UA meeting 26 oktober in Zwolle
Moderator:Beheerders
- Arnetteman
Nou gedwongen?
Ik heb hem gewoon gezegd dat ik zondag naar Zwolle ga.
En hij wilde wel mee.
Dus MR. DP gaat ook mee UA"en.
Ik heb hem gewoon gezegd dat ik zondag naar Zwolle ga.
En hij wilde wel mee.
Dus MR. DP gaat ook mee UA"en.
Re:UA meeting 26 oktober in Zwolle
Als Mr. DP dan please zijn digicam mee wil nemen, hebben we ook bewijs dat we wel degelijk in Zwolle zijn geweest

- dobbel our zero
he mannen
ik kan niet komen, heb de auto vanochtend tegen een andere
rijdende auto geparkeerd en nu rijd die niet :"(
volgende keer ben ik er wel weer bij
dobbel o -zero schreef:
he mannen
Neem je toch ook gezellig de trein

met de trein izz het ook nog maar afw8& met al die bladeren op de rails ;D
- dobbel our zero
ik zal wel wat proberen te regelen
Klein praktisch detail; wanneer gaat de wintertijd in, dit weekend? Dan is "t namelijk wel iets om rekening mee te houden...
;D Geen idee, inderdaad wel een aardige tip....
De zomertijd begint tegenwoordig op de laatste zondag van maart en eindigt op de laatste zondag van oktober. In de nacht van zaterdag op zondag eind maart zijn de klokken om 2 uur een uur vooruit gezet, dus van 2 naar 3 uur (ezelsbruggetje: in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit). In 2003 is de zomertijd op 30 maart begonnen en duurt deze tot en met 26 oktober.
De "wintertijd" is eigenlijk de gewone tijd en duurt vijf maanden. De Ministerraad heeft besloten dat de zomertijd in elk geval tot en met 2006 ingaat in het laatste weekeinde van maart en eindigt in het laatste weekeinde van oktober. De klok gaat dan een uur terug van 3 uur naar 2 uur.
Bij overgang naar wintertijd schuift de daglichtperiode een uur op waardoor het "s ochtends eerder licht en "s avonds eerder donker wordt. Het weer stoort zich uiteraard niet aan de verandering van de tijd, zodat ook de gemiddelde dagelijkse gang van weersverschijnselen een uur naar voren schuift. Zo wordt de hoogste temperatuur van de dag meestal enkele uren na het middaguur bereikt. In de winter valt het warmste moment gemiddeld tussen 15 en 16 uur, maar omdat de invloed van de zon "s winters kleiner is dan "s zomers kan het warmste moment van de dag ook op een heel ander tijdstip vallen. Hartje winter wordt de hoogste temperatuur bij stormachtig weer soms midden in de nacht gemeten.
In Nederland is het onderscheid tussen zomer- en wintertijd in 1977 opnieuw ingevoerd: ook van 1916 tot 1945 was de zomertijd van kracht. Tot begin de 20e eeuw had vrijwel elke plaats in ons land zijn eigen tijd, omdat voor de tijdbepaling werd uitgegaan van de hoogste stand van de zon. Omdat de zon in het oosten opkomt en in het westen ondergaat werd de hoogste zonnestand in het oosten van ons land een kwartier eerder bereikt dan in het westen van het land.
De komst van de spoorwegen maakte invoering van een landelijke standaardtijd noodzakelijk. Van 1909 tot 1940 kende Nederland daarom de "Amsterdamse tijd", die 20 minuten voorliep op de Europese tijd. Overgang naar de huidige Middeneuropese Tijd vond plaats op 16 mei 1940: op bevel van de Duitse bezetters werd de klok toen één uur en 40 minuten vooruit gezet. Die zomertijd duurde ook gedurende de winters van 1941 en 1942. Pas in november 1942 werd de klok weer één uur teruggezet. In de jaren 1943-1945 gold alleen "s zomers de zomertijd, maar in 1946 werd de zomertijd voor een periode van ruim dertig jaar geheel afgeschaft.
