Nieuw Hier? Welkom! Klik hier voor de 2010 complete's
Moderator:Beheerders
-
- Contacteer:
mc13 schreef:waar heb je die maxmax gekocht want, ik kon op de site alleen franse dealers vinden?
en hoe duur is ie?![]()
[/list]
ik heb die op www.mtbikers.com gekocht 399 € (nu 359€)
ik heb een maxmax supperteam !!
http://www.pinkbike.com/photo/2345810/
hij is wel een beetje up-gegraded
dirt/street/park
nuja wel een late reactie maaar... na redelijk wat werken heb ik nu het geld om een keuze te maken en deze keuze is , Cube - 2007 Edge Zone
of een Specialized P1 '08 ik denk dat ik voor de specialized ga ^^ kvraag niet om vor mij te kieze ik vraag jullie mening , jullie hebben tenminste ervaring en wete op wat je moet lette..
Die Edge zone staat er al dit is de specialized P1 '08 voor €700

of een Specialized P1 '08 ik denk dat ik voor de specialized ga ^^ kvraag niet om vor mij te kieze ik vraag jullie mening , jullie hebben tenminste ervaring en wete op wat je moet lette..
Die Edge zone staat er al dit is de specialized P1 '08 voor €700

Specialized is inderdaad een goede keuze, is een zeer mooi bikeje. Heb hem zelf ook. De cube is meer mountainbike dirt, en de P1 Street/dirt. Geo van de P1 is speciaal maar zeer geschikt voor de 'beginner' door de lage bb die zeer stabiel is. Als je de Single speed niet erg vind ga dan zeker voor de Specialized. Je hebt veel meer fiets voor je geld. Simpel dj fietsje die zeer veel kan nemen.
Bedankt, Dacht al dat de specialized goede keuze was._EdsE_ schreef:Specialized is inderdaad een goede keuze, is een zeer mooi bikeje. Heb hem zelf ook. De cube is meer mountainbike dirt, en de P1 Street/dirt. Geo van de P1 is speciaal maar zeer geschikt voor de 'beginner' door de lage bb die zeer stabiel is. Als je de Single speed niet erg vind ga dan zeker voor de Specialized. Je hebt veel meer fiets voor je geld. Simpel dj fietsje die zeer veel kan nemen.
trouwes, vroeg me af of een dirtbike veel aandacht/onderhoud nodig heeft, ken er een paar die er met de hoge druk opzitte. alvast bedankt!

Zij: "Altijd maar seks, praat eens over het weer."
Hij: "O.k. wanneer doen we het weer?"
Hogedrukreiniger zou ik nooit doen, maar zou er in principe niet direct stuk van moeten gaan.
Onderhoud van de P is niet zo moeilijk. Af en toe eens je crankset kuisen/smeren en aanspannen. Naven kunnen elk jaar ook eens wat vet gebruiken etc.Â
Remmen zijn mechanische dus zouden niet veel onderhoud kunnen vragen.Â
Voor de rest proberen vuil uit de bewegende te houden en hij zou moeten goed blijven rijden
Mvg
Onderhoud van de P is niet zo moeilijk. Af en toe eens je crankset kuisen/smeren en aanspannen. Naven kunnen elk jaar ook eens wat vet gebruiken etc.Â
Voor de rest proberen vuil uit de bewegende te houden en hij zou moeten goed blijven rijden
Mvg
ja man bedankt! dit weekend der hard tge aan_EdsE_ schreef:Hogedrukreiniger zou ik nooit doen, maar zou er in principe niet direct stuk van moeten gaan.
Mvg

