rem adapter etc: hoeveel mm naar hoeveel mm?

Technische problemen en oplossingen welke betrekking hebben op alle typen mountainbikes.

Moderator:Beheerders

Plaats reactie
Ruben2
Contacteer:
rem adapter etc: hoeveel mm naar hoeveel mm?

Bericht door Ruben2 » wo okt 21, 2009 7:50 pm

Na 2 jaar gestopt te zijn ga ik weer beginnen.. Pr0nking met lekkere setup op de kop getikt (werd niet op dit forum verkocht)
Foto's komen nog wel als ik er mee klaar ben.

Anyways, voor heb ik gewoon een Hope Mono M4 met 200mm schijf.
Achter zit ook een 200mm schijf, maar heb er geen Hope rem bij.

Nu kreeg ik er een SR Suntour rem bij en het schijnt dat ik deze er ook op kan monteren met een adapter ertussen.
Ben er inmiddels achter dat het de IS to IS+20mm of de IS to IS+40mm moet zijn, maar de vraag is nu, welke van deze 2?
(Als het heel iets anders moet zijn, ook graag melden!)

Het ziet er zo uit:
Afbeelding

Het lijkt er op dat het +20mm moet zijn, maar nu ligt ie echt op de schijf en misschien moet ie er nog ietsjes vanaf staan zodat het een +40mm word?

Iemand die me kan helpen?
Bij voorbaat dank! :)

Zodra ik weet wat ik nodig heb, maak ik een topic aan in gezocht:
- gezocht: hope mono m4 achter zonder schijf
of
- gezocht: is to is+..mm

Chmod

Bericht door Chmod » do okt 22, 2009 7:16 am

volgens mij slaagt de +20mm of +40mm op de vergroting van de schijf en niet op de vergroting van de adaptor.

fucalot

Bericht door fucalot » do okt 22, 2009 11:46 am

Heb je geen kleiner schijfje liggen om met deze klauw te gebruiken? Normaal als je een andere klauw koopt, zal die wel vergezeld zijn van een passende schijf. Anders kan je deze schijf wisselen met een vriend voor een passende ipv geld in een adapter te steken die over enkele weken toch ergens in een schuif terecht komt.

mtb arno

Bericht door mtb arno » do okt 22, 2009 12:08 pm

als die kaluw origineel op 160mm past dan heb je een +40mm adaptor nodig voor die 200 schijf

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » do okt 22, 2009 9:05 pm

Chmod schreef:volgens mij slaagt de +20mm of +40mm op de vergroting van de schijf en niet op de vergroting van de adaptor.
Dat begrijp ik, toch bedankt..
fucalot schreef:Heb je geen kleiner schijfje liggen om met deze klauw te gebruiken? Normaal als je een andere klauw koopt, zal die wel vergezeld zijn van een passende schijf. Anders kan je deze schijf wisselen met een vriend voor een passende ipv geld in een adapter te steken die over enkele weken toch ergens in een schuif terecht komt.
Kleinere schijf heb ik niet en is ook niet zo mooi omdat ik voor ook 200mm heb (zat er zo op gemonteerd met die prachtige Hope Mono M4 :)

Wat bedoel je verder met adapter die in een schuif terecht komt? :?
mtb arno schreef:als die kaluw origineel op 160mm past dan heb je een +40mm adaptor nodig voor die 200 schijf
Dat begrijp ik ook, de vraag is voor hoeveel mm schijf de originele klauw dus bedoeld is..

Als een kenner nou even die foto bekijkt moet ie toch kunnen zeggen of deze voor 160mm of 180mm bedoeld is? ;)

fucalot

Bericht door fucalot » do okt 22, 2009 11:28 pm

[quote="Ruben2"]
Wat bedoel je verder met adapter die in een schuif terecht komt? :?

Ik bedoel maar dat je van plan bent om een Hope achterrem te kopen en dat het dan stom is om 20 euro te investeren in iets dat je later toch niet meer nodig hebt.

Ruben2
Contacteer:

Bericht door Ruben2 » vr okt 23, 2009 8:30 am

Ik ben niet van plan om een Hope rem te kopen, maar als ik deze toevallig tegen kom neem ik die liever dan die adapter, omdat het wat mooier staat om 2 dezelfde remmen te hebben :p

mtb arno

Bericht door mtb arno » zo okt 25, 2009 6:10 pm

ziet er uit alsof die voor 160mm is standaart, en anders , gowoon monteren en afstan tussen wielas en brakepads meten.

Plaats reactie