Hallo,
Ik wil o.a. op mijn 29er strandraces gaan rijden.
Welke band kan ik dan 't beste kiezen? Schwalbe Big Apple ken ik en die
vind ik erg zwaar.
Wat kunnen jullie adviseren ?
Welke strandband voor 29"
Moderators:JJ, Beheerders
Heb het zelf gedaan met een Big apple de breedste. 28 x 2.35 ofzoiets is dat. Liep echt als een tiet op het strand. Uiteraard een redelijk zware band, maar niet over na denken. heb er met een 26" latex biba in gereden van michelin c4.
Werd er toch lekker 2e op bij de amateurs vorig jaar:D
Als het eenmaal rold gaat dat echt als een dolle. Reed met 0.7 bar voor en 0.9 bar achter
Echt, durf met weinig druk te rijden op dat strand en je gaat hard!
Zou het nog weleens willen proberen met Racing ralph 2.4 en dan de noppen eraf. dan istie wat lichter en soepeler ook die band!
Werd er toch lekker 2e op bij de amateurs vorig jaar:D
Als het eenmaal rold gaat dat echt als een dolle. Reed met 0.7 bar voor en 0.9 bar achter

Zou het nog weleens willen proberen met Racing ralph 2.4 en dan de noppen eraf. dan istie wat lichter en soepeler ook die band!
Hier hetzelfde verhaal,gaat als een raket.Ninkoo schreef:Heb het zelf gedaan met een Big Apple de breedste. 28 x 2.35 of zoiets is dat. Liep echt als een tiet op het strand. Uiteraard een redelijk zware band, maar niet over na denken. heb er met een 26" latex biba in gereden van Michelin c4.
Alleen sturen gaat voor geen meter,maar dat is geen issue met strandraces.
Love singlespeed? Hate singlespeed? Who cares, just ride it!
Is het niet handiger om de Racing Ralph eerst in het zomer seizoen te ge en misbruiken, op die manier heb je al een aardig geschaafde band tegen de tijd dat je strandraces gaat rijden. Lijkt mij ook het meest optimale gebruik maken van je banden.
mzzl
Gène
mzzl
Gène
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!
De meeste strandrijders rijden idd met een Super Moto met melk, nadeel van melk wil wel eens zijn dat door de lage druk(soms wel 0,7 bar) de melk niet blijft zitten.Tijs schreef:Hier toch nog een paar vraagjes van een 29er-beginner.
Is het niet handiger om met melk (Notubes)te rijden ipv. een biba ? geen stootlekken.
Verwijderen jullie noppen met een mes ? of bijv. mbv. een vlakschuurmachine ?
Wat wel gedaan wordt is melk in de binnenband.
Gewicht is trouwens niet zo heel boeiend op het strand. (er zijn zelfs testen gedaan door topstrandrijders met extra gewichtjes aan de velgen)
Zo vaak hoef je niet aan te zetten en als het eenmaal rolt dan blijft het wel rollen.
Belangrijker is dat je de goede lijnen kiest en niet lek rijdt.
Met een Big Apple(met kevlar laag erin) is de kans op lekrijden een stuk kleiner dan bij een SM. En volgens mij weegt een BA maar een onsje meer dan een SM in 26" dan.
Een RR met lage druk, zonder noppen op het strand in vragen om problemen...geloof mij maar.
Volgens mij reed de winnaar van EPE 2007, Andy Capelle, ook met een BA. Aan de band zal het niet liggen....
dusssssssss©