Mvg.
Vroeg me af of je weet waar ik die p1 kan kope want hier hebbe ze hem niet meer :PGankling schreef:ja man bedankt! dit weekend der hard tge aan_EdsE_ schreef:Hogedrukreiniger zou ik nooit doen, maar zou er in principe niet direct stuk van moeten gaan.
Mvg
Mvg.
ergens rond Gent?
Anders zal ik deze moete kope, dit is de specialized P2 cromo '08

wat lul jij nou? er zijn 2 soorten remmen, mechanisch en hydraulisch, en mechanisch heeft meer onderhoud nodig dan hydraulisch_EdsE_ schreef:Remmen zijn mechanische dus zouden niet veel onderhoud kunnen vragen.Â
(EDIT: sorry als ik boos/geirriteerd over kom, ik begin me de laatste tijd heel erg te ergeren op DP aan van die stereotype 13jarige kindjes die alles lullen terwijl ze er geen ene fuck van af weten. niks persoonlijks tegenover jou

Sorry hoor maar je gaat mij toch niet vertellen dat hydraulisch makkelijker te onderhouden is dan Mechanisch?Â
Mechanische (zeker de BB5, die ik zelf heb gehad net zoals meerdere andere mechanische)Â
moet je af en toe eens aan het rode PAD knopje draaien. Klaar.
Met Hydraulische heb je na een tijdje al dat die dingen met ontluchten, lekkende leidingen etc...Â
En veel van de hydraulische schijfremmen hebben bijna geen instellingen dus als je een probleem hebt mag je al naar de winkel voor olie.
Wat is nu het makkelijkste?
Mechanische (zeker de BB5, die ik zelf heb gehad net zoals meerdere andere mechanische)Â
Met Hydraulische heb je na een tijdje al dat die dingen met ontluchten, lekkende leidingen etc...Â
En veel van de hydraulische schijfremmen hebben bijna geen instellingen dus als je een probleem hebt mag je al naar de winkel voor olie.
Natuurlijk, ik rij nu ook met hydraulische, en ik ben er me van bewust dat ze meer onderhoud vragen.
Had laatst mij naaf schuin in mijn naaf krom in mijn dropouts gesprongen en kon niet verder rijden vooraleer
ik mijn rem gedemonteerd had, met mechanische draai je aan een knopje of doe je je kabel los en kan je voort.
Mechanische zijn gewoon minder snel kapot te krijgen en gemakkelijker te onderhouden.Â
Ik vraag me nu af wie er nu niets van weet
Had laatst mij naaf schuin in mijn naaf krom in mijn dropouts gesprongen en kon niet verder rijden vooraleer
ik mijn rem gedemonteerd had, met mechanische draai je aan een knopje of doe je je kabel los en kan je voort.
Mechanische zijn gewoon minder snel kapot te krijgen en gemakkelijker te onderhouden.Â
Ik vraag me nu af wie er nu niets van weet
- driezzz_dirter
komaan man , die mech remmen hebben toch veel meer ondehoud nodig._EdsE_ schreef:Sorry hoor maar je gaat mij toch niet vertellen dat hydraulisch makkelijker te onderhouden is dan Mechanisch?Â
met hun domme kabeltjes die je overtrekt en onhandig moet aanspannen.
en bij een hydro heb je bijna geen problemen en als je remblokje wat kleiner wordt kan je met een imbus de piston er gewoon een beetje dieper induwen.
is gewoon mijn menig heb ook mechanische gehad en voor even zijn ze goed maar ze gaan toch sneller stuk dan hydrolische denk ik.
ik kan ook fout zijn natuurlijk he

greetz
1m75 e , en nog aan het groeie, weet niet of dat goed is?Baelus schreef:sorry back on topic .
ik zou voor de specialized gaan
goede fiets en je kan hem nog leuk upgraden denk ik .
kijk maar naar stillridingbmx zijn p1![]()
en hoe groot ben je ? want het frame moet wel passen he![]()
greetz
- Jean-Pierre
Thanks BaelusGankling schreef:1m75 e , en nog aan het groeie, weet niet of dat goed is?Baelus schreef:sorry back on topic .
greetz

