xtr 2007
Moderator:Beheerders
Op strikte voorwaarde dat ik de foto's niet publiceer tot nader order heb ik fotos gezien van de proto versie van de nieuwe XTR 2007 groep. We hadden ze 2 weken terug willen publiceren, maar we zijn met klem bevolen dit niet te doen. Jammer.. dan maar geen scoop. Kan het toch niet laten eea wat uit te lichten;
STI grepen
De nieuwe STi shifter/remgrepen zijn in mijn ogen een heel stuk beter/mooier dan de huidige versies die mij erg lomp over komen. Hoe ze in de praktijk uitpakken is nog even afwachten uiteraard, maar de proto's zien er goed uit. Het olieresevoir hangt dit maal min of meer onder/achter je stuur en de hendel zelf is veel slanker geworden. De remcilinder staat haaks op de remhendel en is tevens het scharnierpunt voor het schakelen. De hydraulische leiding komt nu haaks uit het reservoir van achteruit het stuur en wijst licht naar voren. Geen grote 'doos' meer op je remhendel, wat er véél strakker uit ziet. Alle 'kwetsbare delen' zijn min of meer naar veiligere plaatsen verhuisd (onder/achter het stuur).
Derailleurs
De achterderailleur zal de trend van de XT en LX volgen wat looks betreft. De parallellogram platen van de derailleur zijn opengewerkt in een soort 'x' vorm en zal dus verkrijgbaar zijn in een normale én RapidRise uitvoering.
Voorderailleur krijgt min of meer hetzelfde wijzigingenpakket en is volledig nieuw. Leuk detail; de proto groep heeft een voorderailleur met een hoge klemband (downswing dus).
Cranks
De cranks blijven voorlopig van alu en de bladen zijn onderhanden genomen zoals links/rechts al te lezen valt. Middenblad zal een combinatie zijn van een carbon lichaam met een titanium tandprofiel er om heen. De cranks zelt zijn optisch licht gewijzigd ten opzichte van de huidige versie echter heeft men de spider niet meer zover door laten lopen als nu het geval is. De spider houdt op op de plaats waar het middenste tandwiel bevestigd zit. Het buitenblad is wel zodanig gevormd dat het één geheel lijkt te vormen met de spider wat vormen betreft. Voor de heren tandwielfabricanten weer een nieuwe uitdaging om wat passends te maken. De proto versie lijkt voorzien te zijn van Torx bouten... Ik hoop eigenlijk dat de productie versie gewone bouten krijgt. Daarover is nog niets bekend helaas.
Remmen
Over de remmen niet veel extra's op looks na. De remschijven zijn voorzien van een grotere alu spider die gebogen loopt. Er is spraken geweest van het 'floating' worden van deze schijven, maar zo te zien lijkt dit niet het geval te zijn. De remklauw zelf lijkt vrijwel ongewijzigd ten opzichte van de huidige versie.
STI grepen
De nieuwe STi shifter/remgrepen zijn in mijn ogen een heel stuk beter/mooier dan de huidige versies die mij erg lomp over komen. Hoe ze in de praktijk uitpakken is nog even afwachten uiteraard, maar de proto's zien er goed uit. Het olieresevoir hangt dit maal min of meer onder/achter je stuur en de hendel zelf is veel slanker geworden. De remcilinder staat haaks op de remhendel en is tevens het scharnierpunt voor het schakelen. De hydraulische leiding komt nu haaks uit het reservoir van achteruit het stuur en wijst licht naar voren. Geen grote 'doos' meer op je remhendel, wat er véél strakker uit ziet. Alle 'kwetsbare delen' zijn min of meer naar veiligere plaatsen verhuisd (onder/achter het stuur).
Derailleurs
De achterderailleur zal de trend van de XT en LX volgen wat looks betreft. De parallellogram platen van de derailleur zijn opengewerkt in een soort 'x' vorm en zal dus verkrijgbaar zijn in een normale én RapidRise uitvoering.
Voorderailleur krijgt min of meer hetzelfde wijzigingenpakket en is volledig nieuw. Leuk detail; de proto groep heeft een voorderailleur met een hoge klemband (downswing dus).
Cranks
De cranks blijven voorlopig van alu en de bladen zijn onderhanden genomen zoals links/rechts al te lezen valt. Middenblad zal een combinatie zijn van een carbon lichaam met een titanium tandprofiel er om heen. De cranks zelt zijn optisch licht gewijzigd ten opzichte van de huidige versie echter heeft men de spider niet meer zover door laten lopen als nu het geval is. De spider houdt op op de plaats waar het middenste tandwiel bevestigd zit. Het buitenblad is wel zodanig gevormd dat het één geheel lijkt te vormen met de spider wat vormen betreft. Voor de heren tandwielfabricanten weer een nieuwe uitdaging om wat passends te maken. De proto versie lijkt voorzien te zijn van Torx bouten... Ik hoop eigenlijk dat de productie versie gewone bouten krijgt. Daarover is nog niets bekend helaas.
Remmen
Over de remmen niet veel extra's op looks na. De remschijven zijn voorzien van een grotere alu spider die gebogen loopt. Er is spraken geweest van het 'floating' worden van deze schijven, maar zo te zien lijkt dit niet het geval te zijn. De remklauw zelf lijkt vrijwel ongewijzigd ten opzichte van de huidige versie.
---www.cjmedia.nl---
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Wat zijn we weer brave Nederlanders. En zometeen weer een link naar een andere site plaatsen die de scope 'mag' hebben?
Doe eens gek, geef ons de plaatjes en zet DP op de kaart
Anders moet iedereen wachten tot de week van 19 April...
Doe eens gek, geef ons de plaatjes en zet DP op de kaart

