Nee, niet die dingen om je ketting op spanning te houden (singulators, rollenlagers, doofers enz.) maar zo'n ding om je achtrwiel op z'n plek te houden.
Wie heeft daar ervaring mee, icm met een quickrelease ?
Omdat ik een beetje verdrietig werd vd lagers van mijn gewone ENO achternaaf heb ik dit weekend een XT naafje ingespaakt (m'n ENO ecc heeft blijkbaar nergens last van, maar die is erg onhandig in een frame met hor. patten)
Anyway, de snelspanner heeft er in z'n eentje best moeite mee om het wiel op z'n plek te houden.
Nu iets geprutst met een standaard kettingspanner, maar dat ziet er niet uit.
Ik heb (hier) ooit eens iets gelezen over een Gazelle kettingspanner, maar die had "de fietsenmaker om de hoek" natuurlijk net niet op voorraad.
Gaarne uw advies.
Zoiets dus, of zoiets.
Of moet ik deze inbouwen ?
Kettingspanners
Moderators:JJ, Beheerders
On-One had ik ook al gezien, iets van e 7,50 /stk ofzo.
Die Surly ziet er fraaier uit, maar kost 3x zoveel.
Geen ramp, maar toch.
Hoe werken die On-One chaintugs met een QR as ?
Met mijn enorme kracht
trap ik de as toch iets scheef, hoewel ik 'm retestrak had aangedraaid, en de patten en de as had ontvet.
@Hilco: idd, met zo'n eno-ecc kan je de singulators, de doofers en de rollenlagers in de vuilnisbak kieperen.
Geniaal.
Combineren met een schijfremmen is echter een moeilijk punt. Kan in sommige gevallen wel, maar ik weet niet of WI 'm nog levert in disc uitvoering.
Maar zolang je geen schijfrem achter hebt is een eno-ecc de mooiste oplossing.
Die Surly ziet er fraaier uit, maar kost 3x zoveel.
Geen ramp, maar toch.
Hoe werken die On-One chaintugs met een QR as ?
Met mijn enorme kracht

@Hilco: idd, met zo'n eno-ecc kan je de singulators, de doofers en de rollenlagers in de vuilnisbak kieperen.
Geniaal.
Combineren met een schijfremmen is echter een moeilijk punt. Kan in sommige gevallen wel, maar ik weet niet of WI 'm nog levert in disc uitvoering.
Maar zolang je geen schijfrem achter hebt is een eno-ecc de mooiste oplossing.