Van Nicholas titanium frame kabel begleiding nok ?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
KillerTurtle
Van Nicholas titanium frame kabel begleiding nok ?

Bericht door KillerTurtle » zo mei 10, 2009 6:56 am

Sinds kort de trotse eigenaar van een Van Nicholas Zion titanium frame. Een droom die na 15 jaar uitkomt!

Misschien een noob vraag maar toch: mooie set Gore kabels erbij gekocht en aan het opbouwen geslagen. Nu loop ik er tegen aan dat de middelste kabelnok onder de bovenbuis groter is dan de andere twee kabelnokjes. Hierdoor wordt de kabel niet tegengehouden wanneer er spanning op komt te staan, volledig door de nok heen getrokken :~

Bij de overige nokjes is netjes een rand eruit gefrased zodat je de kabel er makkelijk in kunt leggen en wordt de kabel in de nok tegengehouden omdat er op het einde een versmalling inzit. Hopelijk ben ik duidelijk genoeg! Zal later nog foto's toevoegen.

Hopelijk kan iemand me uitleggen wat de bedoeling is van de grotere afwijkende kabelnok.

groet,
Sven

Sjase
Contacteer:

Bericht door Sjase » zo mei 10, 2009 9:37 am

De grotere uitgefreesde nok zal waarschijnlijk voor een schijfremkabel zijn?

Misschien zijn er inserts voor te krijgen, zodat je een normale kabel kunt monteren op die plaats?

Wat je anders kunt doen is deze afwijkende nok gebruiken voor de achterrem en dan de buitenkabel van begin tot eind door laten lopen. Alleen niet de lichtste oplossing ;)

Plaats reactie