Re:Bergrace Tandem 6 juni
Moderators:JJ, Beheerders
-
Hallo Tandemers,
Dit jaar is er weer de mogelijkheid om met de tandem mee te doen met de Bergrace in Arnhem op 6 juni. Er is GEEN apart klassement, maar we mogen wel gewoon meedoen.
Ik rijd voor 90% zeker de 75minuten met mijn Deutsche Kumpel Rudi op zijn Pedal-Power.
Het rondje is voor ons tandems zeker niet makelijk, maar in principe moeten we net zo veel/weinig lopen als de solo"s. De trap is in ieder geval goed te doen, mocht dat een probleem lijken
Dus: Komt allen (en koopt Neerlandsche waar, ofzo)! Ik ben benieuwd hoeveel dubbelaars er straks in het startvak staan. Inschrijven via www.bergrace.nl
Groeten, Lars.
Dit jaar is er weer de mogelijkheid om met de tandem mee te doen met de Bergrace in Arnhem op 6 juni. Er is GEEN apart klassement, maar we mogen wel gewoon meedoen.
Ik rijd voor 90% zeker de 75minuten met mijn Deutsche Kumpel Rudi op zijn Pedal-Power.
Het rondje is voor ons tandems zeker niet makelijk, maar in principe moeten we net zo veel/weinig lopen als de solo"s. De trap is in ieder geval goed te doen, mocht dat een probleem lijken
Dus: Komt allen (en koopt Neerlandsche waar, ofzo)! Ik ben benieuwd hoeveel dubbelaars er straks in het startvak staan. Inschrijven via www.bergrace.nl
Groeten, Lars.
-
Patricia & ik komen ook en we hebben er zin in....!!!
TB
TB
Tallboy schreef:
Patricia & ik komen ook en we hebben er zin in....!!!
TB
Haha, lekker scheuren met de C"dale

Wij komen ook, maar dan als toeschouwers & toejuichers.
-
ggggggggggggggggggggggggggezellig ;D
Groeten, Lars
Groeten, Lars
Die 75 km., die start toch om 14.00 uur? En rijden Tallboy & Patricia deze afstand ook?
-
dubbelop schreef:
Die 75 km., die start toch om 14.00 uur? En rijden Tallboy & Patricia deze afstand ook?
lezen Marten!!
misschien ben je aan een nieuwe bril toe?
75 MINUTEN knallen ipv 75 KM
En ja, zondag en maandag gaan we alvast even parcours verkennen.
TBB
Tall Boy Bram schreef:
lezen Marten!!
misschien ben je aan een nieuwe bril toe?
75 MINUTEN knallen ipv 75 KM
TBB
Oeps, fout geschreven, niet fout gelezen

- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Tall Boy Bram schreef:
Dat zou ik dus niet doen, wil je volgend jaar weer op deze lokatie deze wedstrijd kunnen rijden. Bij teveel klachten van omwonenden krijgt Burgersdijk geen toestemming meer om de wedstrijd te organiseren, dus buiten de wedstrijd dag is het parcours off limit voor bikers..
-
hallohallo,
de 75 MINUTEN ( ;D) start inderdaad om 14u. De 150 minuten start een paar minuten later.
Hans Burgersdijk gaf me de tip om de 105 minuten te rijden om 10u. Het is dan rustiger. Want vanaf 14u verwacht hij 350 bikers tegelijk op het parcours....
Een goed punt ter overweging natuurlijk. Ik ga het ff met mijn achterrijder overleggen, maar 105 lijkt me voor onze persoonlijke combi wellicht een beetje lang...
Groeten, Lars
En JJ heeft gelijk: verkennen betekent met een beetje pech het verbod op de bergrace. Niet doen dus!!!!
de 75 MINUTEN ( ;D) start inderdaad om 14u. De 150 minuten start een paar minuten later.
Hans Burgersdijk gaf me de tip om de 105 minuten te rijden om 10u. Het is dan rustiger. Want vanaf 14u verwacht hij 350 bikers tegelijk op het parcours....
Een goed punt ter overweging natuurlijk. Ik ga het ff met mijn achterrijder overleggen, maar 105 lijkt me voor onze persoonlijke combi wellicht een beetje lang...
Groeten, Lars
En JJ heeft gelijk: verkennen betekent met een beetje pech het verbod op de bergrace. Niet doen dus!!!!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
De Lars Cuevas schreef:
Zou ik doen, loop je de kans ingehaald te worden door een stel luidruchtige singlespeeders ;D
ingehaald??

