Mavic XM 819 UST
Moderator:Beheerders
Zou het mogelijk wezen om mijn franse ventielen van mijn mavix xm 819 ust te vervangen door autoventielen. Dit omdat ik in bezit ben van een compressor met manometer en zodoende geen fietspomp hoef te kopen.
Mario
Mario
Re:Mavic XM 819 UST
Geen idee of het mogelijk is, maar er zijn wel verloopnippels te koop die je op een fransventiel kunt draaien, die van je franseventiel een autoventiel maakt.
-
Mario,
Het lijkt mij eenvoudiger en veel goedkoper om toch een fietspomp te kopen.
Het lijkt mij eenvoudiger en veel goedkoper om toch een fietspomp te kopen.
Mijn Crossmaxen zijn gewoon geleverd met verloopnippels, die zijn ook 100% zeker los verkrijgbaar. Ff zoeken dus...
Enduro schreef:
http://www.hcor.net/modules/coppermine/ ... /mavic.JPG
misschien ook wel handig hier
wat bedoel je hier mee? het is mij niet helemaal duidelijk ::)
Mario
-
heb je er geen verloop bij gekregen voor op het ventiel? tubeless kun je niet verbouwen.
die verloopjes zijn iig wel te krijgen,
maar een pomp kost ook maar 25 euro (redelijk goede bbb pomp) en hoevaak moet jij je band oppompen dan??/
Greetzz Koenie
maar een pomp kost ook maar 25 euro (redelijk goede bbb pomp) en hoevaak moet jij je band oppompen dan??/
Greetzz Koenie
Ik heb die verloopnippels op mijn D3.1 velgen. Wel oppassen dat je het dopje niet helemaal dichtschroeft dan. In het begin nooit last van luchtverlies, maar dan plots bijna leeg na een tochtje. Opgepompt, maar volgende dag weer plat. Eens gecontroleerd en toen bleek dat de lucht ontsnapte doordat het dopje van de verloopnippel tegen het gewone ventiel kwam. Ik heb ze erop gezet omdat het iets steviger oogde.
koenstantijn schreef:
heb je er geen verloop bij gekregen voor op het ventiel? tubeless kun je niet verbouwen.
Greetzz Koenie
1 van de 2 banden loopt heel langzaam leeg en heb vandaag verloopnippels gekocht en het werkt goed.
bedankt in ieder geval ;D
Jappe schreef:
Ik heb die verloopnippels op mijn D3.1 velgen. Wel oppassen dat je het dopje niet helemaal dichtschroeft dan. In het begin nooit last van luchtverlies, maar dan plots bijna leeg na een tochtje. Opgepompt, maar volgende dag weer plat. Eens gecontroleerd en toen bleek dat de lucht ontsnapte doordat het dopje van de verloopnippel tegen het gewone ventiel kwam. Ik heb ze erop gezet omdat het iets steviger oogde.
Ligt het nou aan mij ??? ??? ???
maar die verloopnipels schroef je alleen op je ventiel als je je banden wil oppompen!!! Dus als je daar mee klaar bent haal je ze er weer af?!?!?!
mzzls Gemini
Ik heb die verloop nippels ook altijd op m"n x-maxxen zitten. o.a. omdat het presta ventiel anders niet afgedekt zit en mij wat te fragiel is. Ik zou er voor kunnen kiezen om slechts 1 mee te nemen op 1 van beide wielen maar die 4 gram kunnen me echt ernstig niet boeien...
-
het is niet een messing verloop voor naar een normale huis tuin en keuken pomp zoals sommige denken maar een zwart verloop, eigenlijk gewoon een verdikking van het ventiel.
Maar als je band leegloopt moet je hem een keer opnieuw monteren en schoonmaken, dan zit er waarschijnlijk zand tussen de band en velg waardoor hij niet meer 100% afsluit.
Greetzz Koenie
Maar als je band leegloopt moet je hem een keer opnieuw monteren en schoonmaken, dan zit er waarschijnlijk zand tussen de band en velg waardoor hij niet meer 100% afsluit.
Greetzz Koenie
Die verloop nippels moet je er volgens mij wel vanaf draaien. Want die vier gram maakt niet uit. Maar die vier wordt wel meer (roterende kracht) omdat je dan een onbalans krijgt. Gevolg is dat je wiel dan kan gaan stuiteren bij hogere snelheid. en ut ziet niet uit....
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Mét verloopnippels ziet het er uit als een gewoon ventiel.
sorry hoor... maar is het niet makkelijker om zo"n bandenpomp ding op de compressor te hebben die gewoon op frans ventiel past??
mvg Ninko
mvg Ninko
Eindelijk een slimme opmerking wij hebben op het werk een pomp waar je alle 3 soorten frans auto en normaal gewoon mee kan oppompen nooit problemen met verloopnippels