Zover ik weet worden de P1's alleen maar in 1 maat gemaakt, dat is een Large.
Dat was in ieder geval bij de '08 versie zo. Of ze dit jaar het zelfde hanteren weet ik niet. Probeer het ergens na te vragen, bij Specialized dealers bijv.
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
ja zal het zeker vrage:) denk wel dat een L goed is.Stillridingbmx schreef:Thanks BaelusGankling schreef:1m75 e , en nog aan het groeie, weet niet of dat goed is?Baelus schreef:sorry back on topic .
greetz!
Zover ik weet worden de P1's alleen maar in 1 maat gemaakt, dat is een Large.
Dat was in ieder geval bij de '08 versie zo. Of ze dit jaar het zelfde hanteren weet ik niet. Probeer het ergens na te vragen, bij Specialized dealers bijv.
Bedankt e manne !!
mvg
preciesBaelus schreef:komaan man , die mech remmen hebben toch veel meer ondehoud nodig._EdsE_ schreef:Sorry hoor maar je gaat mij toch niet vertellen dat hydraulisch makkelijker te onderhouden is dan Mechanisch?Â
met hun domme kabeltjes die je overtrekt en onhandig moet aanspannen.
en bij een hydro heb je bijna geen problemen en als je remblokje wat kleiner wordt kan je met een imbus de piston er gewoon een beetje dieper induwen.
is gewoon mijn menig heb ook mechanische gehad en voor even zijn ze goed maar ze gaan toch sneller stuk dan hydrolische denk ik.
ik kan ook fout zijn natuurlijk he![]()
greetz
sommige hydrau remmen zijn idd problematisch, oa dat ze lekken of ontlucht moeten worden etc, maar de meeste zijn gewoon betrouwbaar en hebben totaal geen onderhoud nodig (op remblokjes verwisselen na)
daarintegen is mech kut met al die kabeltjes, die vaak niet lekker door de buitenkabel glijden, ergens raffelig zijn, breken, aanlopen na een barspin, die je vaak af moet stellen, etc
Mannen, mannen, mannen. Stop eens met zeuren over mechanische en hydraulische schijfremmen en hun onderhoud, blablabla. Who cares?
En als je wilt dat je niets moet onderhouden, koop dan toch remblokjes!!
Lelijk, slechte remafstand maar lekker goedkoop!!
Srry voor de mensen die ik diep gekwetst heb, maar het is eenmaal de waarheid.
Edit: Maar dan bedoel ik ook echt lelijk!! Bah !!
Edit 2: owkeej, de meeste dirt kaders kunnen geen remblokjes... :s
En als je wilt dat je niets moet onderhouden, koop dan toch remblokjes!!

Srry voor de mensen die ik diep gekwetst heb, maar het is eenmaal de waarheid.
Edit: Maar dan bedoel ik ook echt lelijk!! Bah !!
Edit 2: owkeej, de meeste dirt kaders kunnen geen remblokjes... :s
Wat nou who cares, het gaat erom dat er goede parts op een bike zitten, dus het maakt wel degelijk uit, en zo'n discussie is juist goed omdat je dan alles ook van de andere kant bekijkt
en ehmm remblokjes? ELKE rem heeft remblokjes. jij hebt het over u-brakes of v-brakes neem ik aan?
v-brakes kunnen ook remmen als de motherfucker! zolang je de juiste remgreep, v- brakes, en remblokjes hebt (check trialbikes)
btw, het boeit jou dus echt niks of je bike wel of niet goed is??
net als met je rem, 'boeiend dat ie het niet goed doet, hij is lekker goedkoop'
MIJN rem is pas goedkoop, brakeless
en ehmm remblokjes? ELKE rem heeft remblokjes. jij hebt het over u-brakes of v-brakes neem ik aan?
v-brakes kunnen ook remmen als de motherfucker! zolang je de juiste remgreep, v- brakes, en remblokjes hebt (check trialbikes)
btw, het boeit jou dus echt niks of je bike wel of niet goed is??

MIJN rem is pas goedkoop, brakeless