Arnhem 2007 New Bike Topic
Moderators:JJ, Beheerders
Veel nieuwe setups in Arnhem vandaag.
Ik ben benieuwd wat jullie nieuw hadden, wat je voorheen reed, en hoe dit neiuwe zich daartoe verhield.
Ik : Redline Flight, Arnhem SS eerder gereden met een :
Surly KM (1x recht stuur, 1x H-bar)
Cube (H-Bar)
Redline Monocog (H-Bar)
Redline Flight (15º flat bar)
Veel heb ik niet gereden, zelfs niet heel de ronde gezien, door steeds brekende ketting (1/8" krans, al lijkt het te werken met 9spd ketting, toch niet doen!).
Ik had hem bedoeld als 1x9 en daarmee eventjes gereden, maar een nieuwe fiets doop ik graag op Arnhem, als vergelijking.
De Flight reed bijna zo robuust als de Monocog en KM, geometrie is wat meer "neo retro", wat erg natuurlijk aanvoelde. Anders, maar geen moment was ik daar mee bezig. Voelde meteen als "mijn" fiets, wat altijd een goed teken is.
Sliding dropouts zijn nieuw voor me. Een inbus en sleutel 10 zijn wel erg handing bij je te houden, maar de dropouts hebben zeker voordelen, vooral met wiel wisselen.
Erg fijn frame. Moots zadelpen even geleend uit andere bike, kan het natuurlijk niet slechter gemaakt hebben. De SLR voelde plush aan.
Ik ga hem nu verder als "nette" 1x9 opbouwen. Van Jelle afgenomen daarvoor : Dimension grips, Salsa 17º stuur en 36t Surly kettingblad (105 grams of passion). Nettere semi-bling wielen volgen, met lichtere XTR 2007 naaf die sneller schijnt aan te grijpen.
Oh, vandaag had ik een Kenda Small Block Eight achter. Geen moment aan gedacht, dus dan moet hij het goed gedaan hebben. Slipte iets bij aanremmen, maar dat doet elke band, I guess. 612g
Echt ermee geklommen heb ik niet.
WTB Weirwolf voorband gaf me weer he gevoel dat mijn fiets veel beter was dan van de concurrentie.
Crankbros Smarty pedalen, nieuw instapmodel met platformpje. Deed het gewoon erg goed. Schoen is veel stabieler, mensen die het gewaggel van Eggbeaters haten zullen hier eens over moeten denken. 294g voor het setje.
Stuur had een dubbele wrap stuurlint, wat voor mijn maat kolenschop prettig aan voelde. Tip : stoelpootdoppen als stuureinddoppen, als keerpunt voor het stuurlint. Cheap, licht, praktisch, degelijk, clean.
Nieuwe setups gespot :
Fisher Ferrous
Redline Monocog
Zion 737
26+29 Kona frankenbike
Kiddy Kona Unit
Niner met ienievork
Hoe bevielen die, en ten opzichte van wat?
Tot Oosterbeek over 2 weken!
Ik ben benieuwd wat jullie nieuw hadden, wat je voorheen reed, en hoe dit neiuwe zich daartoe verhield.
Ik : Redline Flight, Arnhem SS eerder gereden met een :
Surly KM (1x recht stuur, 1x H-bar)
Cube (H-Bar)
Redline Monocog (H-Bar)
Redline Flight (15º flat bar)
Veel heb ik niet gereden, zelfs niet heel de ronde gezien, door steeds brekende ketting (1/8" krans, al lijkt het te werken met 9spd ketting, toch niet doen!).
Ik had hem bedoeld als 1x9 en daarmee eventjes gereden, maar een nieuwe fiets doop ik graag op Arnhem, als vergelijking.
De Flight reed bijna zo robuust als de Monocog en KM, geometrie is wat meer "neo retro", wat erg natuurlijk aanvoelde. Anders, maar geen moment was ik daar mee bezig. Voelde meteen als "mijn" fiets, wat altijd een goed teken is.
Sliding dropouts zijn nieuw voor me. Een inbus en sleutel 10 zijn wel erg handing bij je te houden, maar de dropouts hebben zeker voordelen, vooral met wiel wisselen.
Erg fijn frame. Moots zadelpen even geleend uit andere bike, kan het natuurlijk niet slechter gemaakt hebben. De SLR voelde plush aan.
Ik ga hem nu verder als "nette" 1x9 opbouwen. Van Jelle afgenomen daarvoor : Dimension grips, Salsa 17º stuur en 36t Surly kettingblad (105 grams of passion). Nettere semi-bling wielen volgen, met lichtere XTR 2007 naaf die sneller schijnt aan te grijpen.
Oh, vandaag had ik een Kenda Small Block Eight achter. Geen moment aan gedacht, dus dan moet hij het goed gedaan hebben. Slipte iets bij aanremmen, maar dat doet elke band, I guess. 612g
Echt ermee geklommen heb ik niet.
WTB Weirwolf voorband gaf me weer he gevoel dat mijn fiets veel beter was dan van de concurrentie.
Crankbros Smarty pedalen, nieuw instapmodel met platformpje. Deed het gewoon erg goed. Schoen is veel stabieler, mensen die het gewaggel van Eggbeaters haten zullen hier eens over moeten denken. 294g voor het setje.
Stuur had een dubbele wrap stuurlint, wat voor mijn maat kolenschop prettig aan voelde. Tip : stoelpootdoppen als stuureinddoppen, als keerpunt voor het stuurlint. Cheap, licht, praktisch, degelijk, clean.
Nieuwe setups gespot :
Fisher Ferrous
Redline Monocog
Zion 737
26+29 Kona frankenbike
Kiddy Kona Unit
Niner met ienievork
Hoe bevielen die, en ten opzichte van wat?
Tot Oosterbeek over 2 weken!
Ja laat maar horen
Graag wat feedback over de Zion
(EBB` s kraken maar over sliders hoor ik ook geen goede verhalen)
Zag ook nog een verstelbare zadelpen, ben benieud of dat voordelen heeft opgeleverd.
En een mary bar hoor je die geflopt te rijden

