voorvork inkorten of juist niet? help?!
Moderator:Beheerders
ik heb op mijn fiets nu een voorvork met een veerweg van 130mm en ik gebruik de fiets het meeste voor 4X en dirt. moet ik hem dan verkorten naar 100mm? ik hoor namelijk veel mensen zeggen dat ze hem op 100mm hebben omdat dat beter is voor het frame?? een aapje broodje verhaal of gewoon waar?
mzzl
mzzl
Brakes are like tampons... every pussy needs them!!
ik heb een hardy 5... niet echt een geweldige bike.. maar ik bike nu ook zo'n 2-3 weeken... dus wel een leuk begin, wil over een tijdje een mooie kona of yeti kopen. ik doe veel 4x en soms dirt.
dus ik weet niet of hij nu naar 100mm moet of op 130mm moet blijfen...:P?
mzzl
dus ik weet niet of hij nu naar 100mm moet of op 130mm moet blijfen...:P?
mzzl
-
Ik heb ook een UMF HARDY. Eerst had ik een 130mm voorvering en nu een 110mm voorvering en ik vind da veel beter ook al is het niet zo'n groot verschil, het lijkt (of het is zo)of je zachter neerkomt en minder snelheid verliest omdat je de vering niet zo hard voelt inveren.Het kan natuurlijk ook aan het type vering liggen.
- flapmeth41
- Contacteer:
k heb een hardy 2, en heb/moet ondertussen ook bijna alles vervangen wat erop zit... Binnen een maand had ik de achtervelg ook krom, had ik geen handvaten meer over en zat m'n crank los. Half jaartje en toen bleek de vering water te bevatten (luchtvering, dus niet de bedoeling, soms geen vering, soms wel, en een mega rebount @ the moment..) en het schakelwerk klopt voor geen kant meer, net als de remmerij... Dus denk dat je toch een fiets zelf het beste kan opbouwen door de kapote onderdelen te vervangen door betere onderdelen. Zolang het frame maar goed is. Ik heb meer neergelegt voor betere onderdelen op hetzelfde frame, maar die onderdelen waren dus ook nog niet goed genoeg (ookal dacht ikvan wel..) Wat dat betreft is de hardy 5 wel een prima fietsje om op te bouwen denk ik, na verloop van tijd krijg je vanzelf door wat je wilt...
Explore, dream, discover. Take it to the edge...
oke, vet ik dacht presies het zelfde. het frame gebruiken en dan bijna verder alles vernieuwe
ik heb trouens ook al een beste slag in me achterwiel... wordt steets erger en de versnellingen deugen indd ook niet
maar ik denk dat ik hem wat op nieuw ga opbouwen of gewoon een betere fiets compleet koop...
thnx!
ik heb trouens ook al een beste slag in me achterwiel... wordt steets erger en de versnellingen deugen indd ook niet
maar ik denk dat ik hem wat op nieuw ga opbouwen of gewoon een betere fiets compleet koop...
thnx!

-
ik ben gister vet met me achter wiel op een buld terecht gekomen... dus nu is mijn hardy helmaal aan strond :P maar ik heb nu ook een reden om nieuwe velgen, naafen, banden, schijfremmen te kopen
:D:D :P
dus dan is de fiets weer redelijk goed. meschien ook nog de versnellingen veranderen en een goede chainguild er op, en klaar is kees
mzzl
ps de hardy3 is ook wel ff weer een stukje beter dan de hardy 5 va mij

dus dan is de fiets weer redelijk goed. meschien ook nog de versnellingen veranderen en een goede chainguild er op, en klaar is kees

mzzl
ps de hardy3 is ook wel ff weer een stukje beter dan de hardy 5 va mij

-