racing ralph, 2.2 of 2.4
Moderators:JJ, Beheerders
Ik sta dus op het punt om nieuwe bandjes aan te schaffen voor m'n 29er. Nu houd ik wel van veel grip in de bochten, weeg zelf ook een volle 95kg. Dus ervaringsdeskundigen mogen hier hun mening neerplanten. Moesten er andere types beter geschikt zijn, mogen die ook aangebracht worden.
Heb nog niet gereden met een 29er dus zelf 0 ervaring met keuze in deze maat.
Alvast bedankt voor info over het zoveelste bandenvraagje.
Op dit moment denk ik vooraan 2.4 en achter de smallere versie. Ben niet zo'n fan van een combinatie van verschillende merken en types.
Heb nog niet gereden met een 29er dus zelf 0 ervaring met keuze in deze maat.
Alvast bedankt voor info over het zoveelste bandenvraagje.
Op dit moment denk ik vooraan 2.4 en achter de smallere versie. Ben niet zo'n fan van een combinatie van verschillende merken en types.
Deskundig weet ik niet, maar ik weeg ook 95 kg en de beetjes en rijd al 2 jaar lang op RR 2.4's. Prima comfort, lage rolweerstand en ik heb er het hele jaar door genoeg grip aan in NL. Trouwens, ik kwam er dit voorjaar ook in (droog) Malmedy goed mee weg. Op een stuk los geel stuifzand in het vaste rondje is de 2.4 de "King".
Wel controleren of je frame er genoeg ruimte voor heeft, hij is groot. En ik heb ze op Arch velgen staan, dat gaat OK maar ik zou de 2.4 niet op een echt smalle velg zetten. Ze passen eigenlijk beter op een iets bredere velg.
Enjoy!!
Wel controleren of je frame er genoeg ruimte voor heeft, hij is groot. En ik heb ze op Arch velgen staan, dat gaat OK maar ik zou de 2.4 niet op een echt smalle velg zetten. Ze passen eigenlijk beter op een iets bredere velg.
Enjoy!!
Common sense was never common
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Comfort is ook mijn reden om zo breed mogelijk te rijden. Gewicht is bij mij altijd van secundair belang, maar ik ben dan ook geen racer.
JJ
JJ
Justpedal Bikeshop: Your alternative bikeshop!
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Comfort, en wellicht minder lek rijden bij de zelfde bandendruk.
SnakeSkin (achtige constructies) is inderdaad wel een erg nuttige toevoeging. Afgelopen weekend weer wat steenachtige trails gereden en dan hoor je af en toe je banden verdacht dicht langs stenen schuiven. Ik heb ze nog niet gecontroleerd maar dat soort acties zijn niet goed voor de zijwangen van je banden.
JJ
SnakeSkin (achtige constructies) is inderdaad wel een erg nuttige toevoeging. Afgelopen weekend weer wat steenachtige trails gereden en dan hoor je af en toe je banden verdacht dicht langs stenen schuiven. Ik heb ze nog niet gecontroleerd maar dat soort acties zijn niet goed voor de zijwangen van je banden.
JJ
- JJ
- Forumbeheerder
- Contacteer:
Bij 3 bar kom je geen bocht meer om, dus dat gaat zeker niet snel..cyberhawk schreef:hard op pompen .. 3 bar..
gaat ook hard genoeg![]()
JJ