Stevige 29er wielset opties: Result!

Fietsen zonder versnellingen. In samenwerking met singlespeed.nl

Moderators:JJ, Beheerders

willem12

Bericht door willem12 » vr jan 07, 2011 9:47 pm

Dida rijdt met het slettewiel van DP. Gordo + XT Naaf. Dida weet een koopje te waarderen blijkbaar :)

Gordo = 35mm, 700 gram, non tubeless en een echt slagschip
Flow: 22,6 mm, 525 gram, tubeless en je kan er een mooi strak wiel mee vlechten.

Ik heb met beide gereden. Gordo is lachen, Flow is serieus.
Ik koop mijn fietsen bij JustPedal.nl

JeroenK

Bericht door JeroenK » vr jan 07, 2011 10:40 pm

willem12 schreef:Gordo is lachen, Flow is serieus.
Klein verbetervoorstelletje om deze mooie oneliner wat aliteratie mee te geven?

Gordo is gein, Flow is furieus.

;)

Heckler

Bericht door Heckler » za jan 08, 2011 2:30 am

Donderdag gereden op het parcours van de 24 uur, een echte ijsbaan. Gemiddelde snelheid 9 km/uur en dat is geflatteerd door stukken fietspad onderweg. Een echte test was het dus nog niet maar de nieuwe set is wel een stuk stijver dan de Mavics, mag ook wel die zijn meen ik 24 spaaks. De vrijloop is zowat geruisloos, heel anders dan Hope en het pakt ook prima op. Bonty's XR staan iets voller op de Flows maar voelen niet heel anders, volgende keer een tiende bar lager moet kunnen.
Het TUIG schreef:Wel leuk dat een wielen-guru uit het oosten om de 3 achterlangs spaakt en niet om de 2 en niet achterlangs zoals een wielen-guru uit het zuiden predict.

Blijven andere wielen-guru's bij om de 2 achterlangs?
Is het idee dat je bij 2x achterlangs een extra "contact"punt tussen kruisende spaken krijgt?

Wel scherp opgemerkt. Dit is mijn derde set wielen van Zoran in 29" en die zijn alle 3 consequent zo gespaakt. De 1e set (verkocht) heb ik 2,5 jaar op gereden inclusief weekeinden in de Harz, Winterberg en Malmedy. Altijd snaarstrak en hoefden in de 2 jaar nooit nagespannen te worden. Ook de set met Crests op Hope naven houd het al 8 maanden goed met mijn 100+ kilo.

Enjoy!!
Common sense was never common

didadunlop

Bericht door didadunlop » za jan 08, 2011 12:50 pm

willem12 schreef:Dida rijdt met het slettewiel van DP. Gordo + XT Naaf. Dida weet een koopje te waarderen blijkbaar :)

Gordo = 35mm, 700 gram, non tubeless en een echt slagschip
Flow: 22,6 mm, 525 gram, tubeless en je kan er een mooi strak wiel mee vlechten.

Ik heb met beide gereden. Gordo is lachen, Flow is serieus.

hehehehe jah was een koopje. Wiel is overigens mooi recht hoor. Niks mis mee. Ik moest wel even wat spaken op spanning brengen. Maar zelfs na Wales niks mee aan het handje.

Idd wat aan de zware kant. Maar daar ga ik me geen zorgen over maken. Als ik deze zomer 10 kilo ben afgevallen gaan we pas kijken naar de fietsen.

Overigens komt op de salsa een Hope/Flow setje. Achterwiel zit er al in. Mijn wielenbouwert had het "voorwiel" al gevlochten maar had mijn mail niet goed gelezen waardoor het nu overnieuw mag..;)
Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.

Heckler

Bericht door Heckler » ma jan 10, 2011 7:42 pm

Net als bij de "buren" ook hier een update. Gisteren voor het eerst een uur echte trails gereden op de nieuwe wielen, over het veld van Balloo en singletracks langs de Drentse Aa. Heerlijk strak en heel precies, zoveel stijver dan de oude Mavics dat het voelbaar was. Ik heb onderweg nog lucht uit de banden gelaten tot het comfortabel was zonder problemen over wortels en bevroren tractor sporen. Ik kwam uit op zo'n 0.15 bar lager dan ooit eerder met de Bontrager banden. Straks een setje Nics, Rampages of Ardents in 2.4 erop, Smokin' !!

De vrijloop is trouwens echt superstil net als de remmen gisteren. Een rigid steel SS op flowing singletracks met alleen het geluid van mijn ademhaling en dat van de banden op de trail, magic.

EnjoY!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Common sense was never common

Plaats reactie