Graag wat feedback over de Zion
(EBB` s kraken maar over sliders hoor ik ook geen goede verhalen)
Zag ook nog een verstelbare zadelpen, ben benieud of dat voordelen heeft opgeleverd.
En een mary bar hoor je die geflopt te rijden

'genoten, mens, genoten dat heb ik! Seks is het niet, maar het lijkt er verdorie toch goed op'
Sport als levenskunst
Sport als levenskunst
- Hotsnail
- Contacteer:
Ik heb de candy's (bijna gelijk aan de smarty's) en die zijn niet echt goed met gewone schenen te rijden. Een klein stukje asfalt gaat wle, maar het klikmechanisme steekt er gewoon te ver boven uit om goed grip te hebben.
Ze bevallen me overigens prima.
Heb ook Mallets, en die staan wat beter met gewone schoenen, maar dan moet je nog steeds een behoolijk stugge zool hebben omdat je anders de kloppers weer voelt.
Heb ook Mallets, en die staan wat beter met gewone schoenen, maar dan moet je nog steeds een behoolijk stugge zool hebben omdat je anders de kloppers weer voelt.
Ijzeren paarden eten geen haver....
Mee eens.Hotsnail schreef:Ik heb de candy's (bijna gelijk aan de smarty's) en die zijn niet echt goed met gewone schenen te rijden. Een klein stukje asfalt gaat wle, maar het klikmechanisme steekt er gewoon te ver boven uit om goed grip te hebben.
Re: Arnhem 2007 New Bike Topic
Een King naaf schijnt het snelst aan te grijpen, maar die is dan wel weer een stukkie duurder.Cloxxki schreef:Nettere semi-bling wielen volgen, met lichtere XTR 2007 naaf die sneller schijnt aan te grijpen.
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
Niet het snelst, wel sneller dan we van Shimano gewend zijn. 2x sneller dan nieuw XT, bijvoorbeeld http://forums.mtbr.com/showthread.php?p=3139633Gène schreef:Een King naaf schijnt het snelst aan te grijpen, maar die is dan wel weer een stukkie duurder.Cloxxki schreef:Nettere semi-bling wielen volgen, met lichtere XTR 2007 naaf die sneller schijnt aan te grijpen.
mzzl
Gène
- @sph@ltdude
- Contacteer:
Hadley en Industry 9 zijn beide sneller qua aangrijping.Gène schreef: Een King naaf schijnt het snelst aan te grijpen, maar die is dan wel weer een stukkie duurder.
mzzl
Gène
Ik ben slecht in fiets recensies schrijven.
Maar mijn Zion klimt slechter dan mijn Inbred tenminste dat vond ik in Arnhem maar dat kwam ook door mijn bizar slechte bier conditie..
Ook is de Zion een 20" en de Inbred een 21" maar dat verschil heb ik niet echt gemerkt alleen de zadelpen moet hoger.
De EBB heeft niet gekraakt en de ketting was nog goed op spanning na de "race" (ik heb zelfs een pauze genomen van 5 minuten
)
Verder moet ik nog wat kilometertjes maken op de Zion om een goed oordeel te geven.
Maar mijn Zion klimt slechter dan mijn Inbred tenminste dat vond ik in Arnhem maar dat kwam ook door mijn bizar slechte bier conditie..
Ook is de Zion een 20" en de Inbred een 21" maar dat verschil heb ik niet echt gemerkt alleen de zadelpen moet hoger.
De EBB heeft niet gekraakt en de ketting was nog goed op spanning na de "race" (ik heb zelfs een pauze genomen van 5 minuten

Verder moet ik nog wat kilometertjes maken op de Zion om een goed oordeel te geven.