20 of 24 inch?
Moderator:Beheerders
Na mijn geweldige resultaten op de 4x in Grunn ben ik maar gaan trainen bij de BMX club, en dat is errug leuk. En jullie raden het al, ik wil een BMX! NU wordt ervan uitgegaan dat je dan een cruiser koopt, maar waarom geen 20"? Alle snelle en grote mannen en vrouwen rijden ook op 20". Wat is jullie mening hierover??
ik quote alleen de oude garde van de bmx baan..hil1 schreef:wat weet jij daar nou weer van!Maar volgens mij is een XL of XXL net zo stabiel als een cruiser, vanwege de wielbasis en dergelijke.

maar schijnt voornamelijk in de lucht lastiger onder controle te houden dan een 24" .. de chainstay is ook langer en de zitbuis ook iets, helpt allemaal wel mee aan stabiliteit..
maar eerst vanavond de xc'r , tot straks..
-
Mh, je hebt in elk geval wel een punt dat de overstap tussen een 24" en je 26" kleiner is..
Naar mijn ervaring vind ik het verschil in stabiliteit tussen een 24" en 20" toch wel duidelijk merkbaar.
Een 20" rijd ook een pak nerveuzer vind ik persoonlijk, hiermee wil ik zeker niet zeggen dat het niet leuk rijd hé!
Achja, zoals al eerder werd aangeraden, probeer gewoon is te rijden op beide en beslis wat voor jou persoonlijk het beste is.
De ene ligt 20" beter en de andere 24"..kwestie van persoonlijke voorkeur.
Naar mijn ervaring vind ik het verschil in stabiliteit tussen een 24" en 20" toch wel duidelijk merkbaar.
Een 20" rijd ook een pak nerveuzer vind ik persoonlijk, hiermee wil ik zeker niet zeggen dat het niet leuk rijd hé!

Achja, zoals al eerder werd aangeraden, probeer gewoon is te rijden op beide en beslis wat voor jou persoonlijk het beste is.
De ene ligt 20" beter en de andere 24"..kwestie van persoonlijke voorkeur.
-
-
20 of 24 inch.
eeej mense.
kijk je kunt kiezen tussen 20 en 24 inch.
wat is het versgil de wiel grote tulijk maar op westrijden is 20 inch gewoon een veel zwaardere klasse dan 24 inch en moet je gewoon iets meer trainen met een 20 inch dan met een 24 inch om voor aan mee te kunne
dta is de voornaamste reden.
ik rijd het allebij met TC's dus rijd wat je het fijnste vind en het meeste in wil berijke
laterss...
kijk je kunt kiezen tussen 20 en 24 inch.
wat is het versgil de wiel grote tulijk maar op westrijden is 20 inch gewoon een veel zwaardere klasse dan 24 inch en moet je gewoon iets meer trainen met een 20 inch dan met een 24 inch om voor aan mee te kunne

ik rijd het allebij met TC's dus rijd wat je het fijnste vind en het meeste in wil berijke

laterss...
Boooooooooyaaaaaaa!!
- Jean-Pierre
Het is gewoon maar net wat je leuker vind...''20 is vrij zwaar qua wedstrijden en ''24 minder, een ''20 bmx die is wel veel wendbaarder dat merk ik vooral als ik met mijn Specialized P1 (''26) heb gereden.. ik kan mijn Bmx namelijk veel schuiner of platter gooien dan die P1 alleen de overstap is wel heel irritant zoals Christiaan al aan gaf. dusja het is maar net wat je leuker vind... your choice!
Mijn mening ik vind ''20 heel leuk, gaat namelijk ook heeel hard!
Voorbeeldje :
Dit is wel de Top van het fietscrossen..
http://www.bmx-videos.com/video/show_ne ... =Headlines
Mijn mening ik vind ''20 heel leuk, gaat namelijk ook heeel hard!
Voorbeeldje :
Dit is wel de Top van het fietscrossen..
http://www.bmx-videos.com/video/show_ne ... =Headlines
Loose Riders
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
Maloja Clothing
Bastards of Gravity
Berg-Ab.de
je moet gewoon even kijken wat je het lkkrst vind rijden rij op een paar verschillende crusers en een paar 20 ich fietsies koop geen grotere maat dan je moet hebben hoor dan rijdt je fiets echt voor geen meter maar da weet ej wel een cruser pro is bijv even lang als een 20 inch pro
dus daar in geen verschil
maar rij veel merken veel maten en kijk wat je wil
Deze informatie is zichtbaar voor de andere gebruikers
stefan406 schreef:je moet gewoon even kijken wat je het lkkrst vind rijden rij op een paar verschillende crusers en een paar 20 ich fietsies koop geen grotere maat dan je moet hebben hoor dan rijdt je fiets echt voor geen meter maar da weet ej wel een cruser pro is bijv even lang als een 20 inch pro
Geen verschil tussen 20" of 24"?
Tjonge... tjonge praat géén POEP gahast!
85% hier op DP vind een Cruiser al instabiel laat staan een BMX!
Hoe je trained is hoe je racet!
Als je 4X doet blijf dan op die 26" rijden... ipv. moeilijk zitten doen op een 20".
EN dan daags overstappen op een 26"!
Hey hij stuurt zo gek indirect en die vork pompt zeg...
RIDERS READY?