East Brabant singlespeed rumble!
Moderators:JJ, Beheerders
- didadunlop
- didadunlop
-
- didadunlop
Zoals al aangegeven. Ik hoop dit weekend (18 mei en verder) de route na te fietsen. Dan weet ik of het te doen is binnen drie dagen.
Dan zal ik verder aangeven wat de planning is en of het doorgaat ivm met deelnemers.
Ik heb al wel wat leuke ideeen voor foto stops..
.
Zet het trouwens maar uit je hoofd dat er off road komt. Daar is nl gewoonweg niet geschikt voor. Als we het een keer in Wales doen heb ik al wel een leuke off road route in mijn hoofd zitten..
Dan zal ik verder aangeven wat de planning is en of het doorgaat ivm met deelnemers.
Ik heb al wel wat leuke ideeen voor foto stops..

Zet het trouwens maar uit je hoofd dat er off road komt. Daar is nl gewoonweg niet geschikt voor. Als we het een keer in Wales doen heb ik al wel een leuke off road route in mijn hoofd zitten..

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
3 dagè waarom nou altijd zo extreem 2 is meer als zatdidadunlop schreef:Zoals al aangegeven. Ik hoop dit weekend (18 mei en verder) de route na te fietsen. Dan weet ik of het te doen is binnen drie dagen.

Geen verharde paden (op bv. veluwe) maar alleen asfalt dan moet ik even gaan sleutelen en shoppendidadunlop schreef:Zet het trouwens maar uit je hoofd dat er off road komt. Daar is nl gewoonweg niet geschikt voor.

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- didadunlop
nou als je van plan was om met 32/18 en dikke banden te gaan rijden zou ik er maar 4 dagen voor uit trekken..
Nee aanrader is toch wel minimaal big apple ofzo. De stukjes die offroad zijn. Dat wil zeggen naar je slaapplek ergens onder een viaduct kan je ook wel doen met weinig profiel...
Jah mijn idee is dat het drie dagen gaat duren. Echte harde makkers zullen er twee dagen over doen. Ik ga deze vrijdag gewoon fietsen langs de route en zie wel waar ik uitkom.

Nee aanrader is toch wel minimaal big apple ofzo. De stukjes die offroad zijn. Dat wil zeggen naar je slaapplek ergens onder een viaduct kan je ook wel doen met weinig profiel...
Jah mijn idee is dat het drie dagen gaat duren. Echte harde makkers zullen er twee dagen over doen. Ik ga deze vrijdag gewoon fietsen langs de route en zie wel waar ik uitkom.

Ga verdomme met je crossmotor op een crossbaan rijden en niet op een MTB route! Asociale klojo.
- didadunlop
Nou de weersverwachtingen zijn goed. De tent etc ook. Ik heb er zin in. Zaterdagavond nog even een tussen stop in Breda voor Breda Jazz (ja daar geef ik al een beetje de route weg...
)
Ik heb nu een leuk lijstje met stopplekken gemaakt. Jullie zullen zelfs moeten smeken om folders/viltjes etc..

Ik heb nu een leuk lijstje met stopplekken gemaakt. Jullie zullen zelfs moeten smeken om folders/viltjes etc..

- didadunlop
nah het is drie dagen dus wel iets meer dan 24 uur.
Ja off-road is gewoon lastig in NL. Als het dit jaar een succes is kan ik het volgend jaar in Schotland of Wales off-road doen..
.
P.S. Spullen zijn gepakt. Alles past ruim in twee zijtassen met de tent erbovenop. Genoeg eten bij me zodat ik eigenlijk alleen hoef te stoppen voor water halen.
Ja off-road is gewoon lastig in NL. Als het dit jaar een succes is kan ik het volgend jaar in Schotland of Wales off-road doen..

P.S. Spullen zijn gepakt. Alles past ruim in twee zijtassen met de tent erbovenop. Genoeg eten bij me zodat ik eigenlijk alleen hoef te stoppen voor water halen.
- didadunlop
na het weekend komen er wat meer teasers in de vorm van foto's van mogelijke slaapplekken, misschien wat stoppunten. Alhoewel ik dat er niet bij zal zeggen. Dus wacht maar af..
Alleen een rugzak. Das wel heel erg basic. Ik heb voor dit weekend de volledige set opgebouwd. Dat weet ik gelijk of alles nog goed werkt voor deze zomer. Dus tent/slaapzak/matje/brander/eten en wat warme kleren voor sávonds. Dat laatste zal van de zomer ook niet meer nodig zijn denk ik. Tevens een redleijk grote tent bij me. TNF Treefrog 24 dus das ook een beetje overkill in je eentje. Eigenlijk wil ik zo'n eenpersoons hangmat met muggegaas aanschaffen. Maar ik ben nog wat huiverig ervoor.
Alleen een rugzak. Das wel heel erg basic. Ik heb voor dit weekend de volledige set opgebouwd. Dat weet ik gelijk of alles nog goed werkt voor deze zomer. Dus tent/slaapzak/matje/brander/eten en wat warme kleren voor sávonds. Dat laatste zal van de zomer ook niet meer nodig zijn denk ik. Tevens een redleijk grote tent bij me. TNF Treefrog 24 dus das ook een beetje overkill in je eentje. Eigenlijk wil ik zo'n eenpersoons hangmat met muggegaas aanschaffen. Maar ik ben nog wat huiverig ervoor.
- didadunlop
Vael ouwe
Ritje waar ik elk jaar aan mee help.
http://www.veluwerijders.nl/vaelouwe/vaelouwe.htm
Miss. iets om langs te rijden (gazelle fabriek is open) of te ontwijken?
Ja, ik ben aan het vissen
http://www.veluwerijders.nl/vaelouwe/vaelouwe.htm
Miss. iets om langs te rijden (gazelle fabriek is open) of te ontwijken?
Ja, ik ben aan het vissen

