Laat wat NL ukkies hun voordeel doen met dit suffe merk
Moderators:JJ, Beheerders
Stervende merk, wellicht?
http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/O ... er_29.html
Mannen maat is uiteraard al op.
Cloxxki 2003 geometrie, behalve de kleinste maat geloof ik, en als je er een 47mm offset vork bij neemt tenminste. Leuk frame om wat part bij elkaar te rapen van vergeten 26"ers. Ook goedkope wielsets in verkoop.
Met di fram ben je niet bij de tijd, wel bij de pinken. GBP= EUR1.15 nu geloof ik...
EUR115 voor een comfortabel stalen 29" frame, zucht...
Troost voor mijn anti-fans : ik heb er nooit mee gereden en het merk maar kort gepromoot.
http://www.on-one-shop.co.uk/acatalog/O ... er_29.html
Mannen maat is uiteraard al op.
Cloxxki 2003 geometrie, behalve de kleinste maat geloof ik, en als je er een 47mm offset vork bij neemt tenminste. Leuk frame om wat part bij elkaar te rapen van vergeten 26"ers. Ook goedkope wielsets in verkoop.
Met di fram ben je niet bij de tijd, wel bij de pinken. GBP= EUR1.15 nu geloof ik...
EUR115 voor een comfortabel stalen 29" frame, zucht...
Troost voor mijn anti-fans : ik heb er nooit mee gereden en het merk maar kort gepromoot.
Aanhangers? Ik heb meer aan een goede sleutelhanger! Mijn vorige is de reden dat ik nu een stadsfiets met AXA slot, maar zonder sleutel heb. En ja, het slot doet al maanden hardnekkig zijn werk.ochikiro schreef:Hmmm, Ik zat eigenlijk aan een Karate Monkey te denken vanwege de mogelijkheid voor v-brakes. Maar het sommetje Inbred+BB7 komt nu wel erg goedkoop uit. Maar dan wel nog een vork zoeken.
Iemand die nog een licht wil schijnen op de 2003 Cloxxki geometrie (wat is?) en evt. in verhouding met een KM?
KM vork maakt dat je uitkomt op een KM met iets langere bovenbuis (nauwelijks merkbaar). KM vork is gewoon goed, maar voor lichtere rijders een tikje hard. Km vork heeft 4mm minder offset, en is dus minder "speels" op de vaderlandse zigzag singletracks.
Heel goed te rijden, niks mis mee.
Het idee achter de 47mm offset voor de On-One, icm de toch al stijlere (dan gemiddelde 26"er) stuurhoek, was om een overweldigend snel sturende fiets te creeren. Vooral voor de neezeggers, zijnde ook de pers. De Britse pers ontving de 29" versie van de Inbred nog beter dan het origineel, dat al louter 9's kreeg toegewezen.
Mijn mening was en is niet dat sneller sturen = beter, en al helemaal niet dat het sneller zou ZIJN over een rondje of tochtje, maar vooral dat het het "moeiteloze" gevoel geeft van een 26"er. Zoals ik het zie, stuurt een typische XC 26"er vooral wneer het je TOESTAAT, niet zozeer wanneer je die opdracht geeft. Rechtdoor rijden is sturen in beide richtingen weerstaan, sturen is het naar 1 kant toestaan. Zo rijd ik in de stad ook over tramrails, ik ontlast het stuur aan de ene kant, en kan zo met de voorband niet in de rails schieten.
Inbred29 + KM vork geeft een neutraal tot vlot sturende fiets. Heerlijk allround voor NL paden, en naar mijn mening ook gewoon sneller over een singletrack dan een vergelijkbare 26" fiets. Mijn idool Ben (Tuindor) kon ik in mijn 26" dagen over goed singletrack hooguit in het zicht houden, maar zeker niet opjagen. Toen ik mijn Fisher, en vooral kort erna mijn KM bouwde, merkte ik dat ik in kon lopen, of van hem wegrijden, op louter stuurgedrag en grip. Hij op zijn 1x1 bijvoorbeeld, ik de KM. Toch weet ik dat hij de betere rijder is. Zodra hij over zijn koppigheid heen komt, zal hij de SS scene weer overheersen. Allervriend Jasper heeft al een Inbred, is daarmee onnavolgbaar. Toen hij nog 26" reed, met zijn stuurmanskunsten zoals die van Ben, was hij al een probleem voor mij, nu...een stofwolk...
