef:Ga eens achter iemand fietsen die een Mary gebruikt.Xircuit schreef:
Mijn riser zorgt er toch echt voor dat mijn polsen "natuurlijker" ten opzichte van het stuur staan, hij knikt veel meer naar binnen als een normale flat-bar.
Dan kan je zien dat de houding een stuk natuurlijker is tegenover een Riser.En de wat mij nog meer opviel was de controle.
Naar mijn mening is en Mary gewoon beter dan een flat of riser-bar.
Alleen moet nog even het schakeltje in mijn hoofd worden omgezet in mijn hoofd om er een aanteschaffen.
Met kurken grips (www.singlespeed.nl) voeg je nog een goede cm aan weerkanten toe.
Ik had al de H-bar, daarna een Litech (49º) en de Zoom, toen moest ik mijn nieuwe marathon Fisher echt opbouwen met Mary. Ook ondersteboven gemonteerd. Totaal geen spijt van, de controle is echt geniaal, al zou ik het al doen voor het comfort.
Paragon met Mary (edit : ik had de verkeerde foto, nog met recht stuur)
SuperCal29 met Zoom stuurtje (ongeveer tientje waard)
SuperCal29 zoals gereden in MTB race van Berlicum. Deed het uitstekend met de Litech, die ik daar voor het eerst gemonteerd had. Wel iets last van slippende klemming, dus iets minder hoek of Mary is natuurlijk wel beter.
Hey Cloxxki,
bej jij dat op die Supercal29?
Welke maat is dat? XL?
hoe hoog staat jouw zadel tov trapas?