SLR XP en 90kg
Moderator:Beheerders
Hoi,
Ik zit te overwegen een SLR XP te kopen, maar weeg 90 kg. Gaat dat goedkomen of is dat vragen om problemen ivm breken e.d.?
Rijd overigens wel op een Jekyll, dus dat zou moeten schelen...
Mazzel
Ik zit te overwegen een SLR XP te kopen, maar weeg 90 kg. Gaat dat goedkomen of is dat vragen om problemen ivm breken e.d.?
Rijd overigens wel op een Jekyll, dus dat zou moeten schelen...
Mazzel
Re:SLR XP en 90kg
Ik zou toch voor een ietwat steviger zadel gaan, ik weeg er 75 en heb precies hetzelfde zadel. Toch heeft ie het er soms zwaar onder te lijden, dus daarom deze conclusie.
Misschien iets dus...
Misschien iets dus...
Heb effe een mailtje naar Selle Italia gedaan, dit was hun antwoord. Grappig dat ze zeggen dat er nog nooit een zadel is gebroken vanwege gewicht
en dat zelfs de customer service het carbon zadel erg duur vindt ;D ;D
what they told you is ridiculous because all our saddles are tested
according to the ISO standards up to 200 kg.
Furthermore we never had one saddles that broke because of the weight.
The SLR is the n.1 saddle in the world: most sold and most used by pro
riders, so you shouldn"t have any concern.
The SLR is available in different versions so you need to select the right
model:
SLR 135 g. with tubular titanium rail (most used by pro riders)
SLR XP 165 g. with tubular vanox rail
SLR GELFLOW 220 g. with anatomical cut out (most sold)
SLR GENUINE GEL with gel insert (NEW)
SLR KIT CARBONIO 130 g. with carbon rail (NEW)
SLR CARBON 95 g. full carbon saddles (very expensive)
I hope you find this info helpful for your needs.
customer service
selle italia

what they told you is ridiculous because all our saddles are tested
according to the ISO standards up to 200 kg.
Furthermore we never had one saddles that broke because of the weight.
The SLR is the n.1 saddle in the world: most sold and most used by pro
riders, so you shouldn"t have any concern.
The SLR is available in different versions so you need to select the right
model:
SLR 135 g. with tubular titanium rail (most used by pro riders)
SLR XP 165 g. with tubular vanox rail
SLR GELFLOW 220 g. with anatomical cut out (most sold)
SLR GENUINE GEL with gel insert (NEW)
SLR KIT CARBONIO 130 g. with carbon rail (NEW)
SLR CARBON 95 g. full carbon saddles (very expensive)
I hope you find this info helpful for your needs.
customer service
selle italia
Die zijn gestoord.
[sub]Ik ook, maja :P[/sub]
Heb je al een keuze kunnen maken of niet?
Is een Fizik Nisene niet een optie?
[sub]Ik ook, maja :P[/sub]
Heb je al een keuze kunnen maken of niet?
Is een Fizik Nisene niet een optie?
Zit toch te denken aan die SLR XP. Kan ik nieuw kopen voor €60,- dus dat is niet te duur. Scheelt ook weer 100 gram aan mijn fiets, nu mijn buik nog ;D
weet niet hoe die vanox rail is, maar als je die wat sterkte kunt vegelijken met een slr 135 ben je na een keer rijden je zadel kwijt. Dat gaat echt breken.
Heb het zelf met 75 kilo twee keer voor elkaar gekregen. Op de weg kan het misschien, maar op het terrein heb je vaak hobbels waardoor je ineenkeer een klap krijgt op het zadel!!
Heb het zelf met 75 kilo twee keer voor elkaar gekregen. Op de weg kan het misschien, maar op het terrein heb je vaak hobbels waardoor je ineenkeer een klap krijgt op het zadel!!
Vergeet niet dat deze zadels (zeker de lichtere) gemaakt worden voor race (dus puur op de weg)
90 kilo zal dan geen enkel probleem zijn
selle italia vindt een gebroken zadel bij mtb dan ook niet liggen aan gewicht van de rijder.. maar verkeerd gebruik. (logisch?)
Als je het zadel voor mtb gaat gebruiken zou ik het absoluut afraden met 90 kilo.. als de rails niet doorbuigt, doet het dek het wel aan alle kanten (permanent). heb zelf dat probleem ook (slr Ti).. en ben niet eens zo zwaar (70 kilo).
Als deze het begeeft ga ik toch eens kijken naar iets stevigers
neemt niet weg dat het een ontzettend mooi zadel is
90 kilo zal dan geen enkel probleem zijn
selle italia vindt een gebroken zadel bij mtb dan ook niet liggen aan gewicht van de rijder.. maar verkeerd gebruik. (logisch?)
Als je het zadel voor mtb gaat gebruiken zou ik het absoluut afraden met 90 kilo.. als de rails niet doorbuigt, doet het dek het wel aan alle kanten (permanent). heb zelf dat probleem ook (slr Ti).. en ben niet eens zo zwaar (70 kilo).
Als deze het begeeft ga ik toch eens kijken naar iets stevigers
neemt niet weg dat het een ontzettend mooi zadel is

