merci voor de tips, ga alles eens uitproberen maar hoop dat het enkel een ontsteking of een overbelasting is die vanzelf (na rusten) overgaat en niet meer weerkomt.
vrienden raden me af om nog fixed te rijden maar ik wil ALLEEN nog maar fixed rijden!
Overbelasting? Als je geared fietst trap je volgens mij meestal een zwaarder verzet dan wanneer je altijd fixed fietst. vb als we in groep rijden (ben enige met fixie) maak ik toch de meeste tpm dus trap ik veel lichter(42x16) of niet?
kniepijn
Moderators:JJ, Beheerders
heb ondertussen een nmr scan laten doen en er blijkt totaal niets mis te zijn met mijn knie. het probleem zou te maken hebben met de wrijving die ontstaat bij het fietsen, dus overbelasting. Meer stretchen en rustig weer opbouwen.
Waarschijnlijk zou die overbelasting te maken kunnen hebben met te lange Cranks?
Waarschijnlijk zou die overbelasting te maken kunnen hebben met te lange Cranks?
Ik heb veel gehad aan een advies om niet bang te zijn voor pijn. Dat is iets anders dan "er doorheen trainen". Dat werkt namelijk * nooit *. Maar je hoeft niet te wachten tot je 100% pijnvrij bent. Je herstelt veel beter door de zaak wel te belasten (met beleid natuurijlk).
Dus niet meteen stoppen als het zeer doen, maar nog een kort tijdje doorgaan. Als dat goed ging, volgende keer ietsje langer/harder. Het is ook iets psychologisch. Op een gegeven moment moet je ook ophouden met te zoeken wat er nou precies mis is. Als je er niet meer tegen vecht gaat het eerder weg. Heeft mij goed geholpen......Sorry als het erg vaag klinkt, 't is goed bedoeld! Beterschap.
Dus niet meteen stoppen als het zeer doen, maar nog een kort tijdje doorgaan. Als dat goed ging, volgende keer ietsje langer/harder. Het is ook iets psychologisch. Op een gegeven moment moet je ook ophouden met te zoeken wat er nou precies mis is. Als je er niet meer tegen vecht gaat het eerder weg. Heeft mij goed geholpen......Sorry als het erg vaag klinkt, 't is goed bedoeld! Beterschap.