-
hmmm kiezen tussen 2 kwaden dus... ;D
Maar misschien is het wel verstandig om alle FREAKS, te weten tandem/Singles tegelijk te laten rijden. Hebben we dat tenminste gelijk gehad. ;D
Zijn er overigens mensen die met een Singlespeed-tandem meerijden!?
En ik denk dat de snelste singler ons wel kan lappen binnen 105 minuten: De enige plek waar ik namelijk van plan ben om tijd te winnen op de solos is de trap bergaf ;D
Groeten, Lars
Maar misschien is het wel verstandig om alle FREAKS, te weten tandem/Singles tegelijk te laten rijden. Hebben we dat tenminste gelijk gehad. ;D
Zijn er overigens mensen die met een Singlespeed-tandem meerijden!?

En ik denk dat de snelste singler ons wel kan lappen binnen 105 minuten: De enige plek waar ik namelijk van plan ben om tijd te winnen op de solos is de trap bergaf ;D
Groeten, Lars
De Lars Cuevas schreef:
Zijn er overigens mensen die met een Singlespeed-tandem meerijden!?![]()
Groeten, Lars
Nee, maar wat een goed idee! Kwil dan wel als stoker meerijden!

"Nee" als in "nou, dat lijkt me niet, want ik heb er nog nooit een gezien"....
Maar als ik nou het achterwiel uit de 1FG haal en in de Los Dos steek.....
Nou, volgende keer dan maar
Maar als ik nou het achterwiel uit de 1FG haal en in de Los Dos steek.....
Nou, volgende keer dan maar

-
@ Tall Boy:
Wat vinden jullie van het idee om met de 2 tandems gewoon om 10u plaats te nemen achter de singlespeeds? Zij rijden om 10u03 een wedstrijd in een wedstrijd van 75 minuten, wellicht kunnen wij in diezelfde tijd meerijden. Is wellicht handiger dan om14u starten.
Ik heb Hans Burgersdijk al even een mailtje gestuurd om te vragen wat hij van het idee vind. En mijn achterrijder weet het ook nog niet trouwens
Groeten, Lars
Wat vinden jullie van het idee om met de 2 tandems gewoon om 10u plaats te nemen achter de singlespeeds? Zij rijden om 10u03 een wedstrijd in een wedstrijd van 75 minuten, wellicht kunnen wij in diezelfde tijd meerijden. Is wellicht handiger dan om14u starten.
Ik heb Hans Burgersdijk al even een mailtje gestuurd om te vragen wat hij van het idee vind. En mijn achterrijder weet het ook nog niet trouwens