Voor de tijdrekening die we nu kennen is de aarde verdeeld in 24 tijdzones, waarin een standaardtijd geldt. Als maatstaf (universele tijd) wordt de tijd van Greenwich in Engeland genomen. Nederland en het grootste deel van Europa liggen in de zone ten oosten daarvan, waarin het een uur later is dan in Greenwich, de Middeneuropese Tijd. In de periode van de zomertijd bedraagt dat verschil met de Greenwich-tijd twee uur.
De "wintertijd" is eigenlijk de gewone tijd en duurt vijf maanden. De Ministerraad heeft besloten dat de zomertijd in elk geval tot en met 2006 ingaat in het laatste weekeinde van maart en eindigt in het laatste weekeinde van oktober. De klok gaat dan een uur terug van 3 uur naar 2 uur.
Bij overgang naar wintertijd schuift de daglichtperiode een uur op waardoor het "s ochtends eerder licht en "s avonds eerder donker wordt. Het weer stoort zich uiteraard niet aan de verandering van de tijd, zodat ook de gemiddelde dagelijkse gang van weersverschijnselen een uur naar voren schuift. Zo wordt de hoogste temperatuur van de dag meestal enkele uren na het middaguur bereikt. In de winter valt het warmste moment gemiddeld tussen 15 en 16 uur, maar omdat de invloed van de zon "s winters kleiner is dan "s zomers kan het warmste moment van de dag ook op een heel ander tijdstip vallen. Hartje winter wordt de hoogste temperatuur bij stormachtig weer soms midden in de nacht gemeten.
In Nederland is het onderscheid tussen zomer- en wintertijd in 1977 opnieuw ingevoerd: ook van 1916 tot 1945 was de zomertijd van kracht. Tot begin de 20e eeuw had vrijwel elke plaats in ons land zijn eigen tijd, omdat voor de tijdbepaling werd uitgegaan van de hoogste stand van de zon. Omdat de zon in het oosten opkomt en in het westen ondergaat werd de hoogste zonnestand in het oosten van ons land een kwartier eerder bereikt dan in het westen van het land.
De komst van de spoorwegen maakte invoering van een landelijke standaardtijd noodzakelijk. Van 1909 tot 1940 kende Nederland daarom de "Amsterdamse tijd", die 20 minuten voorliep op de Europese tijd. Overgang naar de huidige Middeneuropese Tijd vond plaats op 16 mei 1940: op bevel van de Duitse bezetters werd de klok toen één uur en 40 minuten vooruit gezet. Die zomertijd duurde ook gedurende de winters van 1941 en 1942. Pas in november 1942 werd de klok weer één uur teruggezet. In de jaren 1943-1945 gold alleen "s zomers de zomertijd, maar in 1946 werd de zomertijd voor een periode van ruim dertig jaar geheel afgeschaft.
Voor de tijdrekening die we nu kennen is de aarde verdeeld in 24 tijdzones, waarin een standaardtijd geldt. Als maatstaf (universele tijd) wordt de tijd van Greenwich in Engeland genomen. Nederland en het grootste deel van Europa liggen in de zone ten oosten daarvan, waarin het een uur later is dan in Greenwich, de Middeneuropese Tijd. In de periode van de zomertijd bedraagt dat verschil met de Greenwich-tijd twee uur.
Kortom, het gaat zondagnacht pas in en we hebben er geen last van ;D
- dobbel our zero
wow
oftewel nog steeds gewoon om 1200 bij het station
en voor de mensen zonder weekend ov of auto
koop met z"n 2en een herfsttoer, das pp 12.50 en daarmee mag je de hele dag
treinen (als je wilt)
en voor velen dus goedkoper dan een retourtje met ovkorting ;D
oftewel nog steeds gewoon om 1200 bij het station
en voor de mensen zonder weekend ov of auto
koop met z"n 2en een herfsttoer, das pp 12.50 en daarmee mag je de hele dag
treinen (als je wilt)
en voor velen dus goedkoper dan een retourtje met ovkorting ;D
-
hehe hoeveel kost dat om je fiets in de trein te mikken dan??
oja het moet wel goed weer zijn anders kom ik niet want ik ben een goedweer fietser :-*
oja het moet wel goed weer zijn anders kom ik niet want ik ben een goedweer fietser :-*
Abuse that Sl*t schreef:
inderdaad regen zuigt

