He,
Afgelopen maandag heb ik bij Bike2Build een Fox DHX 5 coil demper gekocht.
Deze kreeg ik gisteren binnen. En naast een aantal puntjes waarvoor ik Bike2Build ga mailen/bellen, zoals beschadigingen en los geleverd zonder originele Fox verpakking/handleiding, etc., heb ik ook nog een belangrijke technische vraag.
Ik heb de veer van de demper gehaald, omdat ik een andere veer(sterkte) moet monteren. Ik kan de demper nu (zonder veer dus) eigenlijk niet in beweging krijgen, alleen met ENORM veel kracht krijg ik hem in beweging. De LBS (een goeie, bekend met zo'n dempers) zegt dat ik er gewoon mee kan fietsen en dat ie dan weer soepel wordt. Probleem: ik heb nog niet de juist demperbevestigingen om daadwerkelijk met deze demper te kunnen fietsen.
Ik heb al een beetje gespeeld met de instellingen (minimale luchtdruk) en een gesmeerd met Brunox. Maar de demper is nog steeds erg hard. Waarschijnlijk heeft de demper een aantal jaren stil gelegen, de LBS wist me namelijk te vertellen dat de demper waarschijnlijk uit 2008 komt.
Wat is jullie ervaring met bovenstaande problemen? Wordt zo'n demper idd weer soepel of is hetgeen ik beschrijf misschien wel normaal?
Fox DHX 5 coil
Moderator:Beheerders
-