vakantie tussen Briancon en Guillestre
Moderator:Beheerders
In juni ga wij op vakantie tussen Briancon en Guillestre, ik wil daar gaan mountainbiken. ik ben opzoek naar routes in dat gebied. Maar ik er geen vinden. ???
Wie kan mij daarbij helpen???????????????????????????
Hans ???
Wie kan mij daarbij helpen???????????????????????????
Hans ???
Re:vakantie tussen Briancon en Guillestre
Col du Parpaillon schijnt zeer mooi te wezen om tegen omhoog te fietsen, en naar beneden natuurlijk
Georganiseer reizen kun je in die omgevening ook wel boeken bij meerdere instanties.

Georganiseer reizen kun je in die omgevening ook wel boeken bij meerdere instanties.
Google op VTT, Guillestre, Briancon, volop te vinden.
-
Zonder gids ga je daar niet echt op de mooie paden terechtkomen. Het is een lastig gebied om goed de weg te kunnen vinden. Goede kans dat je alleen maar op suffe paden terechtkomt.
de afdaling van Vars naar Embrun (niet ver van Guillestre) was wel grappig, maar inderdaad: de mooiste paadjes kom je niet. Je hebt meer kans om de wandelpaden doordeweeks te pakken, dat komt al meer in de buurt van het singletrackgevoel.
Met een gedetailleerde kaart kom je lijkt mij ook al heel ver.
Heb ooit een keer een foto gezien waar een mountainbikeroutebordje opstond met de plaats Embrun, dus er zijn volgens mij wel uitgezette routes in die omgeving, of dat de mooiste paden zijn geen idee. Zal ff proberen de foto te zoeken.
Heb ooit een keer een foto gezien waar een mountainbikeroutebordje opstond met de plaats Embrun, dus er zijn volgens mij wel uitgezette routes in die omgeving, of dat de mooiste paden zijn geen idee. Zal ff proberen de foto te zoeken.
-
De uitgezette routes kun je ook met de cyclocrosser rijden. Daar heb je geen mtb bij nodig. De brute paden zijn in die ongeving echt geweldig goed, maar het zijn echt alleen wandelpaden. Probleem is dat niet alle wandelpaden fietsbaar zijn, je moet het dus echt weten.
mmh ik ben daaro ook geweest, in G op de camping gestaan etc...
vanaf Vars afdalen naar G, zelfs motoren inhalen! damn das kicken, vervolgens heb je een half uur een ruis in je oren van de wind in je helm haha...
zane
vanaf Vars afdalen naar G, zelfs motoren inhalen! damn das kicken, vervolgens heb je een half uur een ruis in je oren van de wind in je helm haha...
zane