- Arnetteman
Ja regen zuigt grote tijd maar als het net als vandaag af en toe eens een buitje is en voor de rest de zon schijnt dan ben ik zeker van de partij.
Ga er ook nog steeds vanuit dat ik kom.
@Rinse: ik zie je morgen rond een uur of 10.00
@Ruben: we zien je in Assen en anders eerder in Haren.
WIE NEEMT ER NU DEFINITIEF EEN CAMERA MEE!?!?!?!?!?!?
TOT MORGEN ALLEN BIKERS. ;D
Ga er ook nog steeds vanuit dat ik kom.
@Rinse: ik zie je morgen rond een uur of 10.00
@Ruben: we zien je in Assen en anders eerder in Haren.
WIE NEEMT ER NU DEFINITIEF EEN CAMERA MEE!?!?!?!?!?!?
TOT MORGEN ALLEN BIKERS. ;D

-
Fietsvrienden ik heb alles weer goed voor mekaar nu en zelfs mn vanilla Rc is vandaag gekomen.
Helaas kan ik morgen niet mee, dus moeten we komende nieuwe week maar es n avondje Groningen attacken ofzo.( Je weet wie je bent).
Have fun morgen en maak es wat leuke filmpies en fotos..
PS: als je voor t station langs rijd richting dat viaduct heb je lenks en rechts een aantal hele leuke jumps die niet eens op flat landen
En nog een in het park heb je een leuke muur om vanaf te knallen door de bosjes heen en er is nog zoveel meer leuks maar dta houd ik ff voor mezelf ;)laterzzzz
Roy
Helaas kan ik morgen niet mee, dus moeten we komende nieuwe week maar es n avondje Groningen attacken ofzo.( Je weet wie je bent).
Have fun morgen en maak es wat leuke filmpies en fotos..
PS: als je voor t station langs rijd richting dat viaduct heb je lenks en rechts een aantal hele leuke jumps die niet eens op flat landen

En nog een in het park heb je een leuke muur om vanaf te knallen door de bosjes heen en er is nog zoveel meer leuks maar dta houd ik ff voor mezelf ;)laterzzzz
Roy
- cHoc
het weer door piet paulusma (maar stiekum van het knmi)
Met een steeds meer naar noordwest draaiende stroming wordt
heldere en onstabiele lucht naar ons land gevoerd. Boven het
relatief warme Noordzeewater ontwikkelen zich gemakkelijk
talloze buien die diep het land worden ingevoerd. De
middagtemperatuur loopt uiteen van een graad of 10 langs de
Hollandse kust tot 7 in het zuiden van Limburg. Er staat een
matige westelijke wind, kracht 4. Langs de kust is deze vrij
krachtig tot krachtig, 5 a 6 Bft.
Komende nacht en morgenochtend passeert een storing van noord
naar zuid het land, hetgeen vooral in de kustprovincies een
significante toename van de buiigheid met zich mee brengt.
Omdat de bovenlucht nog iets kouder wordt, behoren ook onweer
en hagel tot de mogelijkheden. Het minimum schommelt
(gemiddeld) rond een graad of 4, landinwaarts kan het tijdens
opklaringen en bij weinig wind nog iets kouder worden. Mogelijk
ontstaat een mistbank. Langs de westkust is er - rond het begin
van de nacht - tijdelijk kans op een harde wind, kracht 7.
Later neemt deze van het noorden uit belangrijk af.
Morgen is het wisselend bewolkt en vallen er vooral in de
ochtend nog een paar (stevige) buien. In de loop van de dag
stroomt van het noorden uit drogere lucht over het land uit,
hetgeen geleidelijk meer zon en een afname van de
buienproductie oplevert. De middagtemperatuur komt uit op 8 of
9 graden. Er staat maar weinig wind, in de middag wordt deze
noordoost en matig, kracht 3 tot 4.
Maandag en dinsdag is het droog met "s nachts kans op vorst aan
de grond. Daarna wordt het wisselvalliger, neemt de wind toe en
wordt het zowel in de nachten als overdag minder koud.
oat moan
what ever...
conclusie, ik weet het nog niet.....
Met een steeds meer naar noordwest draaiende stroming wordt
heldere en onstabiele lucht naar ons land gevoerd. Boven het
relatief warme Noordzeewater ontwikkelen zich gemakkelijk
talloze buien die diep het land worden ingevoerd. De
middagtemperatuur loopt uiteen van een graad of 10 langs de
Hollandse kust tot 7 in het zuiden van Limburg. Er staat een
matige westelijke wind, kracht 4. Langs de kust is deze vrij
krachtig tot krachtig, 5 a 6 Bft.
Komende nacht en morgenochtend passeert een storing van noord
naar zuid het land, hetgeen vooral in de kustprovincies een
significante toename van de buiigheid met zich mee brengt.
Omdat de bovenlucht nog iets kouder wordt, behoren ook onweer
en hagel tot de mogelijkheden. Het minimum schommelt
(gemiddeld) rond een graad of 4, landinwaarts kan het tijdens
opklaringen en bij weinig wind nog iets kouder worden. Mogelijk
ontstaat een mistbank. Langs de westkust is er - rond het begin
van de nacht - tijdelijk kans op een harde wind, kracht 7.
Later neemt deze van het noorden uit belangrijk af.
Morgen is het wisselend bewolkt en vallen er vooral in de
ochtend nog een paar (stevige) buien. In de loop van de dag
stroomt van het noorden uit drogere lucht over het land uit,
hetgeen geleidelijk meer zon en een afname van de
buienproductie oplevert. De middagtemperatuur komt uit op 8 of
9 graden. Er staat maar weinig wind, in de middag wordt deze
noordoost en matig, kracht 3 tot 4.
Maandag en dinsdag is het droog met "s nachts kans op vorst aan
de grond. Daarna wordt het wisselvalliger, neemt de wind toe en
wordt het zowel in de nachten als overdag minder koud.
oat moan
what ever...
conclusie, ik weet het nog niet.....
Denk (hoop) dat het weer wel net zo wordt als vandaag, dus is er best te rijden. anders schuilen we ff bij de mac
Voor iedereen die morgen instapt op station Haren, 10:44 gaat de trein he, kom optijd de NS wil nog wel eens te vroeg komen ::)

