Hallo,
Ik ben Sven en ik ben een bmx'er, voor school moet ik een onderzoek doen en daarvoor heb ik wat informatie nodig. Onderstaande stuk heb ik ook op bmxigans (een bmx forum) geplaatst, mijn dank is groot als jullie de tijd nemen om het in te vullen.
Beste iedereen,
Ik heb een hoop mensen uit mijn contact lijst al een mail gestuurd met daarin een enquête. En 15 tal mensen heeft al de moeite genomen om deze enquête in te vullen en terug te sturen, waarvoor mijn dank.
Echter heb ik niet van iedereen het mail adres vandaar deze topic. Ik ga hier geen hele enquête neer zetten maar ik wil het proberen in een soort van "discussie".
Mensen die een mening of een antwoord hebben over/op mijn vragen/stellingen kunnen het hieronder typen, mensen mogen daarop reageren waarom ze het er wel of niet mee eens zijn.
- Bescherming moest naast het daadwerkelijk beschermen ook comfortabel zitten.
- De prijs is niet van toepassing zolang de kwaliteit maar perfect is.
- Ik neem genoegen met minder kwaliteit voor een "mindere prijs".
- BMX teams van fuse, fox, poc of kingkong hebben invloed op mijn koopgedrag.
- In mijn ogen kan er nog wel wat verbeterd worden aan bescherming, namelijk.............
Bescherming
Moderator:Beheerders
Ik trap wel af in het kort.
Eens.
Comfort vind ik extreem belangrijk. bescherming mag niet afzakken en niet knellen. Daarnaast moet bescherming wel goed beschermen.
Mee onees.
Ik vind hoge kwaliteit enorm belangrijk, maar het is tegen mijn principes in om kniebeschermers van 130 euro te kopen. Wel heb ik tot de 80 euro over voor kniebeschermers die niet afzakken en niet schuren.
Gedeeltelijk mee eens.
Enkel, knie en elleboog bescherming vind ik erg belangrijk en wil ik het beste. Helmen vind ik comfort belangrijker dan veiligheid. Een wakeboard helm van 30 euro geeft mijn voorkeur boven een zwaardere, grotere helm van 80 euro.
Eens.
Doormiddel van de teams kom ik in contact met bepaalde merken. Het laatste jaar heb ik dit ook met POC. Door Nicky en Bart ben ik in contact gekomen met POC. Ik overweeg dan ook om POC kneepads te kopen aangezien deze extreem veel comfort bedienen en daarnaast enorm "veilig' zijn.
- In mijn ogen kan er nog wel wat verbeterd worden aan bescherming, namelijk.............
Betere enkelguards, FUSE heeft enkel banden die je eromheen moet "wikkelen". Kingkong of POC heeft gewone ankleguards tegen whip "schade". Een combinatie tussen beide zou perfect zijn, en dan overweeg ik zeker om ze te kopen.
Eens.
Comfort vind ik extreem belangrijk. bescherming mag niet afzakken en niet knellen. Daarnaast moet bescherming wel goed beschermen.
Mee onees.
Ik vind hoge kwaliteit enorm belangrijk, maar het is tegen mijn principes in om kniebeschermers van 130 euro te kopen. Wel heb ik tot de 80 euro over voor kniebeschermers die niet afzakken en niet schuren.
Gedeeltelijk mee eens.
Enkel, knie en elleboog bescherming vind ik erg belangrijk en wil ik het beste. Helmen vind ik comfort belangrijker dan veiligheid. Een wakeboard helm van 30 euro geeft mijn voorkeur boven een zwaardere, grotere helm van 80 euro.
Eens.
Doormiddel van de teams kom ik in contact met bepaalde merken. Het laatste jaar heb ik dit ook met POC. Door Nicky en Bart ben ik in contact gekomen met POC. Ik overweeg dan ook om POC kneepads te kopen aangezien deze extreem veel comfort bedienen en daarnaast enorm "veilig' zijn.
Betere enkelguards, FUSE heeft enkel banden die je eromheen moet "wikkelen". Kingkong of POC heeft gewone ankleguards tegen whip "schade". Een combinatie tussen beide zou perfect zijn, en dan overweeg ik zeker om ze te kopen.
Ik ben geen BMX er ik hoop dat het niet veel uitmaakt. Freeride/Downhill is meer mij ding.
Jazeker bewegings vrijheid vind ik zeer belangrijk bij het fietsen.
Vindt ik wel belangrijk je hebt voor een redelijke prijs goede spullen.
Nee maar goed opletten waar wat te koop is.
Ja doet je wel wat als je die gasten een bepaald merk ziet gebruiken.
Ik vind de nieuwe ontwikkelingen van de fabrikant D30 wel heel goed een foam die als je valt hard wordt
Succes met je onderzoek.