Je kunt de Inbred eigenlijk met elke stalen ~470mm vork rijden, zolang die niet meer dan 47mm offset heeft. Het is echt het opzoeken van de limieten van het nuttige. Een G2 vork, 51mm, tuurlijk het kan. Maar NODIG of HANDIG, nee dat geloof ik niet. Net als die malle racefietsen die een kortere draaicircel hebben dan een singletrack machine, terwijl je in races nooit onder de 35km/u komt. Lekker snel sturen, fijn...alleen hun offset houdt ze in een rechte lijn.
Overigens, een langere vork kan ook goed in de Inbed, al is het misschien een garantieverhaaltje. De stuurhoek kan best wat vlakker, de BB is niet extreem hoog nog. Nodig echter, nee alleen als je echt lange cranks wilt rijden.
Inbred: stuurt redelijk vlot qua frame, maar vooral met de bij behorende vork. De VooZoo hardtails en sommige Salsa's zijn nog maller, maar NODIG, ech nie!
Grrr, heb ook gezien dat er geen 21" meer beschikbaar is. Anders wist ik het wel...
Trouwens, Cloxxki, Sparticus van mtbr rijdt rond op een 29er inbred met 195mm cranks en hij heeft naar eigen zeggen nauwelijks tot geen last van pedal strike.
Zelf heb ik een iets langer dan normale vork op m'n 26er inbred zitten, en laat ik nu net zelf 195mm cranks besteld hebben in Duitsland... Ik houd je op de hoogte
Trouwens, Cloxxki, Sparticus van mtbr rijdt rond op een 29er inbred met 195mm cranks en hij heeft naar eigen zeggen nauwelijks tot geen last van pedal strike.
Zelf heb ik een iets langer dan normale vork op m'n 26er inbred zitten, en laat ik nu net zelf 195mm cranks besteld hebben in Duitsland... Ik houd je op de hoogte

Dan treft hij het! Met DH pedalen en wortels op je trails lijkt het me toch moeilijker worden. 185mm op een MC met een ~6mm lagere BB dan de On-One (intheorie) gaf me met Crankbrothers MalletC pedalen toch af en toe wat pedal strikes. Geen reden ze eraf te halen echter :Ork schreef:Grrr, heb ook gezien dat er geen 21" meer beschikbaar is. Anders wist ik het wel...
A- te lui
B- fiets toch nooit (zie A)
C- het rijdt gewoon echt lekker, vraag maar aan De Lars Quevas, die heeft er als laatste vorig jaar mee gereden.
Geeft wel hoop als Sparticus op een Inbred kan rijden. Die van Hubert reed (helaas) heerlijk, maar ik kreeg het idee dat je geen zware Reus moest zijn. Beetje een "levendig" gevoel. Kan het mis hebben.
-
Check! Pedal strikes viel nog wel mee geloof ik. Ik heb er met mijn eigen fiets trouwwens wel rekening mee gehouden en een hoge bracket gekozen. icm met 190 cranks heb je dan wel het nadeel dat je, als je gaat staan, met je kont ineens heel ver omhoog komt, voor je gevoel.Cloxxki schreef:185mm op een MC met een ~6mm lagere BB dan de On-One (intheorie) gaf me met Crankbrothers MalletC pedalen toch af en toe wat pedal strikes. Geen reden ze eraf te halen echter :
A- te lui
C- het rijdt gewoon echt lekker, vraag maar aan De Lars Quevas, die heeft er als laatste vorig jaar mee gereden.
Daar staat meteen weer een bunnyhop en technisch voordeel tegenover, meer kont-zadel ruimte.De Lars Cuevas schreef:Check! Pedal strikes viel nog wel mee geloof ik. Ik heb er met mijn eigen fiets trouwwens wel rekening mee gehouden en een hoge bracket gekozen. icm met 190 cranks heb je dan wel het nadeel dat je, als je gaat staan, met je kont ineens heel ver omhoog komt, voor je gevoel.Cloxxki schreef:185mm op een MC met een ~6mm lagere BB dan de On-One (intheorie) gaf me met Crankbrothers MalletC pedalen toch af en toe wat pedal strikes. Geen reden ze eraf te halen echter :
A- te lui