Check hier mijn "" nieuwe "Votec F7
Moderators:JJ, Beheerders
Re:Check hier mijn "" nieuwe "Votec F7
Heb zelf gemerkt dat de vork wel veel meer flext met het voorwiel eruit, is ook logisch, de naaf zorgt voor een extra verbinding, en bij 14 cm ook gevoelig minder stijf dan op 10cm (ni alleen door de hefboom, maar de glijbussen komen ook dichter bijeen dus kleiner draagvlak (is dan weer grotendeels op te lossen door zoals Luc 4 glijbussen in elke poot te steken ipv 2). ik weet ni in wa voor stand die stonden Zane en met welke veerweg? Maar 45° lijkt mij toch wel veel zene, volgens mij breekt of plooit da spel dan. Maar een upside down vork al is geprobeerd, zit je zonder booster, een shiver lijkt iig spaghetti, en in de SC versie kan je bijna een knoop leggen (bij wijze van spreken natuurlijk). Maar ik heb met een Marzocchi marathon gereden, en nu met een GS4, ik kan u zeggen dat qua stijfheid de zocchi nog ni in de buurt komt van de Votec, en een sid zou nog minder stijf zijn dan een zocchi (gewoon ff ter vgl)
Ma ok ze flext wat ma is dan ook een heel lichte vork voor hetgeen da ge hebt en werkt echt wel supersmooth. Lichte FR gaat er nog wel mee, maar ze zijn eerder voor XC/toer gebruik
vraag Luc, die heeft er een tijd mee gereden in zijn Foes LTS
Ma ok ze flext wat ma is dan ook een heel lichte vork voor hetgeen da ge hebt en werkt echt wel supersmooth. Lichte FR gaat er nog wel mee, maar ze zijn eerder voor XC/toer gebruik
vraag Luc, die heeft er een tijd mee gereden in zijn Foes LTS
Ja ok ik heb een Left y gehad en heb nu nog twee Moto120 "s dus ook upside down dus ik weet hoe het voelt
ik vind dat wel roeleren.Een Shiver sc is idd zo slap als een pannekoek... en vindt die het ook daarom op dat vlak helemaal niet goed doen.ik heb er met een gereden... in de Le Dude van Ollie ..fijne fiets overigens :P.Enne een Dorado sc in de fiets van Francois, broer van Guy hiero.. en die voelde heel goed aan totaal geen flex... deed het echt heel goed en supersmooth.Zo een tje moet hebben..als je het voor ds echt goed witl doen...en freeride ook nog wel.
Ach ja flex heb ik nog geen last van gehad.. en ja zonder wiel moet je zo;n vork niet uitproberen.. nogal wiedes dat ie dan slapper is... hij staat nu 120 mm maar moet er nog zwaardere veren in zetten...dan is ie minder soepel.Nu gele veren .rode moeten erin voor stuggere demping.Zijn er nog zwaardere veren weet je dat. ?

Ach ja flex heb ik nog geen last van gehad.. en ja zonder wiel moet je zo;n vork niet uitproberen.. nogal wiedes dat ie dan slapper is... hij staat nu 120 mm maar moet er nog zwaardere veren in zetten...dan is ie minder soepel.Nu gele veren .rode moeten erin voor stuggere demping.Zijn er nog zwaardere veren weet je dat. ?
v.d.Hill schreef:
Ja ok ik heb een Left y gehad en heb nu nog twee Moto120 "s dus ook upside down dus ik weet hoe het voeltik vind dat wel roeleren.Een Shiver sc is idd zo slap als een pannekoek... en vindt die het ook daarom op dat vlak helemaal niet goed doen.ik heb er met een gereden... in de Le Dude van Ollie ..fijne fiets overigens :P.Enne een Dorado sc in de fiets van Francois, broer van Guy hiero.. en die voelde heel goed aan totaal geen flex... deed het echt heel goed en supersmooth.Zo een tje moet hebben..als je het voor ds echt goed witl doen...en freeride ook nog wel.
Niet op de site te vinden?
Ask Luc een keer, die weet zowat alles over Votec

