Ik heb sinds een tijdje mn da bomb af

zie :
http://www.dirty-pages.net/forum/viewto ... highlight=
maar de eerste problemen doen zich na een paar dagen intensief gebruik alweer voor

Ik was een paar dagen geleden aan het fietsen en ik wou op een muurtje springen MAAR ik lande NET iets ernaast op mn achterderrie.
Niet superhard want ik zag al aankomen dat het niet super ging maar toch had ie best een klap gehad. Ook vond ik op de grond een ringentje.
Meteen werd al zichtbaar dat er iets met mn achterderailleur was. Dat is een SRAM X-9 Achterderailleur KORTE KOOI. Het volgende was gebeurd:
De kooi/body was omhooggekomen en had tegen het ringentje(wat eigenlijk geen ringentje is maar een soort ringvormig ding wat aan een busje is vastgemaakt) aangebeukt en die er gewoon vanaf geduwt/gebroken.
Voor de duidelijkheid hier een plaatje van wat ik bedoel :
het gaat dus om dat ringvormige ding helemaal linksbovenin, de plek waar ook de inbus om het derailleur vast te zetten ingaat.De ring borgt eigenlijk als het ware het derailleur zodat ie niet naar rechts kan bewegen.Maar wel naar voren en naar achter kan draaien.

Het is wel vervelend want de derailleur is NET nieuw en afgesteld en ik ga volgende week op vakantie en de fiets gaat mee dus superveel tijd heb ik ook niet meer.
De mogenlijke oplossingen zouden zijn:
- Iets maken met bijv. een soort bladboutsysteem door het derailleurpad en derailleurbusje boven heen zodat ie opnieuw borgt.
- Singlespeed?? (maarj dan blijk ik met een kapot achterderrie, shifter en racecassette zitten)
- ???
iemand suggesties? alles is welkom!
Grtz.
Rubenio