Advies pls!

Cross country fietsen: nieuwtjes, vragen, vergelijkingen, koopadvies, etc.

Moderators:JJ, Beheerders

Plaats reactie
Joel20
Advies pls!

Bericht door Joel20 » ma mar 14, 2011 8:07 pm

Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe bike. Ik als studentje heb hard gespaard voor een nieuwe, en eindelijk is het moment er dan. Maar ligt t nu aan mij.. maar is t amper mogelijk om een fiets eerst te zien/proberen voordat je m koopt? Heb verschillende fietsen op t oog. Maar heb er maar één kunnen proberen omdat een dealer deze toevallig op voorraad heeft. De andere bikes ben ik verplicht te kopen als ze m bestellen. Maar hoe weet ik dan of die me bevalt..? Vind ongeveer 2000 euro wel veel geld als ik uiteindelijk niet tevreden ben over de fiets..

Het gaat om de volgende modellen:
- Ghost ASX PLUS 5700
- Cube Stereo PRO
- Stevens Glide SX

Heb de Stevens wel kunnen proberen en beviel me goed. Iemand een mening over de bovenstaande fietsen? Misschien kan ik aan de hand daarvan een keuze maken..

Alvast bedankt!

Groet, Joël
Wie 2x het wiel uitvindt, kan een fiets maken

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » ma mar 14, 2011 8:31 pm

De Ghost is een mooie fiets, met goede onderdelen.
Mischien moet je ook is kijken naar de AMR, is toch net iets meer fiets.

In Valkenswaard zit een Ghost dealer, als je toevallig in de buurt woont...
Ik werk daar, maar we hebben geen ASX staan, wel een mooie AMR.
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

kooz
Contacteer:

Re: Advies pls!

Bericht door kooz » di mar 15, 2011 5:21 pm

Joel20 schreef:Hallo allemaal,

ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe bike. Ik als studentje heb hard gespaard voor een nieuwe, en eindelijk is het moment er dan. Maar ligt t nu aan mij.. maar is t amper mogelijk om een fiets eerst te zien/proberen voordat je m koopt? Heb verschillende fietsen op t oog. Maar heb er maar één kunnen proberen omdat een dealer deze toevallig op voorraad heeft. De andere bikes ben ik verplicht te kopen als ze m bestellen. Maar hoe weet ik dan of die me bevalt..? Vind ongeveer 2000 euro wel veel geld als ik uiteindelijk niet tevreden ben over de fiets..

- Ghost ASX PLUS 5700
- Cube Stereo PRO
- Stevens Glide SX

Heb de Stevens wel kunnen proberen en beviel me goed. Iemand een mening over de bovenstaande fietsen? Misschien kan ik aan de hand daarvan een keuze maken..

Alvast bedankt!

Groet, Joël
Ga eens kijken bij een dealer van specialized/cannondale/ etc. Daar hebben ze vaak wel gewoon testmodellen staan..

just the difference..

Michielvanosch

Re: Advies pls!

Bericht door Michielvanosch » di mar 15, 2011 6:45 pm

kooz schreef:
Joel20 schreef:Hallo allemaal,

- Ghost ASX PLUS 5700
- Cube Stereo PRO
- Stevens Glide SX

Alvast bedankt!

Groet, Joël
Ga eens kijken bij een dealer van specialized/cannondale/ etc. Daar hebben ze vaak wel gewoon testmodellen staan..

just the difference..
En daar betaal je ook voor!
Giant Glory 00, Giant STP, NS Bitch, Ghost SE Mid Season, ONE Pro XXL, Giant Aero RS2...My Pinkbike album!

Joel20

Bericht door Joel20 » wo mar 16, 2011 2:15 pm

Ja daar zit inderdaad wel een prijsverschil in he;)

Michielvanosch

Bericht door Michielvanosch » wo mar 16, 2011 6:41 pm

Je zoekt denkik een fiets met 140 mm veerweg als ik de fietsen hierboven zie??

Joel20

Bericht door Joel20 » wo mar 16, 2011 7:48 pm

Jup dat klopt;)

Gène

Bericht door Gène » wo mar 16, 2011 10:52 pm

Qua afmontage zijn ze allemaal prima in orde. In de Bike (Duits blad) van deze maand staat een uitvoerig testverslag van tourfully's rond de prijsklasse van €2000,-. Nadeel van de Bike is dat ze soms erg gekleurde testverslagen schrijven (mijn persoonlijke mening), voordeel voor jou is dat je hebt georiënteerd hebt op Duitse merken ;)

Probeer anders eens bij andere dealers, wellicht hebben ze wel testmodellen van de fietsen staan die je zocht. Bel anders ook met de importeur. Ik denk dat een testrit toch echt meer zal zeggen dan een testverslag.
Trotse eigenaar van de Dirty-Pages Zuurpruimaward 2009!

Plaats reactie