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- didadunlop
hahaha..
het was een lekker eindje fietsen...
. Lekker gekampeerd, mooi weer (geen regen gezien) en ideaal om tot rust te komen.
Afstanden vallen mee. Ik ging uit van maximaal 150 per dag. Het is echter 110 a 120 maximaal per dag.
Mijn afstanden waren als volgt:
etappe A: 110 KM met 24,4 gemiddeld (vrijdag)
etappe B: 100 KM met 22,3 gemiddeld (zaterdagochtend)
etappe C: 90 KM met 24,1 gemiddeld (zaterdagmiddag)
Etappe B en C heb ik iets ingekort aangezien ik grote gedeelten daarvan al ken en weet wat de afstanden zijn en dat het te fietsen is.
Afstanden tijdens de "Race" zullen dus als volgt zijn:
etappe A: 110
etappe B: 120
etappe C: 110
(alles natuurlijk o.v.b. van de gekozen route)
Etappe B is de middelste etappe en ja kan via A of via C rijden. Hierbij is vooral de verwachte windrichting tijdens etappe B van belang. Ikzelf had tegenwind tijdens B en dat was echt balen aangezien in B de meeste lange kale stukken zitten.
Ikzelf heb etappe B en C achter elkaar door gefietst. Tijdens Etappe C wist ik dat ik de wind in de rug zou krijgen dus besloot ik om gewoon door te karren. Het is in twee dagen te doen. Ikzelf heb nu gemerkt dat 150 KM op een dag goed te doen is in NL. Mijn verzet was 44/16 en bij de volgende keer zou ik gaan voor 40(42)/16 denk ik. Dat zit ik wat beter als ik wind tegen heb en ga ik niet te snel als ik wind mee heb.
Vanavond komen er wat teasertjes in de vorm van foto's.
het was een lekker eindje fietsen...

Afstanden vallen mee. Ik ging uit van maximaal 150 per dag. Het is echter 110 a 120 maximaal per dag.
Mijn afstanden waren als volgt:
etappe A: 110 KM met 24,4 gemiddeld (vrijdag)
etappe B: 100 KM met 22,3 gemiddeld (zaterdagochtend)
etappe C: 90 KM met 24,1 gemiddeld (zaterdagmiddag)
Etappe B en C heb ik iets ingekort aangezien ik grote gedeelten daarvan al ken en weet wat de afstanden zijn en dat het te fietsen is.
Afstanden tijdens de "Race" zullen dus als volgt zijn:
etappe A: 110
etappe B: 120
etappe C: 110
(alles natuurlijk o.v.b. van de gekozen route)
Etappe B is de middelste etappe en ja kan via A of via C rijden. Hierbij is vooral de verwachte windrichting tijdens etappe B van belang. Ikzelf had tegenwind tijdens B en dat was echt balen aangezien in B de meeste lange kale stukken zitten.
Ikzelf heb etappe B en C achter elkaar door gefietst. Tijdens Etappe C wist ik dat ik de wind in de rug zou krijgen dus besloot ik om gewoon door te karren. Het is in twee dagen te doen. Ikzelf heb nu gemerkt dat 150 KM op een dag goed te doen is in NL. Mijn verzet was 44/16 en bij de volgende keer zou ik gaan voor 40(42)/16 denk ik. Dat zit ik wat beter als ik wind tegen heb en ga ik niet te snel als ik wind mee heb.
Vanavond komen er wat teasertjes in de vorm van foto's.
- didadunlop
foto's..

Loaded rig

Leesvoer/drank

Campsite

Dinnertime

Off road zoeken naar de kampeerplek

Hier wou ik graag stoppen maar ja ik moest nog 90Km tot huis..

Onderweg naar huis

ha lekker zo'n eerste biertje...

Loaded rig

Leesvoer/drank

Campsite

Dinnertime

Off road zoeken naar de kampeerplek

Hier wou ik graag stoppen maar ja ik moest nog 90Km tot huis..

Onderweg naar huis

ha lekker zo'n eerste biertje...
- didadunlop
- didadunlop
en het lijstje:
- Didadunlop (fietst niet mee zit thuis te wachten en online standen bij te houden)
- Mortier;
- Wictor;
- JJ (onder voorbehoud);
- Ott;
- TBB;
- Klokkie?
hup hup hup...wie van de bovenstaande doet definitief mee? Ik moet nl voorbereidingen plegen en spullen klaarmaken en de campsite klaarmaken/reserveren
- Didadunlop (fietst niet mee zit thuis te wachten en online standen bij te houden)
- Mortier;
- Wictor;
- JJ (onder voorbehoud);
- Ott;
- TBB;
- Klokkie?
hup hup hup...wie van de bovenstaande doet definitief mee? Ik moet nl voorbereidingen plegen en spullen klaarmaken en de campsite klaarmaken/reserveren
- didadunlop
- didadunlop
hup hup hup:
- Mortier;
- Wictor; (ja die doet ook mee:D)
- JJ (onder voorbehoud); JJ gewoon meedoen, je weet dat je het niet kan laten
- Ott;
- TBB;
- Klokkie (ja jij doet mee:D)
- Hubert (OVB)
Als bovenstaande mensen meedoen dan ga ik organiseren en routes printen etc.!
- Mortier;
- Wictor; (ja die doet ook mee:D)
- JJ (onder voorbehoud); JJ gewoon meedoen, je weet dat je het niet kan laten
- Ott;
- TBB;
- Klokkie (ja jij doet mee:D)
- Hubert (OVB)
Als bovenstaande mensen meedoen dan ga ik organiseren en routes printen etc.!