anders Bike Support contacteren.
- cHoc
v.d.Hill schreef:
In de Duitse Bike kwam ie goed uti de test.. voor downhillen /kliimmen en meer van die dingen als kwaliteit prijs enzo.
zolang het duits is komt het bij bike practisch altijd goed uit de test, ook als ze in de verkeerde categorie getest worden....
Over andere veren is niks te vinden ja.Ja dat kan wel kloppen ja,. test s zijn mischien niet altijd objectief..
Re:Check hier mijn ""nieuwe "Votec F7
eNaZnI schreef:maar dat ding is stijf
mmh, wat weeg jij als ik vragen mag?
Onlangs op t bikefest in willingen was er zo een test kubus met votec vorken...... Tot groot ongenoegen van de standhouders kon ik de vorken zeker 30 tot 40 (!!!) graden buigen..
zane
Eej Inzane, speciaal voor jou:
WHAHAHAHAHAHAHAH, IDIOOOT!!!
..ik zou me als ik jou was toch eens meer verdiepen in de graden-indeling, als je wat dan ook van ijzer 30 graden buigt zit er een onherstelbare knik in.
AARS
Re:Check hier mijn ""nieuwe "Votec F7
Bro schreef:
[eNaZnI schreef:maar dat ding is stijf
mmh, wat weeg jij als ik vragen mag?
Onlangs op t bikefest in willingen was er zo een test kubus met votec vorken...... Tot groot ongenoegen van de standhouders kon ik de vorken zeker 30 tot 40 (!!!) graden buigen..
zane
..ik zou me als ik jou was toch eens meer verdiepen in de graden-indeling, als je wat dan ook van ijzer 30 graden buigt zit er een onherstelbare knik in.
AARS
Jij bent anders ook aardig idioot.... jij weet zeker niet het verschil tussen zijdelings buigen en over de lengte buigen he?
Een vork kan torsie hebben, daarmee wordt bedoelt dat de poten onderling van elkaar bewegen, en daarin kan makkelijk 30 graden worden behaald.
Dus ease on, jah?
wAARSchijnlijk wordt t tijd voor een test, wie contacteert votec?
als ruff ryder de vorkpoten met niet al te hoge drops al kan krom rijden, wat denk je dat 140 kilo inzane kan met zo een vork.........
zane
als ruff ryder de vorkpoten met niet al te hoge drops al kan krom rijden, wat denk je dat 140 kilo inzane kan met zo een vork.........
zane
-
ik vind u zadel mooi
een vork makkelijk 30° torsen? laat me ni lachen, zeker ni als er een wiel in zit, dan moet er toch echt wel iets vervormen ter hoogte van de kroon en/of booster, zelfs met enkel de buitenpoten van een vork in mijn hand durf ik daar ni zo hard aan te wringen (angst voor buigen of breken) en da kunt ge dan al serieus wa verwringen. ik ga het echt ni proberen me mijn vork want heb geen geld voor een nieuwe.
het hangt er natuurlijk vanaf, ge moet uwe gradenboog wel juist gebruiken he ::)
En hier wordt precies gedaan of ne Votec een DH/FR vork is, maar da is ze allesbehalve, ge zijt hier over een vork bezig van 1.7 kg (lichter dan veel XC vorken), XC/toer/licht FR gebruik, ni meer, ni minder
Is de smoothste, stijfste, gewoon de leukste vork waar ik al XC mee heb gereden
het hangt er natuurlijk vanaf, ge moet uwe gradenboog wel juist gebruiken he ::)
En hier wordt precies gedaan of ne Votec een DH/FR vork is, maar da is ze allesbehalve, ge zijt hier over een vork bezig van 1.7 kg (lichter dan veel XC vorken), XC/toer/licht FR gebruik, ni meer, ni minder
Ja ok, mn reactie was overdreven .. kan t niet zo hebben dat Inzane altijd zo onvriendelijk is in de richting van Jeroen.
Anyway, overdrijven blijft ook een kunst.. als jij die vork 30 tot 40 graden kunt draaien moeten de poten wel in de kroonstukken draaien en blijft de vork eerder in de verdraaide positie staan dan dat ie terugdraait .. dus ik blijf je verhaal nemen met een flinke korrel zout.
Peace, Bro.
Anyway, overdrijven blijft ook een kunst.. als jij die vork 30 tot 40 graden kunt draaien moeten de poten wel in de kroonstukken draaien en blijft de vork eerder in de verdraaide positie staan dan dat ie terugdraait .. dus ik blijf je verhaal nemen met een flinke korrel zout.
Peace, Bro.
kan t niet zo hebben dat Inzane altijd zo onvriendelijk is in de richting van Jeroen.
yo gast, ik richt geen enkel woord tot jeroen in de hele thread. Denk eens niet zo simpel!
zane
-
Firefly schreef:
een vork makkelijk 30° torsen? laat me ni lachen, zeker ni als er een wiel in zit, dan moet er toch echt wel iets vervormen ter hoogte van de kroon en/of booster, zelfs met enkel de buitenpoten van een vork in mijn hand durf ik daar ni zo hard aan te wringen (angst voor buigen of breken) en da kunt ge dan al serieus wa verwringen. ik ga het echt ni proberen me mijn vork want heb geen geld voor een nieuwe.
Ik heb het dus wel geprobeerd (voorzichtig) en ik geloof Zane best ... als je wat doorduwt gaat het kroonstuk erg vervormen, met name het bovenste. Zoals je wel weet zit de bevestiging van de poten in dat kroonstuk lager dan de montagegaten van de stuurbeugels, en ment name door dat hoogteveschil wordt die beugel slap (relatief).Je draait het stuur dan eigenlijk ook over de poten, meer dan dat de poten zelf vervormen.
[sup]Ik hoop dat ik dat een beetje duidelijk vertel[/sup]
Ik heb al een paar modellen van die vork gemaakt en snel even de belasting gesimuleerd, kwam al een eind in de richting. Misschien post ikvanavond ofzo even een plaatje ...
helamaal mee eens.
Bro schreef:
Peace, Bro.
[
Bro schreef:
AARS
Brede opvatting van peace heb je ouwe!
Die onderste quote is ouwer dan de ander eey maar goed, lekker boeiend allemaal, laten we "t "s over die fiets gaan hebben ofzo...
legion schreef:
Die onderste quote is ouwer dan de ander eey maar goed, lekker boeiend allemaal, laten we "t "s over die fiets gaan hebben ofzo...
Hou je klep dan? Een betere wereld begint bij jezelf enzo?
Oke jongens laten we weer aardig tegen mekaar doen.En lekker over fietsen lullen.
Anders slotje erop.
Binnenkort met Time Atac pedalen . :P
Anders slotje erop.
Binnenkort met Time Atac pedalen . :P
Ruud schreef:
[legion schreef:
Hou je klep dan? Een betere wereld begint bij jezelf enzo?
Wahahaha....jij hebt je pofbroek al weer aangetrokken hoor ik wel...

Give this man a job as a moderator...
JD :P