Voor iedereen die morgen instapt op station Haren, 10:44 gaat de trein he, kom optijd de NS wil nog wel eens te vroeg komen ::)
Lekkere eppo"s hoevaak is de wintertijd of zomertijd al van zondag op maandag in gegaan? Nog nooit. Dat gebeurt altijd om 3 uur "s nachts dus dan is "t inderdaad officieel al de volgende dag. Oftewel, je kunt allemaal fijn een uur langer in je bed blijven liggen. Dus ik sta over 13 uur op "t station in Assen, cya!
Hi hi ! Oepslegion schreef:
Lekkere eppo"s hoevaak is de wintertijd of zomertijd al van zondag op maandag in gegaan? Nog nooit.

Wel verassend dat iedereen d"r om 12 uur was ;D
Was gezellig trouwens, m"n schouder hurts like hell en m"n achterwiel is nu echt naar de kloten, verder heb ik lol gehad, bedankt !
Zal straks ff de foto"s posten....
Was inderdaad een leuke dag, beetje jammer van mijn kleine valpartij, maarja wou floris ook geen pijn doen natuurlijk
En Segunda heeft ons ff laten zien hoe je door een kuil moet rijden ;D
Verder een top dag

En Segunda heeft ons ff laten zien hoe je door een kuil moet rijden ;D
Verder een top dag

"T was top, alleen Joost zou minder vaak moeten spijbelen bij z"n praatgroep.
(groepswarmte delen heb je al goed onder de knie)
En wie beweert dat een terras is om op te zitten heeft "t nog niet helemaal begrepen.
(groepswarmte delen heb je al goed onder de knie)
En wie beweert dat een terras is om op te zitten heeft "t nog niet helemaal begrepen.
- Rinse Appelstroop
- Contacteer:
"t was helemaal top. De groepswarmte was er ten top.
De spots waren goed, de les vallen dmv. van een kuil van Marc ook heel prettig.
En verder ;D
Rinse
De spots waren goed, de les vallen dmv. van een kuil van Marc ook heel prettig.
En verder ;D
Rinse
en.. de fotos?

Zijn niet vreselijk veel gemaakt, Segunda zou ze zsm. op internet zetten. Wacht ook vol verwachting af