OPLICHTING, nee toch wel !!!!!!!

Lekker gereden, flink gecrashed, gewoon een vette roddel? Ga naar binnen en vertel je sterke mountainbikeverhalen in het Café.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Z-Blocker
OPLICHTING, nee toch wel !!!!!!!

Bericht door Z-Blocker » wo feb 08, 2006 11:39 am

Deze advertentie is oplichting, dus trap er niet in!!!
De kerel die de Santa Cruz zogezegd verkoopt stuurde me het volgende nadat ik had gestuurd dat ik geintesseerd was:
Hi,
I'm at present working in Italy on board of an offshore vessel.
Even here we have internet connection as you can see.
The item is at a shipping company I can let you test it for 5 days if you want.I will pay the shipping cost too.Just let me know if you want to buy it and give me your shipping address and name.
Thanks and I will wait your reply.
Natuurlijk wil ik een vpfree testen voor 5 dagen dus ik zeg dat het een heel goed idee is en vraag hem hoe we dat dan gaan regelen ook al vond ik het al heel louche. Hij stuurt me dit:

Check how www.avadelivery.com works, register with them and start the transaction if you want to buy it. That is the shipping company that we will use. Put my email address at the partner email address.
Thanks
Ik lees dus op de site hoe het werkt en blijkbaar is het de bedoeling dat ik geld stort op de rekening van een derde partij (die avadelivery dus) en dat na controle, het item :) naar me toe word gezonden. Als ik wat ga zoeken op het internet over dit bedrijf is er absoluut niks over te vinden natuurlijk. Met andere woorden dit is allemaal opgezet om mensen het geld uit de zakken te kloppen. Om te testen zeg ik dat ik niet akkoord ben om geld van te voren op te sturen zonder iets te zien van de fiets en dan hoor je plots niets meer. Die kerel die de posts doet is dus ne vettigen das die ze beter opsluiten. OPGEPAST dus!!!!!

Z.

msxx
Contacteer:

Bericht door msxx » wo feb 08, 2006 12:27 pm

Goede tip uiteraard, maar niettemin is dit een bekende oplichtingstruc...

Kan niet genoeg voor gewaarschuwd worden!

Aan de andere kant... een VPFree voor 850 euro zou al genoeg belletjes moeten doen rinkelen...

les alpes

Bericht door les alpes » wo feb 08, 2006 1:02 pm

je krijgt zowel een 5th als een DHX, handig :lol:

Z-Blocker

Bericht door Z-Blocker » wo feb 08, 2006 1:31 pm

msxx schreef:Goede tip uiteraard, maar niettemin is dit een bekende oplichtingstruc...

Kan niet genoeg voor gewaarschuwd worden!

Aan de andere kant... een VPFree voor 850 euro zou al genoeg belletjes moeten doen rinkelen...
Mijn belletje rinkelde wel onmiddelijk maar sommige mensen kennen ook de prijs niet natuurlijk.

Z.

sherlock
Contacteer:

Bericht door sherlock » wo feb 08, 2006 2:47 pm

Ongeveer hetzelfde is bij mij geprobeerd. Ik had een tijdje terug een XC fiets te koop onder het kopje: Goedkoop XC rijden.

Na een aantal reacties waar nietsuit kwam was er een vent uit Engeland die 'm per direct wilde kopen voor het gevraagde bedrag. Dat moest als volgt gaan:
Hij had nog een 'klant' in Nederland waarvan hij nog geld kreeg. Die zou mij dat geld betalen en zijn zakenwaarnemer zou de fiets op komen halen.

Yeah right 8)

Ik heb maar gezegd dat ie dat weekend verkocht was. Ik heb 'm nog dus als iemand interesse heeft :D

Z-Blocker

Deze ook

Bericht door Z-Blocker » vr feb 10, 2006 9:50 am

Deze is van dezelfde oplichter!

Z.

Pogo
Contacteer:

Bericht door Pogo » za feb 11, 2006 1:18 am

Dit stond ook op mountainbike.nl en naar aanleiding daarvan kwam er een bericht over gestolen Kona's. Ik heb toen die gasten van Kona gemaild dat er Kona's te koop stonden nw in doos en die hebben dat ook uitgezocht maar zeiden ook dat het puur oplichters waren...

Toch zuur als je erin trapt...

Plaats reactie