euyh, hebben jullie ook wel es gedacht aan het feit dat Selle Italia een heleboel zadelpennen ongeschikt vindt voor hun zadels.....
K heb zelf een SLR gel flow met zo"n Vanox ding eronder, en ben 85 kg....geen enkel probleem...
K heb zelf een SLR gel flow met zo"n Vanox ding eronder, en ben 85 kg....geen enkel probleem...
Heb Selle Italia nog een keer gemaild
of de SLR ook voor "off-road" MTB geschikt zijn....... Kortom ik ga der een kopen en als hij breekt deze persoon van customer service stalken ;D ;D ;D
all SLR models can be used either for road or for MTB.
customer service
selle italia

all SLR models can be used either for road or for MTB.
customer service
selle italia
Ik zou de mailtjes goed bewaren voor het geval ze gaan zeiken over garantie
want ze geven echt niet zomaar een nieuw zadel is mijn ervaring
greetz,
Big-Rick

want ze geven echt niet zomaar een nieuw zadel is mijn ervaring
greetz,
Big-Rick
Jappie schreef:
euyh, hebben jullie ook wel es gedacht aan het feit dat Selle Italia een heleboel zadelpennen ongeschikt vindt voor hun zadels.....
Das is mijn ogen ook BS... Iedere zadelpen heeft toch een vaste afstand tussen de klemmen waarmee hij de rails vast houdt?
Kan me echt niet voorstellen dat ze dat bij Selle Italia hebben gezegd...
De klemafstand kan toch verschillen! Naarmate de afstand kleiner wordt zal er meer gewrikt kunnen worden, wat dan weer minder goed is voor je zadeltje.
@ Dn Helle: Kijk voor de grap es op de doos en lees de gebruikershandleiding die je bij een nieuw zadel krijgt....
En ja, klemmen verschillen...
Jappie schreef:
@ Dn Helle: Kijk voor de grap es op de doos en lees de gebruikershandleiding die je bij een nieuw zadel krijgt....
D"n Helle loopt naar garage, pakt doos van Selle Italia: opent em, geen gebruikshandleiding. D"n Helle sloopt daarna bijna de hele doos. Conclusie: geen handleiding. Alleen wat gezeik over dat ze de beste zadels maken enzo.
De klemafstand, bedoelen jullie daarmee de afstand breed of in de lengte?
en de dikte van de rails...
D"n Helle loopt naar garage, pakt doos van Selle Italia: opent em, geen gebruikshandleiding. D"n Helle sloopt daarna bijna de hele doos. Conclusie: geen handleiding. Alleen wat gezeik over dat ze de beste zadels maken enzo
D"n Helle had als surfer beter even op internet kunnen kijken ipv op de doos (dat je "em sowieso nog hebt liggen)

Op http://www.selleitalia.com/products/sch ... ?itemid=30 staat een heel verhaal over de zadels. Ergens rond het midden begint een stukje getiteld "rail criteria" kijk daar even.....
Eej, hoe kom jij op die site van selle italia? Bij mij doet ie het al 2 maanden niet!
Slim surfen... ;D
Ze hebben alleen de startpage van de site aangepast. Als je dus naar www.selleitalia.com surft krijg je de melding dat de nieuwe site morgen weer online gaat.
Als je echter bv naar www.selleitalia.com/products surft werkt hij gewoon. Dit trucje werkt wel vaker
Ze hebben alleen de startpage van de site aangepast. Als je dus naar www.selleitalia.com surft krijg je de melding dat de nieuwe site morgen weer online gaat.
Als je echter bv naar www.selleitalia.com/products surft werkt hij gewoon. Dit trucje werkt wel vaker

RAIL CRITERIA:
None of the materials have a rider weight limit! They will all work extremely well used in a normal course of riding.
Most riders have problems with bending or breaking rail: a) when impacting the saddle during landing after becoming airborne! The earth won"t move or give so the saddle must.
This usually happens during aggressive MTB riding when the bike gets airborne, the riders foot slips off the pedal/rider loses balance/or ? and the rider impacts the seat when the bike hits the ground.
Bent rails can even happen when road bikers "jump" a pot hole/curb/railroad tracks/? and don"t time the jump correctly impacting the saddle.
b) Stress riser caused by the seat post cradle (sharp edge of the seat post cradle creates stress riser which will eventually cause the rail to break.)
As with most things that can bend or break (stems/handlebars/rims/seat rails), the riders riding technique or riding circumstance when it bends/breaks has more to do with durability than the product material.
The advantages of Titanium are it is lighter and it flexes more than other materials. The advantages of Cr/Mo and/or Manganese are they are lighter and flex more than steel.
Tsjah...
Heb je em nu gekocht of niet?