Groeten, Lars
-
Ik had het er net vanochtend over met Patricia. Die vond de 75 minuten wel wat kort om daar nou voor de auto te pakken. Dus of we niet gewoon per tandem van Langbroek naar Arnhem konden rijden, daar kijken of het parkours leuk is (heeft niemand een plattegrondje of foto"s, is het overal voor een tandem goed te rijden en zitten er geen "kruip-sluip-homo-paadjes" [ ook wel Single Track genoemd] tussen?), indien goedgekeurd door mevrouw de directrice rijden we mee en dan weer naar huis per tandem. Dan hebben we het over een afstand van pakweg 45 km heen en 45 km terug + "wedstrijd".
Als we dan om 10:00 aanwezig moeten zijn wordt het wel weer nog vroeger aanwezig zijn.
Ik zal het vanavond bespreken met haar.
Tall Boy Bram
Als we dan om 10:00 aanwezig moeten zijn wordt het wel weer nog vroeger aanwezig zijn.
Tall Boy Bram
-
uh... je kent het parcours niet?! Onwetende...
Het is zeker heftig genoeg om te rijden! Het is een kronkelig parcours midden in Arnhem, in stadspark Klarendal. Klinkt niet zo spannend, maar dat is het wel:
circa 6 kilometer op en af, door het bos, langs de velden, echt tof! En, het mooiste... Een beruchte lange trap waar je ook met de tandem prima naar beneden kan batsen ;D ;D ;D ;D
Het hele parcours is op 2 punten na met de tandem te doen, te weten.
- Hekje halverwege betekent afstappen
- 2e trap op lopen (maar dat moet iedereen)
Als je meedoet zul je er zeker geen spijt van krijgen, dat beloof ik je...
En reken er op dat je meestal 75 minuten plus een ronde rijdt. 105 minuten komt dan al gauw uit op 120 minuten... Ik rijd met een blinde achterrijder van circa 100 kilo, dus ik vind 75 minuten wel genoeg, zeg maar ;D
Nogmaals: dit idee van 75 minuten sochtends is nog slechts een idee van mijn kant. Hans Burgersdijk heeft nog niet gereageerd, maar hem kennende kan dat allemaal wel geregeld worden, denk ik.
Groeten, Lars

circa 6 kilometer op en af, door het bos, langs de velden, echt tof! En, het mooiste... Een beruchte lange trap waar je ook met de tandem prima naar beneden kan batsen ;D ;D ;D ;D
Het hele parcours is op 2 punten na met de tandem te doen, te weten.
- Hekje halverwege betekent afstappen
- 2e trap op lopen (maar dat moet iedereen)
Als je meedoet zul je er zeker geen spijt van krijgen, dat beloof ik je...
En reken er op dat je meestal 75 minuten plus een ronde rijdt. 105 minuten komt dan al gauw uit op 120 minuten... Ik rijd met een blinde achterrijder van circa 100 kilo, dus ik vind 75 minuten wel genoeg, zeg maar ;D
Nogmaals: dit idee van 75 minuten sochtends is nog slechts een idee van mijn kant. Hans Burgersdijk heeft nog niet gereageerd, maar hem kennende kan dat allemaal wel geregeld worden, denk ik.
Groeten, Lars
-
Ooit, toen ik nog een kleine jongen was (nou jah, bij wijze van spreken dan) heb ik wel eens meegedaan in Arnhem, het enige dat ik me herrinner is de trap en de inschrijvingsplek.
TBB
TBB
-
Tall Boy Bram schreef:
indien goedgekeurd door mevrouw de directrice rijden we mee en dan weer naar huis per tandem. Dan hebben we het over een afstand van pakweg 45 km heen en 45 km terug + "wedstrijd".
Tall Boy Bram
En, wat heeft hare majesteit in haar oneindige wijsheid besloten?

Is wel handig om uiterlijk morgen aan Hans door te geven wat er gaat gebeuren.
Groeten, Lars
-
Wij vinden het fijn om zo te worden aangesproken. Onze achternaam luidt niet voor niets "Koenig" in het Duits afkomsting van Konig met de puntjes op de O. Wij denken dat het goed is u hierbij tot officiële "tandemwedstrijd-regelneef-lakei"De Lars Cuevas schreef: En, wat heeft hare majesteit in haar oneindige wijsheid besloten?

Graag komen wij en mijn bediende, de uw wel bekende Tall Boy Bram, de wedstrijd opleuken. Wij verwachten natuurlijk met de nodige egards bediend te worden. Zoals natuurlijk de rode loper overal over het parkours. Want u denkt toch niet dat wij vieze banden willen krijgen?!

Wij groeten u!