Anders moet iedereen wachten tot de week van 19 April...
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Berichten:7298
- Lid geworden op:di jan 08, 2002 4:43 pm
- Locatie:Bunschoten
- Contacteer:
Ja ik las het 1 april een paar onderdelen, dan Juni weer een paar?
Ben wel benieuwd wat ze dan op de New Product Presentatie van Shimano laten zien.
Maar het blijft 1 April he??
Ben wel benieuwd wat ze dan op de New Product Presentatie van Shimano laten zien.
Maar het blijft 1 April he??
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
Dat moest natuurlijk weer even vermeld worden, DK: Jij bent zo'n vervelende kerelDeKerf's schreef:Op strikte voorwaarde dat ik de foto's niet publiceer tot nader order heb ik fotos gezien van de proto versie van de nieuwe XTR 2007 groep. We hadden ze 2 weken terug willen publiceren, maar we zijn met klem bevolen dit niet te doen. Jammer.. dan maar geen scoop.

- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
vanaf 1995 geloof ik.
Bandjes openwerken doet ernie frieke (Urnyke) hier op dp ook.
levers zijn echt standaard model hoor

Er is blijkbaar ook een stukje van de verdikking in de freesmachine blijven liggen.
greetz
bettes
Bandjes openwerken doet ernie frieke (Urnyke) hier op dp ook.
levers zijn echt standaard model hoor

Er is blijkbaar ook een stukje van de verdikking in de freesmachine blijven liggen.

greetz
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- Maartentje
- Berichten:156
- Lid geworden op:zo mar 19, 2006 6:10 pm
- Locatie:Nijmegen
Ik ben er sinds nieuwjaar een goeie 12 afgevallen en ik kom nogsteeds niet vooruit! toch maar aan mijn shifters beginnen denk ik, dat moet hét geheim tot succes zijn! Of wachten op de Ti-carton bling van de nieuwste xtr...
groeten
bettes
groeten
bettes
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!
- didadunlop
- Berichten:4533
- Lid geworden op:vr sep 16, 2005 7:27 am
Weight watchers... Eetgewoontes helemaal omgooien en merken dat echt wel de dag doorkomt met minder eten dan je denkt.
oh ja en een hoop ijzeren wil en zelfcontrole, mijn vriendin wilde niet het friet eten opgeven voor mij dus die zat langs mij te smikkelen
greetz
bettes
sorry voor de offtopic maar als je nog eens reageert splits ik topic naar een topic in gezondheid.
oh ja en een hoop ijzeren wil en zelfcontrole, mijn vriendin wilde niet het friet eten opgeven voor mij dus die zat langs mij te smikkelen

greetz
bettes
sorry voor de offtopic maar als je nog eens reageert splits ik topic naar een topic in gezondheid.
Life is so much easier when you roll up with your pimp ride and people already know you can't ride... No need to prove yourself and chill!