2006 Specialized P2
Moderator:Beheerders
Naar aanleiding van:
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=22677
Ik ben dus opzoek naar een fiets die 4X aankan, dirt jumps en de lokale trails aankan.
Ik kwam uit op de P2, misschien zijn er andere suggesties van max 1000,-
In het mbt.nl topic werd gezegd dat de P2 toch vrij zwaar was voor 4X. Er zijn nog wel andere bikes zoals: Scott Voltage of Ghost Dual en natuurlijk Kona Stuff of Scrap en ook nog en GT Ruckus 2.0 en de Santos4X. Neig nog steeds naar de P2, is deze echt zo zwaar voor 4X? Ik rij nu gewoon op een simpele XC-er dus ik moet sowieso eerst aan het hogere gewicht wennen. Tips en commentaar is welkom! Zou ik toch voor een andere dan de P2 moeten gaan? Laat het aub horen.
Specs van de P2: http://www.specialized.com/bc/SBCBkMode ... b=techspec
Martijn
http://www.mountainbike.nl/forum/viewtopic.php?t=22677
Ik ben dus opzoek naar een fiets die 4X aankan, dirt jumps en de lokale trails aankan.
Ik kwam uit op de P2, misschien zijn er andere suggesties van max 1000,-
In het mbt.nl topic werd gezegd dat de P2 toch vrij zwaar was voor 4X. Er zijn nog wel andere bikes zoals: Scott Voltage of Ghost Dual en natuurlijk Kona Stuff of Scrap en ook nog en GT Ruckus 2.0 en de Santos4X. Neig nog steeds naar de P2, is deze echt zo zwaar voor 4X? Ik rij nu gewoon op een simpele XC-er dus ik moet sowieso eerst aan het hogere gewicht wennen. Tips en commentaar is welkom! Zou ik toch voor een andere dan de P2 moeten gaan? Laat het aub horen.
Specs van de P2: http://www.specialized.com/bc/SBCBkMode ... b=techspec
Martijn
Re:2006 Specialized P2
Een Ruckus is echt wel een heele fijne fiets voor waar jij hem wil gebruiken hoor. Ik rijd er zelf al 3 jaar op bijna. En het frame weegt 2.2 kg dus niet veel voor dat gebruik. Een Nicolai bmtxb weegt al 3.2 kg net als een gimp maar ja die moet je daar ook niet voor gebruiken. Voor wedstrijd gebruik zou ik het in de 2.0 kg + range houden.
Der zijn hier nog zo"n 3 rijders met een Ruckus, ikke zelf een O2 1.0 model en ze vinden hem allemaal super rijden. Niet te stijf , zodat je er toch comfortabel op kan rijden. De mijne is niet zo licht opgebouwd, maar ik doe er alles mee, dus ik wil geen concessies aan stevigheid en duurzaamheid doen. Maarre hij is al een stuk lichter dan voorheen. Ik kan er ervt ene starre voorvork ingooien als ik ga trainen op de bmx baan. En dat scheelt alweer 3 kilo.
Ik denk dat me fiets een kilo of 14 is, maar precies weet ik het niet.
Maakt me ook vrij weinig uit. Maar voor wedstrijdrijden zou ik er wel lichtere wielen op willen hebben, dat merk je toch wel goed.
Der zijn hier nog zo"n 3 rijders met een Ruckus, ikke zelf een O2 1.0 model en ze vinden hem allemaal super rijden. Niet te stijf , zodat je er toch comfortabel op kan rijden. De mijne is niet zo licht opgebouwd, maar ik doe er alles mee, dus ik wil geen concessies aan stevigheid en duurzaamheid doen. Maarre hij is al een stuk lichter dan voorheen. Ik kan er ervt ene starre voorvork ingooien als ik ga trainen op de bmx baan. En dat scheelt alweer 3 kilo.
Ik denk dat me fiets een kilo of 14 is, maar precies weet ik het niet.
Maakt me ook vrij weinig uit. Maar voor wedstrijdrijden zou ik er wel lichtere wielen op willen hebben, dat merk je toch wel goed.
Ik ben niet van plan om ook echt 4X wedstrijden te gaan rijden. Paar vrienden ik willen zodra Bergenschoek en Groningen open zijn daar eens gaan kijken 4-crossen. Wordt dan wel de eerste keer. Dus vandaar dat ik een fiets zoek die wat 4X voor de fun aankan en waaarmee ik licht freeride werk kan doen en jumps.
Martijn
Martijn
Ik zit zelf ook te denken aan de P2, ik wil er ook niet teveel geld aan uitgeven want XC blijft bij mij voorop staan. Met de P2 weet je wel dat je een dijk van een frame in huis haalt. Heb nu al een paar keer op een wat oudere P3 kunnen jakkeren en dat bevalt me prima. Ik denk dat het een fiets is die bij mijn rijstijl past. het enige wat ik bij de P2 zou willen veranderen is de shifter, cassette en ketting en evt derailleur, een stapje hoger is wat duurzamer naar mijn idee. Kan het altijd eerst nog kapot gaan rijden natuurlijk en dan pas vervangen.
Conclusie: het lijkt mij wel wat.
Conclusie: het lijkt mij wel wat.
Ik zou me niet te druk maken om het gewicht, uiteindelijk gaat erom hoe de bike aanvoeld en reageert op jouw stuurkunsten.
vooral omdat je niet te serieus wil racen, maar meer voor de fun lekker wil crossen. Na een tijdje ben je helemaal gewend aan de bike en dan merk je het gewicht niet meer
en zo ontzettend zwaar is ie niet, heb ergere monsters in me handen gehad.
Met de specialized heb je zekerz een frame met kwaliteit, maar der zijn genoeg alternatieven.
dus conclussie: je doet er nie verkeerd aan met de specialized, maar er zijn nog tig andere merken
Greetz S.
vooral omdat je niet te serieus wil racen, maar meer voor de fun lekker wil crossen. Na een tijdje ben je helemaal gewend aan de bike en dan merk je het gewicht niet meer

Met de specialized heb je zekerz een frame met kwaliteit, maar der zijn genoeg alternatieven.
dus conclussie: je doet er nie verkeerd aan met de specialized, maar er zijn nog tig andere merken

Greetz S.
-
Als je begint met 4x hoef je je nog geen zorgen te maken over gewicht, ga eerst maar eens techniek ontwikkelen en zorg dat je de fiets die je ervoor gebruikt, wat voor 1 het ook mag zijn, goed onder controle heb, als je dat allemaal doorhebt kan je pas gaan kijken naar finetunen van je materiaal en gewicht besparen enzo.