Hare Majesteit
-
Deze Lars-kei staat tot uw dienst.
Maar, permissie om vrij te praten: Alwie zich een mountain-majesteit laat noemen, kan natuurlijk niet vies zijn van een beetje eerlijke aardse modder. U zult het moeten doen met een zandloper... ;D
Even praktisch: jullie kunnen zowel om zijn om 10 uur rijden als om 14? Mijn voorkeur gaat uit naar 10u, 75minuten en starten met de Singles
Mijn achterrijder weet morgen zeker of hij al om 10u kan starten . Hij moet uit Duitsland komen en heeft altijd een chauffeur nodig, vandaar.
Mocht 10 u niet lukken, dan wordt het gewoon de 75 minuten van 14u.
Ik stel voor om het morgen definitief te maken, ook naar Hans toe.
Voor eeuwig de uwe, Lars
Maar, permissie om vrij te praten: Alwie zich een mountain-majesteit laat noemen, kan natuurlijk niet vies zijn van een beetje eerlijke aardse modder. U zult het moeten doen met een zandloper... ;D
Even praktisch: jullie kunnen zowel om zijn om 10 uur rijden als om 14? Mijn voorkeur gaat uit naar 10u, 75minuten en starten met de Singles
Mijn achterrijder weet morgen zeker of hij al om 10u kan starten . Hij moet uit Duitsland komen en heeft altijd een chauffeur nodig, vandaar.
Mocht 10 u niet lukken, dan wordt het gewoon de 75 minuten van 14u.
Ik stel voor om het morgen definitief te maken, ook naar Hans toe.
Voor eeuwig de uwe, Lars
-
Wij accepteren uw aanbod en zullen onze opwachting maken wanneer het u uitkomt. Is dat niet een stukje on-majesteitse nederigheid!?
Wel zien wij graag een zandloper over het befaamde hekje gelegd worden zodat wij niet hoeven af te stappen!
Bij geslaagd evenement maakt u misschien wel kans om een lintje te krijgen.
Wij groeten u!
Hare Majesteit
Wel zien wij graag een zandloper over het befaamde hekje gelegd worden zodat wij niet hoeven af te stappen!

Bij geslaagd evenement maakt u misschien wel kans om een lintje te krijgen.

Wij groeten u!

Hare Majesteit
-
damn... Heute keine nachrichten von Rudi... So much for Deutsche Pünktlichkeit
:P
Had graag vandaag het e.e.a. kort willen sluiten, maar kom er morgen op terug. En anders rijd ik die tandem wel in mijn 1tje naar de finish...
Groeten, Lars
PS: Prachtig aanbod, maar lintjes zijn aan mij niet besteed: Tubeless rijder...

Had graag vandaag het e.e.a. kort willen sluiten, maar kom er morgen op terug. En anders rijd ik die tandem wel in mijn 1tje naar de finish...
Groeten, Lars
PS: Prachtig aanbod, maar lintjes zijn aan mij niet besteed: Tubeless rijder...
-
Als we nog mogen kiezen tussen 10:00 en 14:00 uur dan toch graag voor die laatste. Het wordt erg mijl op 7 als we om 10 uur moeten rijden. Aangezien we per tandem komen en bij mij vertrekken en nog ter plaatse het parkours moeten verkennen is 10:00 misschien erg vroeg.
Nogmaals als het niet anders kan dan gewoon 10:00 uur.
Tall Boy Bram
Nogmaals als het niet anders kan dan gewoon 10:00 uur.
Tall Boy Bram
-
uhmmm met een beetje pech ben ik zelfs niet met de tanem... Rudi heeft alles geprobeerd maar kan geen chauffeur vinden... Hij zoekt nog ff verder, maar denkt dat het niet meer gaat lukken. ;D ;D ;D ;D ;DBALEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Oftewel, Scheisse, zogezegd...
Is voor jullie ook klote, want ik kan niks zeker zeggen. Dus kies maar. Als het lukt met Rudi zien we wel wat we doen.
Lintje kan ik nu wel helemaal vergeten denk ik
Groet, Lars
Oftewel, Scheisse, zogezegd...
Is voor jullie ook klote, want ik kan niks zeker zeggen. Dus kies maar. Als het lukt met Rudi zien we wel wat we doen.
Lintje kan ik nu wel helemaal vergeten denk ik

Groet, Lars
-
14:00 uur, dat is duidelijk.
We zullen er dan wel rond 13:00 uur zijn. Hoe herken je ons? Tall & Small.
We zullen er dan wel rond 13:00 uur zijn. Hoe herken je ons? Tall & Small.