Groeten uit Zwolle
Jazeker bewegings vrijheid vind ik zeer belangrijk bij het fietsen.
Vindt ik wel belangrijk je hebt voor een redelijke prijs goede spullen.
Nee maar goed opletten waar wat te koop is.
Ja doet je wel wat als je die gasten een bepaald merk ziet gebruiken.
Ik vind de nieuwe ontwikkelingen van de fabrikant D30 wel heel goed een foam die als je valt hard wordt
Succes met je onderzoek.
Groeten uit Zwolle
go big and take your time to do that.
Bedankt;), het is juist de bedoeling dat op dit forum niet bmx'ers reageren. Ik heb al heel veel reacties van bmx'ers, aangezien "mountainbikers' ook bescherming dragen is deze doelgroep ook enorm van belang.
En wat betreft d30 bescherming. POC heeft ook VPD (zo heet dat foam) en persoonlijk vind ik ze 10x mooier dan die d30. Ik heb ze zelf ook, comfort is echt perfect, looks ook, en bescherming ook. Stond laatst ook een test van de POC VPD kneepad. Naar aanleiding van dat artikel heb ik besloten ze te kopen, en ze vallen in geen enkel opzicht tegen.
Bij www.soulcycle.nl zijn ze te bestellen. Echt een aanrader.
En wat betreft d30 bescherming. POC heeft ook VPD (zo heet dat foam) en persoonlijk vind ik ze 10x mooier dan die d30. Ik heb ze zelf ook, comfort is echt perfect, looks ook, en bescherming ook. Stond laatst ook een test van de POC VPD kneepad. Naar aanleiding van dat artikel heb ik besloten ze te kopen, en ze vallen in geen enkel opzicht tegen.
Bij www.soulcycle.nl zijn ze te bestellen. Echt een aanrader.
Zeer mee eens. Als het niet comfortabel is die je het niet aan.
ik ga er van uit dat de kwaliteit voldoende is van dat wat je bij bikeshops koopt. Looks vind ik wel belangrijk en daar heb ik ook wel geld voor over.
- Ik neem genoegen met minder kwaliteit voor een "mindere prijs". Zie hierboven, als het er goed uitziet... Hangt er ook van af wat je onder kwaliteit verstaat. Bescherming, of draagcomfort. Voor een helm is het antwoord nee, aangezien ik het meest XC doe en dan alleen een helm draag, soms de hele dag. Voor knie en scheenbeschermers is kwaliteit voor mij minder belangrijk, draag ik niet zo vaak.
- BMX teams van fuse, fox, poc of kingkong hebben invloed op mijn koopgedrag. Niet BMX teams, wel berichten ik MBUK bijvoorbeeld.
- In mijn ogen kan er nog wel wat verbeterd worden aan bescherming, namelijk............. draagbaarheid bescherming. Je durft wel meer met meer bescherming, maar je kan ook weer minder als je van top tot teen ingesnoerd bent in protectiemateriaal.
Succes met je onderzoek!
Zeer mee eens. Als het niet comfortabel is die je het niet aan.
ik ga er van uit dat de kwaliteit voldoende is van dat wat je bij bikeshops koopt. Looks vind ik wel belangrijk en daar heb ik ook wel geld voor over.
- Ik neem genoegen met minder kwaliteit voor een "mindere prijs". Zie hierboven, als het er goed uitziet... Hangt er ook van af wat je onder kwaliteit verstaat. Bescherming, of draagcomfort. Voor een helm is het antwoord nee, aangezien ik het meest XC doe en dan alleen een helm draag, soms de hele dag. Voor knie en scheenbeschermers is kwaliteit voor mij minder belangrijk, draag ik niet zo vaak.
- BMX teams van fuse, fox, poc of kingkong hebben invloed op mijn koopgedrag. Niet BMX teams, wel berichten ik MBUK bijvoorbeeld.
- In mijn ogen kan er nog wel wat verbeterd worden aan bescherming, namelijk............. draagbaarheid bescherming. Je durft wel meer met meer bescherming, maar je kan ook weer minder als je van top tot teen ingesnoerd bent in protectiemateriaal.
Succes met je onderzoek!
- redoutterider
Bescherming moest naast het daadwerkelijk beschermen ook comfortabel zitten.
mee eens,
niet mee eens, sommige goedkopere bescherming is beter dan duurdere,de duurdere zijn soms duur omwille van de mooie kleurjes enzo,,
zolang het beschermt en min of meer goed zit
niet echt,,
mee eens,
niet mee eens, sommige goedkopere bescherming is beter dan duurdere,de duurdere zijn soms duur omwille van de mooie kleurjes enzo,,
zolang het beschermt en min of meer goed zit
niet echt,,
Member of Dirty Flow
http://redoutebmx.webs.com/
http://redoutebmx.webs.com/