heey,
Ik ga binnenkort een Marzocchi Z1 FR3 model 2005 kopen. Alleen zijn daar de veren van af gezaagd zodat hij maar 100mm veerweg heeft. Ik koop m tweedehands en ik ga er Freeride en lichte downhill mee rijden dus ik wil m weer op 150mm veerweg hebben(of als dat op een fatsoenlijke manier kan misschien wel meer). Maar dan moet ik dus nieuwe veren kopen. Het liefst heb ik zelfs wat meer veerweg dan 150mm wat ie dan zou gaan worden als ik nieuwe veren koop.
Ik heb zelf al wat gevonden: http://www.bike-components.de/catalog/S ... ujahr+2006
Ik weet niet helemaal zeker of dit wel de goeie zijn en misschien is er wel een manier om die vork nog wel wat meer veerweg dan 150mm te geven. Ik hoor het graag.
Veren voor Marzocchi Z1 FR3 2005
Moderator:Beheerders
-
-
En weet jij ook toevallig hoe ik die dan moet monteren? Als de vork hetzelfde systeem heeft als de RST die ik nu nog heb dan kan ik m zo monteren maar dat zal wel niet het geval zijn. Ik heb al de manual gedownload alleen kan ik daar niks uit halen wat lijkt op een beschrijving hoe je nieuwe veren moet monteren of een tekening hoe het eruit hoort te zien vanbinnen.
iemand
iemand

Allereerst, dit zijn de de veren die je nodig hebt: http://www.marzocchi.com/spa/mtb/produc ... mtb&Y=2005
Dan, veren veranderen (zo te zien krijg je een set met 1 voor ingaande- ..) is niet moeilijk, eigenlijk wel stukje van een taart. Topcap eraf, veer eruit, nieuwe erin, klaar.
Ik weet het, erg simplistisch, maar veel moeilijker is het niet. Gewoon doen, alles wat los kan kan ook weer vast, als je maar voorzichtig bent.
Erikje
Dan, veren veranderen (zo te zien krijg je een set met 1 voor ingaande- ..) is niet moeilijk, eigenlijk wel stukje van een taart. Topcap eraf, veer eruit, nieuwe erin, klaar.
Ik weet het, erg simplistisch, maar veel moeilijker is het niet. Gewoon doen, alles wat los kan kan ook weer vast, als je maar voorzichtig bent.
Erikje
-